DJ Rob Drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • knoppenbert
    • May 2009
    • 26

kijk maar even bij mijn vraag hierover. Hij werkt en doet wat ik wil voor weinig geld.

http://www.licht-geluid.nl/forum/new...ve-x-over.html

Groet
    Bert
    Ik rij de tourbus wel

Comment

• DJ M!SCHA
      • May 2009
      • 16

Originally posted by dj_rob
      Ook wel vet ja

Maar weet iemand al iets over zo'n doek?
      als het goed is verkopen ze het hier
      Welcome - Dutch International Cyberstore

Comment

• dj_rob
        • Jun 2008
        • 53

dankje!
        ga ik zeker bestellen met een paar klemmetjes enzo d'rbij!

nu nog iets.
        ik ben samen met een vriend aan het 'sparen' voor een klein PA systeem. We spelen samen in een band (ik drum namelijk ook), en dan kunnen we dat goed gebruiken.

We zagen die DAP clubshade maar dat vind ik niet zo handig ivm kleinere feestjes (dan moet ik heel die zooi meenemen). Daarbij geeft het altijd problemen als je iets samen koopt want je weet nooit van wie t nou is!

Hij had al 2x Peavey Theatre 300 (300W 8Ohm) en een Roland PA-250 (http://tascamforums.com/index.php?act=Attach&type=post&id=2678)
        't is alleen een beetje zonde dat deze mixer/versterker maar 125(?) Watt levert terwijl hij 300W speakers heeft.
        Kortom, voor deze speakers zoeken we een leuk versterkertje.

Ik wil graag zelf ook nieuwe speakers + versterker, ik denk een 300W setje.

Die Novanex-troep die ik nu heb, hou ik dan denk ik als monitors bij optredens.

Als ik dan een groot feest heb, of we moeten optreden met de band, gebruiken we deze 2 sets samen (gewoon mijn speakers met een paaltje op die van hem zetten).

Heeft iemand suggesties?
        Ik zag zelf al een DAP Palladium 900 op marktplaats staan. Scheelt toch 50 euro met een nieuwe..

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

dankje!
          ga ik zeker bestellen met een paar klemmetjes enzo d'rbij!

nu nog iets.
          ik ben samen met een vriend aan het 'sparen' voor een klein PA systeem. We spelen samen in een band (ik drum namelijk ook), en dan kunnen we dat goed gebruiken.

We zagen die DAP clubshade maar dat vind ik niet zo handig ivm kleinere feestjes (dan moet ik heel die zooi meenemen). Daarbij geeft het altijd problemen als je iets samen koopt want je weet nooit van wie t nou is!

Hij had al 2x Peavey Theatre 300 (300W 8Ohm) en een Roland PA-250 (http://tascamforums.com/index.php?act=Attach&type=post&id=2678)
          't is alleen een beetje zonde dat deze mixer/versterker maar 125(?) Watt levert terwijl hij 300W speakers heeft.
          Kortom, voor deze speakers zoeken we een leuk versterkertje.

Ik wil graag zelf ook nieuwe speakers + versterker, ik denk een 300W setje.

Die Novanex-troep die ik nu heb, hou ik dan denk ik als monitors bij optredens.

Als ik dan een groot feest heb, of we moeten optreden met de band, gebruiken we deze 2 sets samen (gewoon mijn speakers met een paaltje op die van hem zetten).

Heeft iemand suggesties?
          Ik zag zelf al een DAP Palladium 900 op marktplaats staan. Scheelt toch 50 euro met een nieuwe..
          Je moet even wat meer informatie geven. Wat is je budget? Noem ook wat voorkeuren en eisen... zoals actief/passief, grootte, gewicht, etc.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• dj_rob
            • Jun 2008
            • 53

Budget is niet echt bepaald. Het moet eigenlijk gewoon zo goedkoop mogelijk.

Zoals ik al zei, we zoeken een versterker van 2x 300W @8ohm.

En een setje, versterker + speakers (dus passief), van 2x 300W (of 350). De versterker moet 2HE zijn anders kan ik hem niet inbouwen. De speakers moeten 15" zijn, anders heb ik geen lekkere bas.
            Ik keek nog naar die JB systems TSX-15, maar die is maar 250W...

Tweedehands of nieuw, maakt me niet uit!

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Budget is niet echt bepaald. Het moet eigenlijk gewoon zo goedkoop mogelijk.

Zoals ik al zei, we zoeken een versterker van 2x 300W @8ohm.

En een setje, versterker + speakers (dus passief), van 2x 300W (of 350). De versterker moet 2HE zijn anders kan ik hem niet inbouwen. De speakers moeten 15" zijn, anders heb ik geen lekkere bas.
              Ik keek nog naar die JB systems TSX-15, maar die is maar 250W...

Tweedehands of nieuw, maakt me niet uit!
              Het lijkt me verstandig dat je je even GOED gaat inlezen op dit forum. Vooral het newbie-gedeelte... Er lopen al zat topics met dit soort onderwerpen.

Watt's is namelijk absoluut niet de pré, rendement (db's) wel.
              Daarnaast is een inderdaad groter wooferoppervlak = lager frequentiebereik, maar dit geldt lang niet altijd. Sterker nog, er zijn 4" speakers waar meer lage tonen uit te krijgen zijn dan een 12"...

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• dj_rob
                • Jun 2008
                • 53

Dit leek mij een post met een lichtelijk geirriteerde ondertoon..

Kijk vriend, het zit zo:
                Jullie vragen meer info dus ik geef meer info.
                Boeiend dat ik het niet in het correcte jargon omschrijf!
                Het is toch duidelijk wat ik wil: full range speakers met lekkere lage tonen en een beetje flink vermogen (of rendement, als je dat woord liever wilt horen).

Daarbij vroeg ik ook om een advies wat betreft een versterker voor 300W/8Ohm speakers. Dit lijkt mij toch nauwkeurig genoeg, maar nee hoor.

Ik zal eens krijgen waar ik om vraag, advies!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Dit leek mij een post met een lichtelijk geirriteerde ondertoon..

Kijk vriend, het zit zo:
                  Jullie vragen meer info dus ik geef meer info.
                  Boeiend dat ik het niet in het correcte jargon omschrijf!
                  Het is toch duidelijk wat ik wil: full range speakers met lekkere lage tonen en een beetje flink vermogen (of rendement, als je dat woord liever wilt horen).

Daarbij vroeg ik ook om een advies wat betreft een versterker voor 300W/8Ohm speakers. Dit lijkt mij toch nauwkeurig genoeg, maar nee hoor.

Ik zal eens krijgen waar ik om vraag, advies!
                  Die lichtelijk geïrriteerde ondertoon neem ik nu bij jou waar...
                  Ik sluit me helemaal bij AC4 aan, dit hele forum staat vol met antwoorden op jouw vragen, kost misschien iets meer moeite dan dat wij je hier alles voorkauwen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj_rob
                    • Jun 2008
                    • 53

dat ben ik met je eens
                    maar dan moet hij niet eerst om meer informatie gaan vragen om er vervolgens helemaal niets mee te doen..

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er ook niet zoveel mee kan....
                      Je stelt al een aantal dingen die niet kloppen en niet duidelijk zijn.
                      Je zoekt boxen van 300 Watt, daar zou je een versterker van 600 Watt voor nodig hebben, om maar een voorbeeld te noemen.

Comment

• dj_rob
                        • Jun 2008
                        • 53

Jongens wat een gezeik weer..

Even een sommetje:
                        2x 300W
                        = ?

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Jongens wat een gezeik weer..

Even een sommetje:

= ?
                          Nope, 600 Watt per kanaal dus 1200 Watt.

Comment

• dj_rob
                            • Jun 2008
                            • 53

nou nee
                            maargoed..

sorry dat ik een aantal seconden van jullie tijd heb misbruikt. ik zal niks meer vragen, daar zijn jullie niet voor natuurlijk!

Ik ga lezen, heel veel lezen, en nog eens lezen, en nog eens lezen, en nog eens...

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

nou nee
                              maargoed..

sorry dat ik een aantal seconden van jullie tijd heb misbruikt. ik zal niks meer vragen, daar zijn jullie niet voor natuurlijk!

Ik ga lezen, heel veel lezen, en nog eens lezen, en nog eens lezen, en nog eens...
                              Je mag hier altijd vragen stellen maar gebruik de search functie eerst voor je een vraag stelt.

Comment

• dj_rob
                                • Jun 2008
                                • 53

zie door de bomen het bos niet meer, zal ik maar zeggen..

Comment

Working...