Behringer BCD3000 probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenzohendriks
    • Jan 2009
    • 126

Behringer BCD3000 probleem

Hallo,

ik heb gelukkig deze week de behringer bcd3000 gekregen. Ik heb hem geinstalleerd zoals in de handleiding stond en bijna alles werkt.

Alleen heb ik een probleem. Als ik via de asio drivers wil draaien hangt virtualDJ binnen 10 seconden vast. Ik kan dan op Play enzo klikken, maar er gebeurd niets meer.

Ik denk niet dat het aan de laptop kan liggen want dat is pas een nieuwe intel centrino dual core 2 ghz???

Als ik gewoon via de luidsprekers van de laptop speel gaat alles goed, alleen is het probleem dat ik dan niet via het mengpaneel de hoofdtelefoon kan besturen (per kanaal dus).

Ik heb vista trouwens, maar heb de setup van de behringer in xp mode geinstalleerd (overal gelezen dat dat moet).

Iemand nog enig idee wat anders kan?

Bedankt!
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Al eens geprobeerd de nieuwe ASIO drivers binnen te halen? Had zelf ook problemen met mijn mixer, maar de nieuwe drivers hebben alles verholpen. Anders toch eens op een XP pc/laptop hangen om uit te sluiten dat het aan Vista ligt.

ASIO4ALL - Universal ASIO Driver
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• kenzohendriks
      • Jan 2009
      • 126

Jah, heb ik geprobeerd. het probleem is dat ik de melding krijg dat er niet genoeg kanalen zijn, en als ik in de opties alles aanvink doet hij hetzelfde als bij de oudere asio driver (dus 10 seconden ongeveer spelen en dan stoppen met spelen). Ik kan dan ook niet op play klikken. De button wordt wel ingedrukt op het scherm, maar hij begint gewoon niet met spelen.

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Dat niet af kunnen spelen, maar wel de knop ingedrukt hebben klinkt me bekend. Dat gebeurt wanneer je iets in je instellingen van je geluidsuitgangen verkeerd hebt staan. Maar waarom wil je hem op ASIO draaien? Als ik me niet vergis heeft de BCD toch de mogelijkheid om hem als gewone geluidskaart te gebruiken. ( zo iets staat me bij )
        Dump anders je vraag eens op het VirtualDJ forum: VIRTUAL DJ SOFTWARE - Forums of the VirtualDJ Community
        Even inloggen en je key in vullen en daar zul je eerder worden geholpen met dit soort problemen.

Groeten Jasper

Comment

• kenzohendriks
          • Jan 2009
          • 126

Nouw, waarom asio; Ik kan kiezen tussen asio en bcd3000. BCD3000 doet hetzelfde als ik net uitlegde en asio dus ook ...

Maar het probleem is dat ik zonder een van die 2 drivers niet mijn hoofdtelefoon appart per kanaal kan bedienen.

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

En je hebt ook van de site van Behringer al de nieuwe drivers gedownload?
            http://www.behringerdownload.de/B-Co...XP-1.2.0.0.zip
            Dat zijn de Vista en XP drivers voor de BCD3000. Als ook dat niet werkt ben ik bang dat of iets in je Vdj of in je BCD verkeerd is. Herinstalleren werkt misschien? Anders probeer gewoon eens te draaien op een XP PC. Heb jij vast wel liggen en anders kun je er wel aan komen.
            Anders verwijs ik je toch door naar het Virtual DJ forum. Daar worden wel meer problemen met de BCD 3000 besproken.

Van het VDJ forum:
            Heb hem in huis. Echt hellemaal top. Het enige dat ik wel heb moeten doen is mijn laptop op xp moeten laten draaien anders krijg ik het niet werkend.
            Groeten Jasper
            Last edited by Beckers Entertainment; 27-03-09, 17:40.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Dit is een bekend probleem met de BCD3000 en bepaalde USB chipsets (met name Intel). Energiebeheer van de USB-poorten uitschakelen wil nog wel eens werken, maar Behringer heeft er geen updates voor uitgebracht en is voorlopig ook niet van plan om er iets mee te doen.

De meest betrouwbare oplossing: De BCD3000 alleen als controller gebruiken en een losse USB-geluidskaart ernaast hangen. Ik heb de hoop op geluid uit het ding ook opgegeven (vooral omdat ie geen 4 tulp-outs heeft) en een Numark djIO gekocht.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• kenzohendriks
                • Jan 2009
                • 126

Ok, bedankt voor de reacties.

Een vriend van mij is vandaag hier geweest en heeft een Acer. Ook een intel centrino dual core, maar ipv 4gig geheugen wat ik heb heeft hij maar 2, en (denk niet dat dat wat uitmaakt), maar hij heeft ook een lagere videokaart.

Bij hem loopt alles goed, dus ik zou verwachten dat op mijn laptop (hp) het ook goed moet lopen.

Is er helemaal geen oplossing daarvoor? ik wil toch liever de muziek afspelen via de lijn uit van de behringer. omdat ik hier de master van kan regelen. Als ik dat via de laptop doe is het minder makkelijk.

Bedankt!

Owja, ik heb al veel geprobeerd. Alles opnieuw geinstalleerd (zelfs de laptop), updates gedownload van behringer (vista drivers etc...), maar niets helpt.

Ook de asio update helpt niet. Hij blijft na een paar seconden (meestal nadat ik wat op de behringer doe hangen).

Comment

• jasperbcd3000
                  • Jul 2009
                  • 1

Bcd3000

Hey mensen,

ik heb laatst een bcd3000 gekregen van een vriend ik ging kijken bij hem.
                  Hij had traktor 3, dus heb ik die ook gekocht.
                  Maar als ik alles GOED aansluit zie ik niks meebewegen in traktor 3.
                  Maar het apparaat werk wel ik kan alle knopjes indrukken en ze geven licht.
                  En ik heb de boksjes aan mijn pc hangen als ik mijn soundcard instell dan hoor ik geluid.
                  stel ik de bcd3000 in dan hoor ik niks en beweegt nog steeds niks.
                  Hoe mijn vriend dat deed weet ik ook niet meer ik heb ook geen contact met hem omdat hij nu in america woont en ik ben zijn nummer vergeten te vragen.
                  Maar ik vraag jullie om hulp.

plzz react.

groetjes jasper

Comment

Working...