Drive in show meubel ??!!! HELP

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • silkens
    • Oct 2007
    • 8

    #1

    Drive in show meubel ??!!! HELP

    Hallo,

    ik heb een drive in show. we draaien feestjes van ongeveer 250/300 mensen.

    ik heb 2 pioneers 1 berhinger djx 700.

    ik ben van plan een drive in meubel te bouwen waar mijn mixer, cd spelers, versterkers, en licht paneel in kunnen.

    ik heb echter geen ervaring hier mee.

    heeft iemand een idee?

    alles is welkom.
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

    #2
    koop dan een gewone flightcase van 150 euro en een keybord statief waar je hem op legt...

    je zegt t zelf al, geen ervaring mee....ga het je dan ook niet moeilijker maken.
    Last edited by moderator; 24-02-08, 02:21. Reason: beetje meer respect aub
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

    Comment

    • koentjes
      • Dec 2007
      • 333

      #3
      mh das natuurlijk een "beetje kort door de bocht reactie" ...

      begin je met je af te vragen of je alles wel in een meubel wilt hebben zitten... dat wordt behoorlijk zwaar en onhandelbaar namelijk... (tenzij opgebouwd uit segmenten)

      Ikzelf geef de voorkeur aan alle apparatuur in losse kisten, zodat je verschillende combinaties kunt maken, en makkelijk kunt wisselen zonder steeds je meubel aan te passen.

      en daarmee dus ook een los meubel, waar verder geen onnodige bende in zit, waarmee je het dus licht houdt... en niet vast zit aan dat je per sè je meubel moet gebruiken, als je eigenlijk ruimtegebrek hebt op locatie.

      Comment

      • jaksev
        • Jul 2007
        • 365

        #4
        150 euro aan kisten, nouw dan heb je rommel 1ste klas, 3 keer gebruiken 6 keer weg gooien zeg ik altijd. Ik heb mijn disco meubel laten bouwen bij een flightcase bouwer, ik heb zelf al mijn apparatuur er netjes ingebouwd, en allemaal connectoren er opgemaakt, zodat ik niet meer in de flightcases hoef te komen. resultaat:

        Light Flash

        kijk maar bij foto`s en dan klik maar wat aan, op sommige foto`s heb ik truss tussen de meubels staan, daar horen eigenlijk nog led-tubes tussen, dat moet ik nog een keer maken.

        grote flightcases zijn het. 253 euro per stuk, en het is geen hout van 5 mm dik, nee gewoon 1 cm dik, heb een aantal cases van deze bouwer.

        Kortom:

        Laat 3 flightcases bouwen bij een proffessioneel bedrijf. En bouw zelf je appartuur er in. Ik heb ze laten bouwen bij JMS, de Limburgers hier kennen dat bedrijf wel.

        Comment

        • vaud
          • Dec 2002
          • 24

          #5
          Originally posted by jaksev
          Laat 3 flightcases bouwen bij een proffessioneel bedrijf. En bouw zelf je appartuur er in. Ik heb ze laten bouwen bij JMS, de Limburgers hier kennen dat bedrijf wel.
          We hebben natuurlijk niet allemaal 759,- over voor een draaitafel al is dat wel een scherpe prijs.

          Als je een beetje handig bent dan bouw je gewoon zelf een flightcase, tegenwoordig kan je ook complete (custum made) flightcase bouwpakketten krijgen,
          alles is dan al gezaagd, gefreesd en geboord, alleen nog effe in elkaar zetten.
          vaudje!

          Comment

          • Elmo
            • Jun 2006
            • 208

            #6
            het "dure" aan een flightcase is niet het materiaal het is de arbeid, helemaal omdat het allemaal handwerk is.
            Dus als je zelf handig bent teken uit wat je wil hebben, ga naar een flightcaseboer en laat hem een plaat opmaat zagen. Koop wat locatiestrip, hoekprofiel enzovoorts (dat kan je zelf wel op maat maken) en het scheelt je een boel geld.

            Uiteraard moet je dan wel wat handig zijn, maar 100 popnagels met de hand schieten overleef je wel!

            Comment

            • Poelmans
              • Feb 2004
              • 804

              #7
              Originally posted by Elmo
              Uiteraard moet je dan wel wat handig zijn, maar 100 popnagels met de hand schieten overleef je wel!
              Gho, daar hield ik toch wel blauwe plekken van over Van altijd met m'n knieën op m'n handen druk bij te zetten, anders popte die niet . Enja, knieën opt einde van de rit blauw...

              Maareuh... ik leef nog idd!

              Comment

              • Elmo
                • Jun 2006
                • 208

                #8
                ik heb ook nooit gezegd dat het fijn zou zijn......

                Comment

                • RHulshof
                  • Jan 2008
                  • 66

                  #9
                  Ik zou ook zelf inderdaad de case uit tekenen en dan opmaat laten maken zelf in elkaar zetten zo heb je in iedergeval de case zoals jij hem wil hebben.

                  zo hou je meteen iets aparts en waarom bezuinigen op iets wat jou dure aparatuur moet beschermen.

                  Comment

                  • TomDr
                    • Mar 2008
                    • 6

                    #10
                    Originally posted by jaksev
                    150 euro aan kisten, nouw dan heb je rommel 1ste klas, 3 keer gebruiken 6 keer weg gooien zeg ik altijd. Ik heb mijn disco meubel laten bouwen bij een flightcase bouwer, ik heb zelf al mijn apparatuur er netjes ingebouwd, en allemaal connectoren er opgemaakt, zodat ik niet meer in de flightcases hoef te komen. resultaat:

                    Light Flash

                    kijk maar bij foto`s en dan klik maar wat aan, op sommige foto`s heb ik truss tussen de meubels staan, daar horen eigenlijk nog led-tubes tussen, dat moet ik nog een keer maken.

                    grote flightcases zijn het. 253 euro per stuk, en het is geen hout van 5 mm dik, nee gewoon 1 cm dik, heb een aantal cases van deze bouwer.

                    Kortom:

                    Laat 3 flightcases bouwen bij een proffessioneel bedrijf. En bouw zelf je appartuur er in. Ik heb ze laten bouwen bij JMS, de Limburgers hier kennen dat bedrijf wel.
                    Zet er dan ook ff bij dat je dit hele idee gewoon gejat hebt van een ander, da's wel zo netjes!

                    Comment

                    • Dimi
                      • Oct 2002
                      • 91

                      #11
                      ik vind het vaak nog tegenvallen als je uitrekent wat je aan zelfbouw kwijt bent.

                      Comment

                      • dj_bob
                        • Aug 2005
                        • 112

                        #12
                        Originally posted by jaksev
                        150 euro aan kisten, nouw dan heb je rommel 1ste klas, 3 keer gebruiken 6 keer weg gooien zeg ik altijd.
                        Een kist van ProdjUser voor 2x Pioneer CDJ-100/200 + mixer kost 150 euro. Voor dit geld heb je dan een nette kist, denk niet dat die zelfbouw kisten van jou veel beter zijn!

                        Comment

                        • TomDr
                          • Mar 2008
                          • 6

                          #13
                          Originally posted by dj_bob
                          Een kist van ProdjUser voor 2x Pioneer CDJ-100/200 + mixer kost 150 euro. Voor dit geld heb je dan een nette kist, denk niet dat die zelfbouw kisten van jou veel beter zijn!
                          De kisten die JMS (waar jaksev ze ook vandaan heeft) zijn van prima kwaliteit, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Dit bedrijf maakt al jaren kisten, ook voor veel grote bedrijven. 'Zelfbouw' zou ik het niet durven noemen..

                          Comment

                          • Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

                            #14
                            Oww, de strijd met proDJuser kisten durf ik wel aan. Heb er al verschillende gezien die na enige tijd niet meer zo roadproof waren..

                            Verder zijn er een aantal wensen waaraan een discobar mijns inziens moet voldoen.

                            1- geen onnodig gesleep. (stukken losse truss, lege houten kubussen enz hebben we allemaal wel eens gezien. hier in dit topic zojuist zelfs nog. ziet er mooi uit, geen commentaar daarop, maar het is onnodig meeslepen van spullen die je niet echt gebruikt en alleen maar neerzet. Wanneer je een grote bakwagen bij je hebt kun je je dit permiteren, maar je sleept onnodige zaken mee om nog maar te zwijgen van houten lege kubussen enz die we hier wel eens tegenkomen en deel uitmaken van een bar.
                            2- Korte opbouwtijd. deksels eraf, aansluiten en janken met die hap.. Het kan je nu nog niets schelen, maar als je flink aan het werk bent heb je geen zin om een uur langer bezig te zijn met ingewikkeld "aan elkaar klik" werk enz om 400 in de nacht.
                            3- aansluitingen goed bereikbaar.
                            4- Handelbaar We hebben hier ooit eens het plan gevat een discobar te bouwen in de voorkant van een oude VW spijlenbus ( zoeen uit de fanta reclame) dit plan is afgeketst op de logistieke zaken. mischien een overdreven voorbeeld, maar je ziet vaak kisten die eigelijk te groot zijn om in een café de bocht in de gang te maken.
                            5- als ik erover nadenk vast nog heel wat zaken. mijn punt is echter dat je er even op deze manier over moet denken en daarop je wensen moet afwegen.
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                            Comment

                            • dj_bob
                              • Aug 2005
                              • 112

                              #15
                              Originally posted by TomDr
                              De kisten die JMS (waar jaksev ze ook vandaan heeft) zijn van prima kwaliteit, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Dit bedrijf maakt al jaren kisten, ook voor veel grote bedrijven. 'Zelfbouw' zou ik het niet durven noemen..
                              Case van een echte flightcasebouwer zijn natuurlijk steviger dan ProdjUser Cases, ProdjUser cases blijven fabriekscases.

                              Maar om deze cases nou rommel te noemen vind ik erg ver gaan!
                              Voor een standaard drive-in showtje zijn deze naar mijn mening goed genoeg. Ze zijn in ieder geval zeker geen rommel!

                              Ik heb vorige week een 4HE versterkerrack van Elation/ADJ gekocht, ookal was dit de "PRO" versie (9mm multiplex) zoals zij het noemen, wanneer je hem vergelijkt met mijn ProdjUser case zie je dat de ProDJUser Case toch een stuk degelijker is, vooral de de sluitingen zijn vele malen steviger.

                              Maarja, je krijgt waarvoor je betaald; De Elation case heb ik gekocht voor 70,- (in Duitsland, hier kost hij ongeveer €120,-), dezelfde alleen dan van ProDJuser kost zo'n 170,-. Wanneer je een 4HE case wilt van een flightcasebouwer kun je daar nog eens € 100,- bij optellen...

                              Hierbij kun je dus jezelf de vraag stellen welke kwaliteit wil je, heb je nodig. Voor die paar showtjes die ik op een jaar wegzet vind ik die Elation kwaliteit goed genoeg.

                              Comment

                              Working...