Pioneer CDJ-200

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_bob
    • Aug 2005
    • 112

    #1

    Pioneer CDJ-200

    Hallo allemaal,

    Ik ben van plan om nieuwe cd-spelers aan te schaffen, ik draai nu nog met de CD-200 van Gemini. Met deze dubbele cd-speler is het (vrijwel) onmogelijk om te mixen. Toch wil ik eens gaan proberen met mixen. Dus zoek ik een simpele cd-speler. De CDJ-200 lijkt me de uitkomst.

    Het is nu bijna 2 jaar geleden dat de CDJ-200 van Pioneer op de markt kwam. Het lijkt mij dat deze speler al veel is verkocht, dus dat jullie ook veel plus- en minpunten van de speler hebben gevonden.

    Dus: Wat zijn de positieve en negatieve kanten van de Pioneer CDJ-200?

    P.S. Ik weet dat er al veel topics over deze speler zijn geschreven. Maar ik heb niet concreet gevonden wat ik zoek. (Ik las telkens dingen als "koop de CDJ-800")
    Last edited by dj_bob; 22-01-07, 20:18.
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

    #2
    Hangt er vanaf wat je wil.

    Het zijn hele simpele spelers, die hun werk gewoon goed doen. Loop functie werkt goed, mp3 functie werkt goed, degelijkheid is goed. Ik vind alleen de platter zwaar k*t. Heb er hier 2 staan, maar na een verhuurklus altijd weer schoonmaken omdat de platter vast loopt.

    Dus als die platter je heilig is: neem een cdj800mk2. Heeft dezelfde functies, maar dan iets uitgebreider.

    Comment

    • jazzprr
      • Nov 2006
      • 72

      #3
      Ik ben in het bezit van de cdj800MK2's. Draaien super fijn en zijn ook betrouwbaar.

      Vertel eens wat je budget is? Misschien zijn er betere alternatieven.

      Grtz Harry
      Live at night,sleep at day...

      Comment

      • Robin.vd.Have
        • Nov 2005
        • 165

        #4
        Ga je ze verhuren ?

        - Bij ja : Niet kopen
        - Bij nee : Doen

        Zijn spelertjes die hun werk perfect doen. (platter probleem nog niet gehad, zitten je spelers klem in hun kist boven/onderkant?)
        Oke geen scratch, minder degelijk dan een 1000 maar echt perfect om het gevoel te krijgen en lekker te stoeien met loopjes e.d.

        Tevens koop je toch een stukje kwaliteit. Goede Master tempo, loopje, zeer goede schok bestendigheid. En je kan naar harte lust op die cue knop tikken zonder dat je meteen nieuwe schakelaartjes kunt bestellen.

        succes met je keuze

        Comment

        • Husss
          • Jul 2003
          • 220

          #5
          Originally posted by dj_bob
          Hallo allemaal,

          Ik ben van plan om nieuwe cd-spelers aan te schaffen, ik draai nu nog met de CD-200 van Gemini. Met deze dubbele cd-speler is het (vrijwel) onmogelijk om te mixen. Toch wil ik eens gaan proberen met mixen. Dus zoek ik een simpele cd-speler. De CDJ-200 lijkt me de uitkomst.

          Het is nu bijna 2 jaar geleden dat de CDJ-200 van Pioneer op de markt kwam. Het lijkt mij dat deze speler al veel is verkocht, dus dat jullie ook veel plus- en minpunten van de speler hebben gevonden.

          Dus: Wat zijn de positieve en negatieve kanten van de Pioneer CDJ-200?

          P.S. Ik weet dat er al veel topics over deze speler zijn geschreven. Maar ik heb niet concreet gevonden wat ik zoek. (Ik las telkens dingen als "koop de CDJ-800")
          Ik heb er ook reeds geruime tijd enkele naast de CDJ100's en 800's

          De eerste CDJ200 heb ik onlangs opgestuurd. Deze las een boel CD's niet en gaf de E-8301 error.
          Het ene moment las ie de CD niet en 2 seconden later las ie m weer wel. De andere speler had er geen moeite mee.

          Mijn ervaringen zijn niet zo positief als met de CDJ100!

          Ben wel eens ergens op een forum tegengekomen dat de 200's dit probleem vaker hebben.

          Bij de 100's had ik dit pas na 5 of 6 jaar voor het eerst!

          Lijkt er op dat de afregeling van de laser nogal eens wisseld. Met de errors als gevolg.

          Comment

          • dj_bob
            • Aug 2005
            • 112

            #6
            Als eerste bedankt voor jullie reacties! Verdere reactie's zijn natuurlijk nog altijd welkom!

            Ik ben van plan om ze te gebruiken om puur muziek te draaien. Ik draai alleen op kleine feestjes (niet groter dan 100 pers.) en ik draai vooral Top 40, Dance en klassiekers (80's/90's).
            Dus ik ben niet van plan om zelf mijn nummers met deze speler te maken. Dit gaat uiteraard ook niet met een CDJ-200.

            Mijn budget ligt ongeveer rond de 500-600 euro. Ik heb ook al naar de CDJ-800 gekeken, prachtige speler. Eigenlijk vind ik de enigste meerwaarde van de CDJ-800 ten opzichte van de CDJ-200, de scratch-functie en het professionelere/serieuzere uiterlijk.
            Ik weet niet of er veel verschil in kwaliteit in zit. Wie kan mij hier een antwoord op geven?

            Zijn er veel problemen met de CDJ-200? Ik hoorde net al iets dat de laser niet goed is afgesteld... zijn er meer eigenaren met dit probleem?

            Comment

            • Mark-LED
              • May 2004
              • 822

              #7
              De kwaliteit van Pioneer is gewoon goed, dus een cdj200 doet niks onder voor een cdj800.

              Als je de spelers gewoon voor jezelf houd, voldoet de cdj200 meer dan prima. Ik heb ze in de verhuur, en daar zijn ze gewoon niet geschikt voor. Schuim van de case drukt overigens niet op de platter, heb ik rekening mee gehouden tijdens het bouwen.

              Die problemen met de cdj's hebben voornamelijk te maken met de cd die je gebruikt. De afstelling van de laser bij Pioneer voldoet echt wel aan een standaard. Echter zit daar wel een marge in, dus soms heb je een speler die minder gauw op een kras reageert dan de andere. Ik ben op alle cdj's die ooit door mijn handen gegaan zijn, hooguit 2 foutmeldingen tegengekomen.

              Zijn gewoon kwalitatief goede spelers, waar je gewoon prima plaatjes mee kan draaien.

              Comment

              • JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

                #8
                Vind de CDJ-200 compleet RUK draaien en ben daar niet de enige in (...)

                Vergeleken met een CDJ-100, CDJ-800, CDJ-1000, etcetera is de correctie ontzettend vreemd en onwennig. Is mij nooit gelukt om aan te wennen en ik weiger dan ook te draaien op CDJ-200. Collega heeft na een paar maanden z'n CDJ-200's ook verkocht omdat ze gewoon NIET het bekende "Pioneer" gevoel hadden wat betreft de jog.
                Creating shows beyond Imagination

                Comment

                • Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

                  #9
                  Cdj200 is inderdaad even wennen, en kan me best voorstellen dat niet iedereen dat wil.

                  Zet je ze weg voor het simpele start/stop werk: prima dingen. Wil je er mee beatmixen: neem aub de 800.

                  Comment

                  • Husss
                    • Jul 2003
                    • 220

                    #10
                    Originally posted by Melo-G
                    Die problemen met de cdj's hebben voornamelijk te maken met de cd die je gebruikt. De afstelling van de laser bij Pioneer voldoet echt wel aan een standaard. Echter zit daar wel een marge in, dus soms heb je een speler die minder gauw op een kras reageert dan de andere. Ik ben op alle cdj's die ooit door mijn handen gegaan zijn, hooguit 2 foutmeldingen tegengekomen.

                    Zijn gewoon kwalitatief goede spelers, waar je gewoon prima plaatjes mee kan draaien.
                    Het is dan toch wel een beetje jammer dat de ene speler dezelfde CD bij de eerste keer laden het niet doet en bij de tweede keer wel. De andere speler in dezelfde dj set leest de CD's foutloos.
                    Het probleem is met originele CD's.

                    Als dit met de marge van het afregelen te maken heeft dan lijkt die die marge te groot.

                    De CDJ100's die ik gebruikte gingen véél langer en intensiever mee zonder ook maar een foutmelding te geven.
                    Je kunt je dus voorstellen dat wanneer je overstapt op 200's je verwacht oa voor de meerprijs dezelfde kwaliteit of meer te krijgen.

                    Of heb ik gewoon maandagmorgen CDJ200's?

                    Comment

                    • Dj-Sjors

                      #11
                      Originally posted by dj_bob
                      Ik ben van plan om ze te gebruiken om puur muziek te draaien.
                      Originally posted by dj bob
                      Met deze dubbele cd-speler is het (vrijwel) onmogelijk om te mixen. Toch wil ik eens gaan proberen met mixen. Dus zoek ik een simpele cd-speler. De CDJ-200 lijkt me de uitkomst.
                      Wat wil je nu eigenlijk wel of niet mixen Wil je wel mixen ga voor de Cdj-800 (of Cdj-1000) alleen plaatjes afdraaien cdj-200.

                      Edit:
                      Maar wat mod. hier onder zegt. Het ligt natuurlijk aan wat je eigen wensen zijn en als hij niet in de verhuur gaat gewoon je eigen wensen naar gaan. Mix je niet je platen echt aan elkaar neem gewoon lekker een Cdj-200
                      Last edited by Guest; 24-01-07, 18:28.

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

                        #12
                        Hier hebben we al enkele jaren cdj100s in de shows zitten.

                        Vorig jaar een compactere show samengesteld waarin geen md spelers meer meegaan, maar waar we wel de mogelijkheid wilden hebben om mp3's af te spelen ( klanten nemen zeker op bruiloften nogal eens zelf gefikte cd's mee, en daar staan meestal geen.wav files op, maar mp3)

                        Er zijn verschillende dj's met de pioneer cd200 onderweg geweest, geen enkele tot nog toe die kritiek heeft gehad op de spelers.
                        Wel de wens voor een derde speler...maar dat is op te lossen

                        De mogelijkheid voor het afspelen van mp3's wordt zelden gebruikt, merendeel van de dj's is ook onderweg met pcdj.

                        Hier dus wel een uiterst tevreden gebruiker van de pioneer cd200.

                        Persoonlijk zie ik voor drive-in werkzaamheden geen meerwaarde voor 800 en 1000 modellen...
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • dj_bob
                          • Aug 2005
                          • 112

                          #13
                          Pioneer CDJ-200 Platter Fix

                          Sinds een week of 6 ben ik in het bezit van 2 maal de Pioneer CDJ-200. Ik ben er helemaal blij mee, alleen van 1 CDJ is de platter "wiebelig" geworden, zoals velen hierover klagen.

                          Ik heb gegoogeld naar een oplossing, en heb deze gevonden:
                          CDJ200 - Modification - Slip-Mat! - dj forums - The Worldwide DJ Community

                          Nu is mijn vraag: heeft al iemand zoiets geprobeerd om die platter te "maken", aangezien ik niet de enige ben die in het bezit is van een CDJ-200 met een wiebelige platter?

                          En weet iemand of de garantie vervalt wanneer je dit doet? Ik heb nog 3 jaar garantie, en deze wil ik uiteraard niet laten vervallen.
                          Last edited by dj_bob; 17-11-07, 08:47.

                          Comment

                          • DJ nn
                            • Jun 2006
                            • 489

                            #14
                            Dat is dus de eerste CD-speler met een slipmat onder z'n deck...

                            Maar goed, normaal is elke wijze van openen van je toestel een breuk voor je garatie. (tenzij dingen die open moeten kunnen en bij versterkers enzo voor het onderhoud ervan (denk niet dat dit op CDJ's telt))

                            Als ze nog in garatie zitten kun je het "wiebelen" mss laten maken ?

                            grtzz DJ nn
                            ... the sound of silence...

                            Comment

                            Working...