Programma op cd's te organiseren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lurvi
    • Sep 2008
    • 13

Programma op cd's te organiseren

beste mensen,

Een vraagje, Ik heb nu een bult cd's liggen, en dus lastig om alles uit je hooft te weten waar welk nummer staat.

Bestaat er een programma waar je alle titels in kunt voeren met je plek waar ze staan, dus welke cd.

Dat je laat maar zeggen op de laptop in typt jan smit - vrienden vor het leven en dart er dan in beeld komt te staan op welke cd en welk nummer ik dit nummer kan vinden.

Snapt iemand dit? en weet wat voor programma ik bedoel?
    Ik hoor het graag, je mag ook mailen naar bramlurvink@gmail.com

MVG
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Ik ben erg tevreden met CD Database Software, catalog your CD collection automatically
    Life is what you make it

Comment

• AllroundRoLo
      • Jan 2006
      • 52

Ik heb het meeste in een Excell bestand staan,
      is even wat werk, maar als je alles erin hebt, dan is het alleen maar nieuwe cd's toevoegen.

in excell kun je makkelijk met Control-F zoeken, je weet dan ook op welke manier jij de nummers hebt ingevoerd.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Originally posted by Rieske
        Ik gebruik ook dit programma. Speciaal voor dit soort doeleinden, je kan je database zo uitgebreid maken als je zelf wilt, werkt snel en eenvoudig en zeer betaalbaar. Heb niets anders dan positiefs te melden. (Herinner me ook een ComputerTotaal-editie waarbij deze cd-databasesoftware als beste uit de test kwam...)

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

In dat geval (excel) is zelfs de auto-filter optie een betere uitweg!
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

ik zou zeggen, gebruik acces. heb het zelf ookg edaan. is wel heeeeeeel veel werk. ik heb namelijk ieder nummer en artiest in gevoerd. daarbij gerne en daar dan aan gekoppeld het CD/MDtje Zo kan ik makkelijk met een formulier invullen wat ik zoek op artiest naam en gerne. werkt bij mij prima en het programma is gratis...

[edit] sorry zei ik gratis?:$ bedoel natuurlijk gevonden:O [edit]
            Last edited by dj-wojcik; 25-09-08, 20:56. Reason: gevonden voorwerpen
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

juustum...
              Excel, spreadsheets, acces=database!
              Completere krijg je niet, van de microsoft site haal je ook een voorbeeld database die je kan vullen met jouw titels.

Moet wel zeggen: als je niet eens weet wat je op cd hebt staan, hoe ga je dan zoeken naar titels?
              Oftewel: weet wat je gaat draaien, gebruik je database om de juiste cd erbij te zoeken en je bent handig bezig.
              Denk niet dat je met een hoop titels en een complete database een betere dj gaat worden....
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by dj-wojcik
                ik zou zeggen, gebruik acces...
                ...werkt bij mij prima en het programma is gratis...
                Hoe kom jij aan de informatie dat het gratis is?

Als ik zo even op internet zoek dan kom ik prijzen tegen van 258 euro inclusief BTW en hoger per enkele pc licentie. Hierbij natuurlijk ook even een willekeurige bron Kijkshop-ICT - Office Access 2007 - Volledig pakket - 1 PC - CD - Win - Nederlands

Ik denk dat jij nog even een licentie moet gaan kopen om het te mogen blijven gebruiken of van je computer af mag gaan halen.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by vasco
                  Hoe kom jij aan de informatie dat het gratis is?

Als ik zo even op internet zoek dan kom ik prijzen tegen van 258 euro inclusief BTW en hoger per enkele pc licentie. Hierbij natuurlijk ook even een willekeurige bron Kijkshop-ICT - Office Access 2007 - Volledig pakket - 1 PC - CD - Win - Nederlands

Ik denk dat jij nog even een licentie moet gaan kopen om het te mogen blijven gebruiken of van je computer af mag gaan halen.
                  Acces zit in de meeste office en works pakketten die OEM op een machine staan..

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Acces zit in de meeste office en works pakketten die OEM op een machine staan.
                    FOUT!! Access zit ENKEL in de PRO versies van Office (de duurste)!! Of is natuurlijk apart te koop.
                    Gelukkig is er ook nog OpenOffice... de database die daarin zit is nog een beetje rudimentair om te bedienen maar per nieuwe release wordt die beter en beter... dus binnen enkele weken weten we meer wanneer OpenOffice 3.0 een feit zal zijn .
                    Overigens als je zelf wat kunt programmeren: progje schrijven en linken aan een MySQL database: professioneel, gratis, eenvoudig en bloedsnel!
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Is het zo moeilijk om on-topic te blijven reageren, of is het belangrijk om te laten weten hoeveel verstand je van de aanschaf en samenstelling van Microsoft pakketten hebt?

Acces is ideale tool, wel monnikenwerk om je collectie netjes te ontsluiten, succes met typen!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by ralph

Acces is ideale tool, wel monnikenwerk om je collectie netjes te ontsluiten, succes met typen!
                        data haal je toch van de database-server? Gracenote CDDB volgens mij...

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

Waarom zelf het wiel nog een keer uitvinden als er al kant-en-klare programma's voor bestaan? CD-tje in je drive, klink op "zoek", klik op de juiste titel en "toevoegen" en je kan met je volgende cd beginnen!

Als ik ergens juist geen tijd voor heb (aangezien tijd bij ons nog steeds geld is), is het zelf databases schrijven. Netto 2 uurtjes werken en je hebt CD-collector verdient, netto 3,5 uur werken en je hebt de Pro-versie (mocht je daar behoefte aan hebben). En voor de mensen zonder geld: hij is ook via het digitale zwarte circuit makkelijk te verkrijgen.

Comment

Working...