Rare Versterker!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Rudie
    • Apr 2008
    • 8

    #1

    Rare Versterker!

    Beste mensen!
    Ik heb nu een versterker staan op 4 fullrange kasten doorniddel van 2 keer speakon en 2 keer XLR outputs. Maar af en toe is mijn linker kanaal niet vooruit te branden ook niet als ik op alleen op XLR of Speakon draai. Na een paar keer een flinke tik geven met de gain en master schiet ie ineens naar het ingstelde niveau van de master en draait normaal mee. Dit doet ie af en toe en vooral na het opnieuw aansluiten van de set.

    Weet iemand wat er mis mee is, beetje stof mischien?
  • nielsb
    • Jun 2006
    • 98

    #2
    Of ergens een los contactje. Maar xlr out als aansturing van je speakers? Normaal als er XLR out achterop een versterker zit is dat de doorlus van je line signaal, niet het signaal naar je speakers.

    Comment

    • koentjes
      • Dec 2007
      • 333

      #3
      Originally posted by nielsb
      Of ergens een los contactje. Maar xlr out als aansturing van je speakers? Normaal als er XLR out achterop een versterker zit is dat de doorlus van je line signaal, niet het signaal naar je speakers.
      er zijn ook versterkers die een xlr gebruiken als speakeruitgang hoor...

      Comment

      • DJ Rudie
        • Apr 2008
        • 8

        #4
        Is beetje rare amp want ik heb ook nog gewone rood-zwart uitgangen voor gewone speaker draden als ik deze inschakel komt er geen signaal over de XLR en Speakon outputs, maar XLR en Speakon kunnen wel tegelijk. De amp is eigenlijk bedoeld voor 2 speakers maar het is een taai beestje en die 4 trekt ie ook

        Comment

        • nielsb
          • Jun 2006
          • 98

          #5
          Originally posted by koentjes
          er zijn ook versterkers die een xlr gebruiken als speakeruitgang hoor...
          ja i know Maar dat is niet de standaard dus daarom zei ik normaal zijn de xlr outputs de line doorlus... Maar goed, versterkers met XLR als speakeroutput zijn meestal nog uit t tijdperk voor de Speakon dus zou me niets verbazen dat de ouderdom van zich laat horen en hierdoor dit rare probleem is ontstaan.

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

            #6
            namen en rugnummers aub....
            Oftewel, welk merk, type versterker gaat dit over en...heeft ie het wel altijd goed gedaan?
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • 4uss
              • Aug 2005
              • 578

              #7
              Originally posted by DJ Rudie
              Is beetje rare amp want ik heb ook nog gewone rood-zwart uitgangen voor gewone speaker draden als ik deze inschakel komt er geen signaal over de XLR en Speakon outputs, maar XLR en Speakon kunnen wel tegelijk. De amp is eigenlijk bedoeld voor 2 speakers maar het is een taai beestje en die 4 trekt ie ook
              Ik gok dat ze dan gewoon parallel staan... dat is hetzelfde als gewoon je speakers doorlussen, maargoed, als het werkt werkt t.
              Het probleem wat je noemt hadden wij trouwens met één HK Elias PX-topje ook. Deze is teruggegaan voor reparatie, en nu is het probleem verholpen. Ik weet alleen dus niet hoe ze dat verholpen hebben.

              Comment

              • DJ Rudie
                • Apr 2008
                • 8

                #8
                Het gaat om een Skytec pro -480.
                Mischien is het gewoon het merk, we hadden destijds niet genoeg geld om een fatsoenlijk merk versterker te kopen.

                Comment

                • 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

                  #9
                  Originally posted by DJ Rudie
                  Het gaat om een Skytec pro -480.
                  Mischien is het gewoon het merk, we hadden destijds niet genoeg geld om een fatsoenlijk merk versterker te kopen.
                  Bestaat er dan zoiets als SkyTec Pro?? Maargoed, misschien is dat wel een puntje ja.
                  Alleen het "De amp is eigenlijk bedoeld voor 2 speakers maar het is een taai beestje en die 4 trekt ie ook" vind ik dan beetje gedurfd, als je speakers 8 Ohm zijn durf ik het nog te geloven, want dan draai je nu op 4 Ohm per kant, maar als je speakers 4 Ohm zijn draait hij nu op 2 Ohm, en een SkyTec gaat dat echt niet zo lang volhouden als je hoopt...

                  Comment

                  • DJ Rudie
                    • Apr 2008
                    • 8

                    #10
                    Dat Skytech pro moet ik je nageven: verkoop praatje natuurlijk, maar mijn speakers zijn 8 Ohm dus dat lukt aardig alleen gaat ie wat sneller richting de clip dan normaal als er een beetje bass in het nummer zit. Maar het geluidniveau is wel hoger dan met 2 boxen dus ik laat het voorlopig zo.
                    (Totdat ik geld heb voor een nieuwe amp)

                    Comment

                    Working...