Drive in show meubel ??!!! HELP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

ik vraag me echt af wat iedereen doet met al die kisten?
    word bij jullie een flightcase ook echt gebruikt om te vliegen/gooien op locatie? lijkt me niet.... Ik heb vele malen mensen gezien met de instelling: " het zit toch in een stevige kist dus het is wel beschermd en dus kan ik er wel mee gooien"..... Ik vind dat je, ondanks dat alles in kisten zit, je er alsnog voorzichtig mee om moet gaan. Het blijf dure electronica die er in zit.
    Met een euroNcap 5 sterren geteste auto ga je toch ook niet ineens harder rijden of fietsers aanrijden omdat je zelf toch veilig zit?
    Ik trek miscchien een beetje de verkeerde vergelijking maar ik denk dat iedereen weet wat ik bedoel.
    Ik heb jaren lang zo'n prodjuser slant djbakkie op een normale manier gebruikt en het enige waar ze last van hebben is dat het "haakje" van de vlindersloten wat slap word. Maar dat si een kwestie van 2 nieuwe vlindersloten er in en gaan met die banaan!
    Voor de rest vind ik het prima kisten, maar je moet ze niet met 2 op elkaar in de truck gooien.
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Jacob,

Wat jij mischien over het hoofd ziet is dat er op dit forum verschillende mensen lopen.

1 hobby mensen die lekker bezig zijn met licht en geluid voor hun lol.
      2 pro's die dag in dag uit werken met die handel.

Ik heb geen idee tot welke categorie jij behoort, maar ik vermoed de eerste gezien je antwoord. Uiteraard is hier niets mis mee en je hebt vanzelfsprekend gelijk, maar kom dat hier maar eens aan de zaak vertellen.
      Ik roep het continu, en niet in de laatste plaats omdat mijn bankrekening zeer doet als er iets kapot gaat, maar in de praktijk wordt er door de jongens toch wel gegooid.

een kist kun je op 2 manieren tippen, en jij begrijpt wel welke ze gebruiken als de baas er niet bijstaat en het 4:00 u in de nacht is.
      voorzichtig zijn met materiaal is absoluut de bedoeling, en op zich mag ik over de mensen hier niet klagen. Maar uiteindelijk zijn al die cases een groot deel van de week on the road, en dan merk je verschil.
      Om over huurders nog niet te spreken.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• vasco

• Oct 2003
        • 2568

Inderdaad, de spullen bij mij in de verhuur waar ik zelf niet bij ben zitten in hele andere kisten dan de apparatuur die ik alleen zelf meeneem omdat het bij mijn eigen drumstel hoort.

Andere gaan nu eenmaal niet met je spullen om zoals je er zelf mee om gaat. Zo zou het wel moeten zijn of zelfs netter dan je zelf zou doen maar zo zitten mensen nu eenmaal niet in elkaar.

Comment

• DJefke
          • Oct 2007
          • 28

We mogen er toch veilig vanuit gaan dat iemand die een drive-in meubel wil bouwen, hier zelf mee on the road gaat als hobby.

Comment

• sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

Houd er ook rekening mee dat het gewicht een belangrijke rol speelt. Als iets zwaar is krijgt de case automatisch meer te verduren, zeker omdat het simpelweg meer moeite kost om iets zwaars zachtjes neer te zetten dat het ergens neer te knallen...
            Verder biedt een goede kist gewoon betere bescherming tegen ongelukken: hier is er toch wel eens een grote kist met speakers van de laadklep gedonderd en zelfs een mengtafel uit een rijdende aanhanger (waarvan de deur opgenbrak)... In beide gevallen was de case nog heel, dankzij een goede kwaliteits case.
            Wij hebben zelf onze discomeubels gemaakt van een stalen frame. De oudste zijn alweer bijna 20 jaar oud, dus dat is echt onverslijtbaar. Uiteraard wel weer met flightcase materiaal of traanplaat, maar dit is makkelijk te vervangen. Hierdoor heb je een stevige constructie die erg licht is.

Comment

• rick1993
              • Nov 2007
              • 209

Wat mij wel een goedkope / (simpele) oplossing lijkt is (even voor de duidelijkheid, ik ben nog maar 14 en ik vind dit hobby, dus geen pro):
              Koop een MDF plaat en laat hem in de winkel zagen. Zet thuis de 2 of meer meubeltjes (van 19 inch.) in elkaar (wel netjes zwart geverfd uiteraard) en koop er netjes wielen, 19 inch rand (? hoe noem je dat), randen, hoekdinges enz. bij en je hebt 2 kisten. Evt. nog een voorplaat ervoor met naam etc.

Rick

P.S. deze opmerking is puur bedoeld voor hobbysten, niet voor al die pro's die er dag en nacht mee werken, die zullen dit toch wel niets vinden.
              licht dat licht mij wel

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Het nadeel van MDF is dat het een bende wordt als het nat wordt. Je kan dan beter iets in de richting van berkentriplex (12mm bijvoorbeeld) kiezen, dat is veel duurzamer, weerbestendig... en iets duurder

Denk ook aan je vervoer. Een ruim meubel met stalen constructie bouwen is echt leuk om te doen, maar je krijgt het onmogelijk met al je andere zooi in de (met een beetje geluk station) auto van je vader...
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• sjoerd
                  • Apr 2004
                  • 341

dan zul je inderdaad wat creatiever te werk moeten gaan. Maar dat verhaal roept bij mij inderdaad ook weer herinneringen naar boven!

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Hahah, ik kan me er ergens iets bij voorstellen, maar ik had hier vroeger gelukkig genoeg aanhangwagens, bakwagens en bussen voor het grijpen.. Ouders met eigen bedrijf. Vervoer was dus nooit een probleem. Inmiddels de eigen bussen voor de deur, maar dat is wel een wezelijk verschil. zelfde geldt met opslag. was hier vroeger geen probleem. Als je op een flatje woont zul je toch wat meer rekening met formaten moeten gaan houden.

Lang leven de ruimte en ouders die het allemaal wel leuk vinden. Inmiddels draaien wij hier al vele jaren en zijn die tijden slechts een herinnering aan de muur. (JAJA.. Ik heb er aan de zaak foto's van hangen..)
                    Maar voor de jongens die idd in de station van pa moeten laden is het wel aan te raden het geheel niet te groot te maken.
                    Last edited by Upgrading your system; 14-03-08, 21:33.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Zweef
                      • Jul 2008
                      • 4

Hoeveel ruimte heb je op je bar nodig? Ik denk dat dat de vraag is die je jezelf moet stellen, zelf draai ik met 2 grote flightcases die ik kantel op de zijde met de rubber doppen. Een naamdoek gespannen (in evt truss) ervoor en het ziet er gelikt uit. Mijn mening is dat het vooral strak moet zijn. Vergeet de tierelantijntjes en de frutseltjes aan je bar.

Comment

Working...