Info over ouder systeem en crossovers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • denhans
    • Nov 2007
    • 9

Originally posted by SPS
    Grappig, ik kan geheel geen condensatoren ontdekken op dit filter?? Is dit uit je full-range kast?????
    Deze zitten in de Disco 200 ja.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Netjes dit filtertje... al veel beter dan de eerste reeks blijkbaar. Weerstandjes zeker doormeten en ook kijken of de pootjes van de condensatoren niet zijn afgebroken tussen condensator en print want bij deze types kan dat nogal eens gebeuren.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• gorgarke
        • May 2006
        • 31

Schijnbaar zijn mijn JB Systems Disco 200 boxen nog ouder of zo, want mijn filter ziet er toch anders uit.
        Ik heb ook nog een schakelaar op het filter zitten met de standen disco/PA.
        In de stand PA wordt de spoel welke in serie met de basspeaker zit kortgesloten met als gevolg dat de basspeaker een groter deel van het middengebied overneemt.

Ik heb ze met blauwe lijnen op het front gezien, maar de mijne hebben rode lijnen op het front. Zijn dus toch weer wat anders.

Comment

• denhans
          • Nov 2007
          • 9

Blijkbaar is de filter in mijn luidsprekers afkomstig van de M20 reeks van JB Systems.

Ik heb beide condensators vervangen in 1 filter en daar is het correcte geluid weer! Dit ga ik dus ook met de andere speaker doen. Kosten waren 1,60 eur

Enkel hoor ik een lichte ruis als er geen muziek speelt. Wat kan dit zijn? Bij mijn andere topkasten op zelfde versterker hoor ik dit niet.

Comment

• denhans
            • Nov 2007
            • 9

Originally posted by gorgarke
            Ik heb ze met blauwe lijnen op het front gezien, maar de mijne hebben rode lijnen op het front. Zijn dus toch weer wat anders.
            Mijne hebben ook rode lijnen

Comment

Working...