Brom in boxen door dalton

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan-andries
    • Dec 2004
    • 50

Brom in boxen door dalton

Ik gebruik een dalton lp4000 om bij kleine discosets de pars aan te sturen. Nu geeft dit een brom in de boxen (een brom volgens het 'knipperen' van de pars) als ik de audio input van de dalton aansluit op mijn mengpaneel (rodec).
    Hoe kan dit opgelost worden? Ik heb dit weekend gehoord dat een passieve di-box tussen mengpaneel en dalton wel eens en oplossing zou kunnen zijn (dit ga ik volgend weekend dan ook eens uittesten), maar zijn hier nog andere (simpele) oplossingen voor?
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

Licht en geluid op verschillende aardes zetten kan helpen. Dat je de brom krijgt is niet alleen bij dalton, ik had het eerder bij mijn dapjes ook.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Ja, de aardlusisolator die je vindt voor autoversterkers doet dit minstens even goed en is goedkoper. Is in feite gewoon een stereoscheidingstrafootje.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• djfrence
        • Jan 2005
        • 43

stroom

krachtstroom gebruiken,
        of 2 apart afgezekerde groepen
        Robe(D)

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by laserguy
          Ja, de aardlusisolator die je vindt voor autoversterkers doet dit minstens even goed en is goedkoper. Is in feite gewoon een stereoscheidingstrafootje.
          is het niet zo dat dit apparaatje ook bepaalde frequenties wegfiltert?? Ik weet niet of het waar is maar ik hoorde het een poosje geleden..

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Zoals elke trafo heeft hij het wat moeilijk met zeer lage tonen (<25 Hz) maar die heb je echt niet nodig om je lampjes te laten knipperen...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Bastisito
              • Sep 2004
              • 185

Andere aardig? Wil je een tweede pen de grond inslaan oid? Groundloopisolater zal weinig helpen. Denk dat het hier om de bekende brom in het geluid gaat als je gaat dimmen. Bekend probleem bij de goedkope lichtsturingen. Op andere groep zetten wil nog wel eens helpen, niet altijd. Beste oplossing is betere dimmer aanschaffen die is vriendelijker op het stroomnet is.
              Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

Brom door het principe van fase-aansnijding (dimmen) of
                brom door een audiosignaal naar een dimmer te brengen is een groot verschil.
                Beiden hebben andere oorzaken (veel verkeerde suggesties hier).

Het gaat hier dus over het tweede en volg hiervoor de uitleg van laserguy.
                Je moet dus zorgen dat je signaal massa gescheiden blijft. Een passieve DI box bevat zo'n transfo en zou dus ook kunnen werken.

Comment

Working...