DJ Rob Drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_rob
    • Jun 2008
    • 53

DJ Rob Drive-in

Hallo allemaal
    Na ongeveer een jaar ben ik eindelijk weer eens actief hier. Er is in die tijd een hoop gebeurd!

Even een overzicht van mijn drive in show:

even mooi plaatje van afgelopen Kerstgala:

En natuurlijk even een filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=554_JELi_xQ

Geluid:
    - 1x JB Systems pro mx6 mengpaneel
    - 1x Dap 800-d MKII dubbele cd-speler
    - 2x Novanex Speakers 200W
    - 1x Novanex Versterker 2x 200W

- 1x Flightcase voor mengpaneel en spelers

(De subs en de numark axis spelers zijn niet van mij, die had ik even van een vriend geleend)

Licht:
    - 1x American DJ LTS-50T trussbrug
    - 4x Showtec led par 56
    - 1x Chauvet Hurricane 700 rookmachine
    - 2x JB Systems dynamo scan
    - 1x JB Systems phaeton
    - 2x JB Systems police light (geel en rood)
    - 1x JB Systems SM1612 dmx sturing

- 1x Grote flightcase voor par, police light, rookmachine en kabels
    - 1x Flightcase voor dynamo's
    - 1x Flightbag voor phaeton
    - 1x Flightcase voor sm1612
    - 1x Flightbag voor truss
    Last edited by dj_rob; 29-06-09, 19:31.
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

Apparatuur lijstje ziet er leuk uit, misschien je kabeltjes in je truss wat netter wegwerken, en denken aan een meubel, of iig een manier bedenken om je tafeltje af te rokken, zodat de mensen niet je kabelzootje zien liggen
    Jeroen van Geffen

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

lekker bezig zie ik!

Mischien word het eens tijd voor en mooi dj meubel ! en anders een paar zwarte doeken om de boel af te rokken!

Verder zie ik dat je speakers nog laag staan bij de grond!2 statieven voor je toppen kan zeker gaan kwaad! zo staan ze op oorhoogte.en hebben ze ook een groter bereik!

En die lamp van ikea mag je van mij ook wel weglaten

succes verder

Comment

• dj_rob
        • Jun 2008
        • 53

Ja een meubel zie ik niet zo zitten.. Alles past al maar net in de aanhanger en voor snelle feestjes is alleen zo'n kist toch handiger..

Weet iemand waar ik zo'n doek (3x1m) kan kopen?

Ik ga inderdaad nog even 2 van die stokken kopen voor tussen de sub en de tops.
        Ik moet ook nog even zorgen dat uit de tops alleen maar hoge tonen komen. Dat kan ik niet instellen op m'n mengpaneel. Nu kan ik 'm niet flink hard zetten omdat hij die bas niet aankan..
        Maar daar zijn van die apparaatjes voor toch?

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Witte snoeren, zwarte snoeren, koppelingetje hier, stukje ginder, WITTE (huh??) bureaulamp (huh???)...
          Je hebt nu materieel waar je iets mee kunt. Investeer nu een paar euro en wat moeite in de afwerking. Hoeft niet veel te kosten maar maakt het heel wat mooier om zien!
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dj_rob
            • Jun 2008
            • 53

ik snap 'm, ik snap 'm!
            dat rommelige hou je altijd wel een beetje met laddertruss..

maar ik moet nog wel zo'n doek!

en weet iemand een oplossing voor die bureaulamp?

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Er bestaan zo van die superschattige PAR16 lampjes met GU-10 voet. Daar past behalve een 50 Watt halogeentje ook al een LED-lampje in. Neem daar een 1 of 3 Watt versie voor naargelang het licht dat je nodig hebt (je kunt ook nog kiezen tussen koud of warm wit). Dat staat schattig en professioneel.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dj_rob
                • Jun 2008
                • 53

Ook wel vet ja

Maar weet iemand al iets over zo'n doek?

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

Loop eens een rondje over de markt.
                  Daar heb je voor 'n euro of 2 de meter mooi stukje stof om je booth mee af te dekken.

Groeten Jasper
                  Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Originally posted by dj_rob
                    ....Ik moet ook nog even zorgen dat uit de tops alleen maar hoge tonen komen. Dat kan ik niet instellen op m'n mengpaneel. Nu kan ik 'm niet flink hard zetten omdat hij die bas niet aankan..
                    Maar daar zijn van die apparaatjes voor toch?....
                    Dat noemt men een x-over. Oftwel een crossover. Dit kun je doen door een crossover te gebruiken of een digitaal systeem.

zoek eventjes op het forum en lees je een beetje in
                    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Neem een rol stage-tape mee en plak daarmee je snoeren ff netjes vast, dat witte stekerdoosje op de tafel is niet alleen geen gezicht, het is nog link ook i.v.m. eventuele drank die ernaast gezet wordt en vervolgens omgestoten.
                      Heel vroegah, inmiddels 25 jaar geleden had ik ook een drive-inn show, ik had toen een paar platen 12mm spaanplaat (MDF bestond nog niet) die had ik in de latex gezet, 'omzoomd' met aluminium U profiel en deze kon ik met een soort steek scharniertjes aan elkaar koppelen. Voorop met zelf geknipte plakletters de naam in het wit en aan de rand erboven twee houten bakjes met een black-light TL erin.
                      Dit zette ik dan om de tafel heen waar mijn spullen op stonden, nam bijna geen ruimte in, je zag geen snoertje meer liggen, kostte geen drol en gaf het aanzicht gelijk ballen.
                      Zo heb ik een paar jaar gewerkt met nog steeds witte verleng snoertjes en allerlei ander pruts spul zonder dat iemand het kon zien.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj_rob
                        • Jun 2008
                        • 53

Originally posted by dj-wojcik
                        Dat noemt men een x-over. Oftwel een crossover. Dit kun je doen door een crossover te gebruiken of een digitaal systeem.

zoek eventjes op het forum en lees je een beetje in
                        Tuurlijk wist ik dat, was ff sarcastisch
                        Maar bedankt voor de tip

In principe hoef je daar geen dure voor te hebben toch?

Comment

• dj_rob
                          • Jun 2008
                          • 53

trouwens
                          weet iemand waar ik een spiegeltje voor een jb systems dynamo kan kopen? die is een keer gebroken, en hij werkt nog wel, maar geeft af en toe maar een halve straal zegmaar!
                          ik heb tot nu toe alleen een engels site kunnen vinden..
                          staan ook geen kapotte tweedehands te koop ofzo
                          Last edited by dj_rob; 30-06-09, 23:30.

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Deze vraag is tientallen keren beantwoord: BIJ JE DEALER!!

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Originally posted by dj_rob
                              Tuurlijk wist ik dat, was ff sarcastisch
                              Maar bedankt voor de tip

In principe hoef je daar geen dure voor te hebben toch?
                              nee hoef je indd geen dure voor te kopen. Meestal volstaat een dood gewone Behringer CX 3200 ook al. Dat is dan nog de wat uitgebreidere versie van behringer. En die kosten nog geen 130 euro ofzo. Wil je toch investeren in zoiets. Dan kun je altijd nog eens kijken naar een digitale processor. Bijvoorbeeld een DBX PX of de uitgebreidere versie PA. Die schijnen het zeer goed te doen. Heb zelf een demo met mijn set komende zondag als het goed is.

Heb zelf ook altijd gebruik gemaakt van de CX3200. Maar die begint nu rare dingen te doen. Door soms signaal af te zwakken steeds op verschillende kanalen en soms de ploppen. Heel raar allemaal. Dus dat is gewoon een kwestie van vervangen. Waardoor ik dus ook bij dit product mijn geloofwaardigheid heb verloren. Maar ze schijnen het meestal zeer goed te doen wat ze moeten doen.
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...