Welke combinatie met EV ZX5?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EST drive in show zwolle
    • Nov 2008
    • 78

vind ik wel.

voor dit bedrag heb jij geen Active set van dit vormaat
    ik heb ze reel live gezien en horen spelen. niks mis mee

maar nog maals ieder zijn smaak
    dus zou ik PERSOONLIJK voor jbl gaan

en aangezien zijn buget is dit een top setje.
    Versterkers en crossover kun je laten vervallen want dit zitten er in.

maar ja dit is mijn meening
    e-s-t-drive-in-show-zwolle
    Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• gijbele
      • Feb 2009
      • 5

hallo

ik draai zelf ook met 2x de zx 5 en ze bevallen me super
      onder deze toppen heb ik staan de qrx 218s baskasten van ev
      gewoon 1 top en 1 bas per kant

en dit klinkt super kan er zo'n 400 man mee bespelen geen probleem

heb eventueel bij grote zaal nog 1 zx 5 achter in de zaal staan voor de hoge tonen

alles word versterkt door 2x de ev cp3000s

Comment

• nielsb
        • Jun 2006
        • 98

We zijn ondertussen een maand verder en ben nu wel benieuwd of topic starter al een demo heeft gehoord of dat hij al een keuze heeft gemaakt...

En EST drive in show, lezen blijft moeilijk, topic starter heeft al topjes dus beetje kansloos om dan een compleet set aan te schaffen..

Comment

• neriandy
          • Feb 2009
          • 6

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reacties en aanbevelingen.
          Het blijft natuurlijk moeilijk een goede keuze te maken, want wat is goed?
          Muziek/geluid blijft natuurlijk ook iets persoonlijks.
          Om een voorbeeld te geven: ik zing liever over een AKG vocal draadloos mic van nieuwprijs nog geen 300 euro dan de veel duurdere sennheisers en Shures. Gewoon omdat ik de klank veel warmer vindt. Dus prijs en merk zeggen niet altijd wat. Je moet er gewoon zelf achter staan.
          Wat de een, al dan niet uit eigen ervaring, ondervonden geweldig vindt, kan de ander prut vinden, al dan niet goed onderbouwd.
          Maar misschien open ik nu onbedoeld een nieuwe topic. Dat is niet mijn bedoeling.

Ik heb ondertussen gekozen voor de nieuwe tourX serie van EV. Per kant komt nu twee maal Electro Voice Tour X TX 1181 met daarboven dus mijn zx5. Staan mijn zx5-jes mooi op hoogte.
          Ben er nog niet helemaal uit waarmee ik de subjes ga versterken maar denk dat het ook een crown xti 4000 wordt.
          Het totaal kan nog uitgebreid worden met nog een tweede setje zx5 voor achterin de zaal of op het podium. Deze staan inmiddels ook al in bestelling. Ik heb voor deze combi gekozen vanwege de flexibiliteit van het systeem, zoals 4Ac al stelde:

Ik kan nu een flinke drive-in neerzetten met alle speakers die ik straks heb maar het kan ook kleiner met een enkele sub per kant. Voor sprekers-klussen en daar waar het niet hard kan of mag kan ik zelfs draaien met 4 x zx5 (in de hoeken) voor een mooie spreiding van het geluid.

Ik kan me heel goed voorstellen dat er ook andere goede combi's te maken zijn maar ik heb hier voor gekozen en ben er dan ook heel blij mee.

Bedankt!

Comment

• Freaky
            • Sep 2008
            • 12

nou oke,
            bij deze een antwoord:

de 2 TourX 1181 Subjes van EV zullen wel aardig bij een ZX-5 passen. Al is wel enige tuning gewenst. Het meest ideale is dat je een processor hiervoor gebruikt. En dan met 2 amps aanstuurt. Waarom in ***snaam een crown ? De XTi series werken helemaal niet hard. EV versterkers klinken beter en gaan ook nog eens harder. Het beste op dit setje zou denk ik gewoon zijn: 2x een CP4000s, zowel een voor het laag als het hoog. Dit geheel aansturen met een DCONE controller. Dan weet je zeker dat je absoluut het maximale uit deze set haalt. Mocht het budget voor CP4000s er niet zijn kun je altijd nog de Q1212 nemen.

Trouwens even voor het vergelijk: we hebben vergeleken een Crown XTi2000 met een S1200 van Dynacord... de Dynacord gaat harder en wel 2 db !.

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Zijn de extra ZX5 topjes de 90 of 60 graden versie ? ik neem aan dat je al 2 x de 90 graden hebt ?

Ik zou daarnaast dus altijd de 60 graden versie nemen, is qua spreiding naast elkaar wat makkelijker plaatsen, en je komt ook iets verder met die kastjes.

Crown XTi versterkers gebruik ik zelf ook, ben zeer tevreden over de prestaties. Met 2 XTi4000's en de genoemde speakers heb je een mooie compacte set, met voldoende DSP mogelijkheden.

Comment

Working...