Mackie C-300/M1400 of SRM450?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dimi
    • Oct 2002
    • 91

Mackie C-300/M1400 of SRM450?

Hallo,

laatst kwam ik twee ex-rental SRM450 tegen voor een aantrekkelijke prijs, alleen helaas net voor mijn neus verkocht Als alternatief en iets duurder zou de combinatie 2 maal C-300 met een M1400 zijn. Ik vind een actief systeem wel zo prettig, minder gesleep met cases enzo. En de SRM450 is ook voorzien van actieve terugkoppeling van de woofer, bi-amped met 300/100 watt versterkers met compressors. Specs klinken dus goed, beter dan een 2 weg kast met losse eindtrap. Die M1400 is trouwens geen lichte jongen, komt ook vermogen zat uit.

Wat denken jullie wat er beter zou klinken of zijn? Als het wellicht toch een heel goede keus zou zijn kan ik er nog over denken, alhoewel de voorkeur altijd actief zal blijven. Maar misschien zie ik een belangrijk nadeel van actief over het hoofd, al zal ik nooit met andere speakers of versterkers gaan wisselen. Wordt gebruikt voor op af en toe een feestje op een DJ set. Als maar lekker stampt en niet kapot gaat. Daarom leek de SRM450 me ideaal.

Graag jullie mening, bvd!
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

Originally posted by Dimi
    bi-amped met 300/100 watt versterkers met compressors.
    Daar ben ik niet zo zeker van, dacht dat er overigens wel een limiter in zat voor de versterkers.

Verder, kies gewoon voor de 450's. Zijn actief, minder gesleep, minder getune, minder zorgen en minder tijd. Bovendien is de klank gewoon top.

Comment

• bran0985
      • May 2004
      • 75

Ik heb enige tijd geleden 2 x swa1801 + 4 x srm 450 aangeschaft.
      Het laag van de subs vind ik lekker en de toppen gaan knuppeltje hard...
      Ik miste echter "midden" en het wordt snel te "schel"(dat rijmt)
      Uiteindelijk ben je continu bezig om het hoog terug te draaien.
      Maar het klinkt dan prima!
      Nu heb ik 2 x sa1521z erbij gekocht. Dit klinkt 10 x beter.... maar het grote nadeel... 43 kg per stuk (zet dat maar eens, alleen, op een tussen paaltje). Al met al ben ik best tevreden over de set zolang je maar niet de trap op moet! Ik gebruik nu 2 x srm 450 als monitor en 2 x srm 450 als extra spreiding als het nodig is.
      Verder kan ik de set (doorlussen kan eindeloos) aan elke locatie aanpassen. Bijvoorbeeld: kleine bruiloft tussen 50 en 80 man neem ik 1 baskast en 2 sa1521z mee en dat is dan ruim voldoende.
      Oh ja ik gebruik de set met feestduo/trio maar in de pauzes en vaak als afsluiter gewoon beuken met cd's...
      Ik weet niet of je wat aan deze info hebt maar het was goed bedoeld ;-)
      Last edited by bran0985; 14-07-07, 08:23.

Comment

• Dimi
        • Oct 2002
        • 91

ik zal mijn ogen open houden voor een tweedehands setje, maar de prijs waar deze voor stonden zal ik ze naar alle waarschijnlijkheid nooit meer voor vinden (260 euro p/s).

Comment

• bran0985
          • May 2004
          • 75

Originally posted by Dimi
          ik zal mijn ogen open houden voor een tweedehands setje, maar de prijs waar deze voor stonden zal ik ze naar alle waarschijnlijkheid nooit meer voor vinden (260 euro p/s).
          Inderdaad... da's niet veel geld.
          Normaal liggen ze 2e hands nu op rond de 400 p/s.

Comment

Working...