Merk Power

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

    #1

    Merk Power

    In de jaren 80 bestond er het merk Power, ze hadden mengpanelen en versterkers. Is er iemand die nog weet of dat merk nog bestaat? Of een invoerder. Bedankt alvast.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    Originally posted by chippie
    In de jaren 80 bestond er het merk Power, ze hadden mengpanelen en versterkers. Is er iemand die nog weet of dat merk nog bestaat? Of een invoerder. Bedankt alvast.
    Destijds zat het (oa?) bij Vale Automaten / ProFSound in Veldhoven. Later is dit bedrijf over gegaan naar Jac van Ham. Vanaf toen ben ik het spoor bijster.

    In mijn ogen was het beter als Ohio Sound (Jac van Ham) maar het was in die tijd toch een budget merk, misschien geen showtec niveau, maar niet te vergelijken met (wat betreft mengtafels) met de toen meer gangbare Dateq of IR (Iemke Roos) tafels.

    Je kwam het (hier in Brabant) in ieder geval veel tegen in horeca zaken, cafe's en zaaltjes.

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Het was hier anders in Vlaanderen ook populair hoor. Ik heb er zelfs nog een mixertje van staan dat eigenlijk onverwoestbaar is gebleken. Ben dus ook benieuwd naar het enige juiste antwoord op deze vraag.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • daveyb
        • Aug 2009
        • 150

        #4
        Ik zelf heb ook 2 power mengtafels gehad, allebei binnen 3 jaar kapot!
        allebei iets met de spanning.
        We doen het goed, of gewoon niet !

        Comment

        • Rieske
          • Aug 2002
          • 544

          #5
          Destijds (goeie ouwe tijd ) circuleerden de verhalen dat café en disco eigenaren voor bijna "zo goed als niets" een Power installatie kregen in ruil voor het plaatsen van een aantal gokkasten door ProFSound/van Ham.

          Maar ik neem aan de meerdere gokkastenexpolitanten en horeca eigenaren dit soort deals maakten.

          Uit eigen ervaring weet ik dat Power versterkers onzettend veel hitte ontwikkelden...
          Life is what you make it

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by daveyb
            allebei iets met de spanning.
            Over gedimensioneerde voedingen kosten geld, en dat was bij deze tafels dus vaak het probleem, als het allemaal niet te warm werd ging het nog wel, maar als het ingebouwd werd met weinig luicht circulatie...

            Ik heb ooit in die dagen een Ohio Sound gerepareerd / gemodificeerd, deze was zo vaak gerepareerd dat de eigenaar er ziek van werd. Voeding flink verzwaard en grotere koellichamen op de stabilisators. Daarna (de voeding) nooit meer kapot.

            Ik wist niet dat het in belgie ook populair was, al had ik wel de indruk dat het geen exclusief ProfSound was, maar waar het vandaan kwam?

            En die verhalen over gokkasten en "gratis" installaties ken ik ook, maar ik weet niet wat gratis is, als je een kleiner percentage van de winst op de gokkast afspreekt. Wel trouwens een oplossing voor kasteleins die geen geld hadden voor nieuw spul...

            Comment

            • Rieske
              • Aug 2002
              • 544

              #7
              Schiet me ook nog even te binnen dat Power uit Frankrijk afkomstig was.
              Life is what you make it

              Comment

              • chippie
                • Jul 2006
                • 528

                #8
                Nu of het goed of slecht was, doet er niet toe.....het ging mij enkel om het merk power.
                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                Comment

                • daveyb
                  • Aug 2009
                  • 150

                  #9
                  Hallo allemaal,
                  Ik ben het merk Power tegengekomen bij Phonic, tenminste de mengtafel die ik heb (Power Acoustics PMP 706 Professional). Weet zo niet welk Typenummer de Phonic heeft. Misschien heeft Phonic het merk Power wel overgenomen of overgekocht.

                  Hier de foto's:



                  Groetjes Davey
                  Last edited by daveyb; 31-10-09, 17:26. Reason: verkeerde foto's
                  We doen het goed, of gewoon niet !

                  Comment

                  Working...