Hoeveel kan ik vragen als dj van 15 jaar met dit spul

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jazzprr
    • Nov 2006
    • 72

Originally posted by lightzone
    hmmmm, ik ken jou set niet maar ik neem aan dat jij een veel betere set hebt. ik denk dat dj allard een prijs van 100-150euro zou moeten vragen, niet te veel , niet te weinig. maar ik neem aan dat hij de prijs ook nog moet delen met z'n partner dus van die 50euro hou je niets meer over
    Geluid:
    2x tops Electro Voice Eleminator EI
    2x subs Electro Voice Eleminator SEI
    1x versterker Electro Voice CP2200

[FONT=Verdana]Licht:[/FONT]
    1x Showtec Light 8
    2x Showtec stageset 2 ( 2 x 4 par 56 + 2 statieven)
    2x Showtec Multidim

1x Showtec Lightjockey
    2x Showtec Superstrobe Silverline (500w)
    2x Martin Mania SCX 500
    1x Showtec Multiswitch
    1x statief

1x Antari 1000 rookmachine incl controler

1x triangel lichtbrug + 2 wind up statieven
    [FONT=Verdana]DJ:[/FONT]
    1x Pioneer DJM600
    2x Pioneer CDJ800
    2x Technics SL1210 MK2
    2x Freefloates
    1x Roland Handsonic
    1x Steiger bouwmarkt
    2x Tv steunen voor cd spelers
    2x Showtec PAR56 + Showtec Multidim
    1x Sehnheiser ew135 G2
    1x Lang zwart doek om de steiger af te rokken.

Teveel gevraagd?
    Live at night,sleep at day...

Comment

• lightzone
      • Oct 2006
      • 261

Originally posted by jazzprr
      Geluid:
      2x tops Electro Voice Eleminator EI
      2x subs Electro Voice Eleminator SEI
      1x versterker Electro Voice CP2200

[FONT=Verdana]Licht:[/FONT]
      1x Showtec Light 8
      2x Showtec stageset 2 ( 2 x 4 par 56 + 2 statieven)
      2x Showtec Multidim

1x Showtec Lightjockey
      2x Showtec Superstrobe Silverline (500w)
      2x Martin Mania SCX 500
      1x Showtec Multiswitch
      1x statief

1x Antari 1000 rookmachine incl controler

1x triangel lichtbrug + 2 wind up statieven
      [FONT=Verdana]DJ:[/FONT]
      1x Pioneer DJM600
      2x Pioneer CDJ800
      2x Technics SL1210 MK2
      2x Freefloates
      1x Roland Handsonic
      1x Steiger bouwmarkt
      2x Tv steunen voor cd spelers
      2x Showtec PAR56 + Showtec Multidim
      1x Sehnheiser ew135 G2
      1x Lang zwart doek om de steiger af te rokken.

Teveel gevraagd?
      zoals ik al zei is deze set niet te vergelijken met die van dj allard,
      met een goede presentatie is deze set echt wel z'n geld waard
      jumping is not a crime

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Met alle respect, maar als 15-jarige jongen met zo' n beginnerssetje mag je blij zijn als je een fooi of wat CD-bonnen in je handen krijgt aan het einde van de avond.

Pas met een leuke referentielijst, fatsoenlijke disco-apparatuur, een legale complete muziekcollectie, een mooi meubel EN een professionele aanpak (van contact met je klant tot en met de afwerking van de show) kun je gaan denken over een normaal tarief.

Zou wat worden zeg, als iedereen met wat opgewaardeerde huiskamerspullen danwel beginnersspulletjes zich verhuurt als drive-in show tegen commerciele tarieven. Dan ben je namelijk ook een marktverzieker, geen mens die dan ooit nog durft te denken aan het boeken van een discoshow, gezien hebbende wat ze ervoor in het verleden kregen.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

Originally posted by voederbietel
          mensen mensen,

zijn er in deze tijd nog jongere die hun vrije tijd op de zaterdag avond inruilen om een ander te vermaken en ambities heeft, gaan jullie hem naar beneden halen terwijl hij gewoon zijn best doet en in zijn enthousiasme vraagt aan mensen die "in het vak zitten" wat ze ervan vinden en waar verbeter punten liggen. krijg hij en stortvloed van comentaar over zich heen waar hij uiteindelijk niet veel mee kan!

(raar dat zoveel jongere ontsporen)

als ik jullie comentaar lees denk ik dat hij zich proffesioneler opsteld dan jullie!!!!!

dit gaat om een hobby en geen echte marktverzieker (want voor een redelijk bedrijf is dit geen concurentie)

allard: ga zo door! probeer wat simetrie in je lichten te krijgen, ga voor de cd's in plaats van de laptop. kijk goed om je heen wat andere drive-in shows doen en leer daarvan, maar probeer dan alsnog je eigen weg te vinden
          qua prijs mag je wel wat omhoog, ik schat rond de 90(ligt er aan hoe je draai en hoe je de show maakt.) als jij de zaal de hele avond aan het dansen houd met blije gezichten mag je wat meer vragen!

succes
          schrijf je nou speciaal zoveel fouten omdat we het er eerder over hadden?

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by luc2366
            Lijkt wel he??
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• voederbietel
              • Feb 2005
              • 197

Originally posted by luc2366
              schrijf moet met een hoofdletter omdat het een begin van de zin is.
              Kom nou gaan we mierenn*uken?
              Je snapt duidelijk wat er gezegt wordt.
              Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• BWSL
                • Jul 2006
                • 28

Originally posted by JeroenVDV
                Met alle respect, maar als 15-jarige jongen met zo' n beginnerssetje mag je blij zijn als je een fooi of wat CD-bonnen in je handen krijgt aan het einde van de avond.

Pas met een leuke referentielijst, fatsoenlijke disco-apparatuur, een legale complete muziekcollectie, een mooi meubel EN een professionele aanpak (van contact met je klant tot en met de afwerking van de show) kun je gaan denken over een normaal tarief.

Zou wat worden zeg, als iedereen met wat opgewaardeerde huiskamerspullen danwel beginnersspulletjes zich verhuurt als drive-in show tegen commerciele tarieven. Dan ben je namelijk ook een marktverzieker, geen mens die dan ooit nog durft te denken aan het boeken van een discoshow, gezien hebbende wat ze ervoor in het verleden kregen.
                Helemaal mee eens. Ik vraag geen enkele rooie cent als ik ergens draai. (Ben 17) maar heb nog niet echte pro dj-apparatuur en legale cd-collectie. En als ik er geld voor zou gaan vragen, denk ik dat ik geen enkele opdracht meer zou krijgen. Ik vraag alleen geld, als ik bij grotere feesten extra geluid en/of extra licht zou moeten inhuren. Maar ik vind het veelste leuk om te draaien, zit niet in geldschulden, dus waarom zou je er direct honderden Euro's voor vragen?
                Een geluidssetup met kabels zonder Neutrikconnectoren is als een land met wegen zonder asfalt

Comment

• Dj-Sjors

Ik ben niet van mening dat je alles gratis zou moeten doen.

Als je 25 euro vraagt zouden je klanten heus niet raar van op kijken hoor.

50 euro kun je er ook nog wel voor vragen. En probeer dan wat uit te breiden. Koop nieuwe truss scans etc. maar dat staat hier wel allemaal op het forum.

Dus ga gewoon door vraag zo'n 50 euro per 4 uur of zo. En breid langzamerhand je apparatuur en prijs uit!

Veel succes!

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

Inderdaad, gratis???
                    Je apparatuur ondervind slijtage...
                    Ik kijk eerder op van niets dan van 50€ !

En met het geld dat je verdient kun je dan lekker nieuwe spulletjes kopen of CD's bijvoorbeeld..
                    Als je voor vrienden/familie/goed doel gratis wil draaien, moet jij dat weten, maar toch niet overal !

Ik bedoel dit niet afbrekend, maar ik vind het gewoon jammer voor jou...
                    Vraag niet veel, maar toch iets...

grtzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

• flash-a-new-generation
                      • Nov 2006
                      • 228

hey,

is al netjes voor 15jarige.. iedereen is zo begonnen, en ik ook alleen als 13-jarige. met die tarieven, je moet idd wel wat vragen zo kun je ook wat fatsoenlijks opbouwen.

nu ben ik immiddels al 18 en begint alles al vorm te krijgen. kijk mas naar mn topic (daar staan ook wat foto's bij). maar ik vraag voor standaard show (geluid tot 150pers. afhankelijk van zaal) en twee MH's, scans parretjes etc nog rond de €130,00. dat gaat helemaal nergens over. en ik mag denk ik (corrigeer als ik er naast zit) mijzelf een semi-pro showtje mag noemen (wel klein).

gewoon klussen en zoals zowat iedereen altijd adviseert sparen voor fatsoenlijk spul. ik heb in 1 jaar 3 verschillende setjes gehad (2 kl*tesetjes (dap mc serie's) en deze set klinkt super met Eq. dus lekker sparen en beetje bijklussen en dan komt alles goed!

Flash A New Generation
                      EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• DJ Ronald
                        • Feb 2007
                        • 31

@ DJ Allard; mooie site; kan die van mij nog eens een voorbeeld aan nemen

Nee serieus, ziet er leuk uit, ook flink wat (pro?) apparatuur
                        Ga zo door, zou ik zeggen
                        Drive-In Show: http://www.musicsdream.co.cc

Comment

Working...