Hoeveel kan ik vragen als dj van 15 jaar met dit spul

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Allard
    • Jan 2007
    • 5

Hoeveel kan ik vragen als dj van 15 jaar met dit spul

Hallo ik ben 15 jaar en drive-in dj

ik heb een palladium 900 en 400 watt rms boxen ,pc 2 , cd speler (2)
    een lichtbrug met 4 pacans 56 300 watt ,4 kanaals barrelscan 150 watt ,muschoom
    ,hip hop bulp, gobo moon 250 watt, moonflower 250 watt,
    stroboschoop 500 watt

en nog veel meer zie website ...::: Website from: DJ All@rd :::... Homepage DJ Allard from Susteren, Limburg krijg op het moment er 50 euro voor per keer maar een keer ook al 100 euro

is dit te veel ? groetjes DJ Allard

Hallo heb nu wat meer spul zoals 8 par 56 long en schowmaster 24
    krijg een nieuw seje boxen , peavy 1400 watt rms met peavy versterker dus geluidword al beter. en een samick 1600 mengpaneel
    krijg nou al van de mensen 120 euro betaald (en dat van het huren dat was een goede tip
    Last edited by DJ Allard; 24-03-07, 14:46.
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by DJ Allard
    Hallo ik ben 15 jaar en drive-in dj

ik heb een palladium 900 en 400 watt rms boxen ,pc 2 , cd speler (2)
    een lichtbrug met 4 pacans 56 300 watt ,4 kanaals barrelscan 150 watt ,muschoom
    ,hip hop bulp, gobo moon 250 watt, moonflower 250 watt,
    stroboschoop 500 watt

en nog veel meer zie website ...::: Website from: DJ All@rd :::... Homepage DJ Allard from Susteren, Limburg krijg op het moment er 50 euro voor per keer maar een keer ook al 100 euro
    is dit te veel ? groetjes DJ Allard
    veels te weinig! surf naar de site van een verhuurbedrijf en tel daar alle prijzen van jou materiaal op, reken er dan nog uren bij + kilometervergoeding. daarna de BTW erbovenop en je komt wel aan een aardig bedrag.

nee jongeman... de vriendelijkheid gebied: vraag niets, en wees blij met wat je krijgt! "wie het kleine niet eert, is het grote niet weert!"

dit is marktverzieken... maar een vaste prijs kan je op jou materiaal niet plakken. je schrijft niets af, je moet geen stalling betalen, ...

ps: gooi eerst en vooral die pc's eruit! waarschijnlijk draai je met gedownloade mp3-tjes? begin dan al maar te sparen want als ze je pakken pluimen ze je helemaal! dus; pc weg en een mooie cdspeler extra!
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• DJ Allard
      • Jan 2007
      • 5

ja okee maar ik wil als ik 16 ben beginen met alles legaal te hebben eerst koop ik nog meer en beter geluids matriaal en daarna alle legaale cd's
      en die zet ik over naar pc dan kan ik via de pc legaal draaien met betere kwaliteit maar dat kost veel kan niet alles tegelijk verdien maar bij men baas 20 euro per week ,werk ook nog met een andere jonge same die heef :8 pas 56 4 scans en 600 watt bas boxen dus samen hebben we tijdelijk genoeg
      maar toch bedankt voor het reageeren , en dat van die mp3's dat wil ik ook verandere hoor !

groetjes allard

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Fout!!!!

Computer weg. Ook je opmerking over legale cd's kopen en die met de pc afspelen.
        1) PC's zijn instabiel (windows)
        2) PC's beginnen te hikken als het geheugen ff niet leeg genoeg is
        3) pitchen klinkt rot op een PC
        4) afspeelprogramma's bedienen is nog rotter
        5) PC's kennen een enorme instartvertraging

Genoeg argumenten voor je extra cd-speler? Vervolgens kun je een degelijk mengpaneel kopen. US Blaster valt praktisch al uit elkaar als je er naar kijkt.

Je schrijft dat je binnenkort een laptop gaat kopen. Een beetje laptop kost 1000 euro. Weet je wat voor prachtige mixers je daar van kan kopen? Heb je meteen een Dateq XTC eerstehands uit de winkel en houd je nog wat geld over voor legale cd's.

Daarna kun je eens goed nadenken over je licht, want het is een bijeengeraapt zooitje. Zorg dat er mooie symmetrie in zit. Meerdere dezelfde effecten ipv overal 1 van.

Sowieso mag je prijs al een stuk omhoog (zeker als je samen bent). Denk aan 250 euro voor deze beginnersset. Als je alle rotzooi eruit gooit en langzaam begint degelijke apparatuur aan te schaffen en je ook nog eens een nette show neer kunt zetten (incl. goed mixen, juiste muziekkeuze, mooie lichtbediening), dan kun je langzaam de prijs omhoog gooien.

Bovenstaande verhaal is absoluut niet om je zo hard mogelijk de grond in te boren, maar het is echt wijze raad. Ook ik heb afgelopen jaren mijn eigen drive-in gehad, dus ik ken het bewandelde pad en weet welke fouten er zijn gemaakt. Ik probeer je voor die fouten te behouden.

Comment

• DJ Allard
          • Jan 2007
          • 5

ja oke dat mengpaneel is niet van mij ik heb een betere ,want die is van die andere jongen en je hebt gelijk die klinkt ook niet bedankt voor je tips

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

Originally posted by jurjen_barel
            Sowieso mag je prijs al een stuk omhoog (zeker als je samen bent). Denk aan 250 euro voor deze beginnersset. Als je alle rotzooi eruit gooit en langzaam begint degelijke apparatuur aan te schaffen en je ook nog eens een nette show neer kunt zetten (incl. goed mixen, juiste muziekkeuze, mooie lichtbediening), dan kun je langzaam de prijs omhoog gooien.
            Je moet je wel voorstellen of iemand 250 Euro eventjes neerleggen wilt voor 15jarige jongens hé... Je word doodgegooid met beginnende showtjes die voor 50 Euro een hele avond staan te draaien.. Begin gewoon bij familiefeestjes e.d. voor een kleine vergoeding (vaak word zelfs verwacht dat je het voor niets doet..) en groei langzaam op..

Om nu op je website te gaan pleuren "250 Euro voor 4 uur!" daar zal je show echt niet storm meegaan lopen.
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJ Allard
              • Jan 2007
              • 5

ja klopt maar bij de meeste mensen zeg ik dat ze op het ijnd moeten etalen en vraag ik hoeveel ze willen geven meestal rond de 120 euro ,draai meestal voor familie klasgenote ,buurtvereneging en kafe zoo maak ik heel wat reclame

Comment

• StijnS
                • Sep 2006
                • 173

Mijn tip: doe het enkele keren gewoon gratis. Geef kaartjes mee aan mensen die op het feestje zijn. Als ze je dan vragen, laat ze dan gewoon zelf een prijs zeggen die ze willen geven.
                Als je meer bekend bent, dan kun je je eigen prijs gaan stellen.

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Jurjen....doe es niet zo van de oude stempel man!

Er zijn hele volksstammen die niet meer met een schijfje draaien maar alleen nog maar solid state equipement gebruiken voor weergave van sets.

laatst een theater productie ( Eric koller, die warvan laatst de bus is gejat helaas) die 2 sd card spelers via midi triggerde.

In plat hollands: wie beweert dat er geen software is waarmee je prima je dj set kunt draaien die loopt hopeloos achter!

Ben zelf een pcdj addept geworden, alleen maar omdat ik met de BPM controler geen vrienden kon worden

Recentelijk met een nieuw soort controler kennis gemaakt: Cortex HDC1000, daar hang je alleen nog maar je 'content' aan en verder helemaal geen computer meer nodig!...heeft absoluut de toekomst!

Verder voor Allard: je stelt je vraag op een forum met een professionele insteek. Verwacht je nu er mensen hier zeggen: je bent goed bezig zo?

Je hebt een leuke hobby, en voor het uitoefenen van je hobby krijg je een fooi toegeschoven van de mensen die het leuk vinden als je op hun feestje draait.
                  Lekker zo houden, als je professioneler gaat worden dan krijg je het fenomeen: als ik niet minimaal x bedrag krijg voor een klus dan blijf ik wel thuis...

Vervolgens lijkt het allemaal wel bijster leuk, maar terwijl een ander staat te feesten en als een balletje naar huis gaat, sta jij nog de spullen bij paps en/of mams achter in de station te proppen.
                  Blijkt ook nog eens dat het meisje dat zo lief naar je stond te knipogen allang is opgehaald of erger....op de fiets naar huis wordt gebracht door een partyganger... "brommerskieken"heet dat in vaktermen :-)

Kortom: maak de afweging of het zo leuk is, hou het dan ook leuk.
                  Ga je serieuzer investeren ( Wat je nu hebt staan kan je allemaal op marktplaats knallen en met een maand ben je er voor een leuk bedrag wel weer vanaf) ga dan eens kijken naar een stukje marktwerking.

Owja, iets heel anders...doe alsjeblieft wat aan je spelling, ik tiep zelf alles behalve foutloos, maar de msn taal op je site en in je reacties hier is erg vmbo!
                  Last edited by ralph; 14-01-07, 19:49.

Comment

• DJ Allard
                    • Jan 2007
                    • 5

Originally posted by StijnS
                    Mijn tip: doe het enkele keren gewoon gratis. Geef kaartjes mee aan mensen die op het feestje zijn. Als ze je dan vragen, laat ze dan gewoon zelf een prijs zeggen die ze willen geven.
                    Als je meer bekend bent, dan kun je je eigen prijs gaan stellen.

oke maar dat heb ik al gedaan toen ik 12 was ben nu eht bekent in de buurt en meestal krijg ik rond de 60 euro :P

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

@ralph: ook PC DJ vind ik niet lekker draaien. Zowel met versie 2 als versie 3 van de hardware controller. Wat ik dan nog wel een mooi systeem vind is Final Scratch, maar daar zie ik de TS nog niet mee sjouwen.

@Allard: voor 60 euro zou ik zeker niet meer gaan draaien. Zeker als je ook al vanaf je 12de bezig bent. Als iedereen die 15 is elkaar weg concurreert met prijzen van onder de 100 euro, valt er straks niets meer te verdienen voor de jongens die iets ouder zijn. Zelf merk ik ook dat particulieren steeds minder geld over hebben voor drive-in shows op verjaardagen. De 50-euro showtjes verpesten de markt gewoon te erg.

Comment

• jazzprr
                        • Nov 2006
                        • 72

Originally posted by ralph

Owja, iets heel anders...doe alsjeblieft wat aan je spelling, ik tiep zelf alles behalve foutloos, maar de msn taal op je site en in je reacties hier is erg vmbo!
                        Taal maakt toch niks uit? Het is toch duidelijk?

Ik denk persoonlijk dat je niet echt bezig bent met de markt te verzieken, ik vraag zelf rond de 400 - 500 en ben pas een jaartje bezig.

Als je goed bent dan wordt je toch wel geboekt, en dan hebben de mensen er genoeg voor over. Mensen die zeggen dat je de markt verziekt maken zich misschien iets te druk.

In hoeveel zalen, cafe's, prive feesten kan er wel niet een drive in geboekt worden?

Gewoon doorgaan met je showtje en al vraag je er de kostprijs voor... dat is niet belangrijk.

Het is maar goed dat er concurrentie is want daarmee heb je juist de mogelijkheid om je te onderscheiden.
                        Live at night,sleep at day...

Comment

• voederbietel
                          • Feb 2005
                          • 197

mensen mensen,

zijn er in deze tijd nog jongere die hun vrije tijd op de zaterdag avond inruilen om een ander te vermaken en ambities heeft, gaan jullie hem naar beneden halen terwijl hij gewoon zijn best doet en in zijn enthousiasme vraagt aan mensen die "in het vak zitten" wat ze ervan vinden en waar verbeter punten liggen. krijg hij en stortvloed van comentaar over zich heen waar hij uiteindelijk niet veel mee kan!

(raar dat zoveel jongere ontsporen)

als ik jullie comentaar lees denk ik dat hij zich proffesioneler opsteld dan jullie!!!!!

dit gaat om een hobby en geen echte marktverzieker (want voor een redelijk bedrijf is dit geen concurentie)

allard: ga zo door! probeer wat simetrie in je lichten te krijgen, ga voor de cd's in plaats van de laptop. kijk goed om je heen wat andere drive-in shows doen en leer daarvan, maar probeer dan alsnog je eigen weg te vinden
                          qua prijs mag je wel wat omhoog, ik schat rond de 90(ligt er aan hoe je draai en hoe je de show maakt.) als jij de zaal de hele avond aan het dansen houd met blije gezichten mag je wat meer vragen!

succes
                          Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

taal maakt wel degelijk uit, op een forum wat minder, iig niet wat miereneukerige foutjes betreft, als iemand msn taal uit gaat blaten op een forum neem je die persoon gelijk al minder serieus.

Als je op een serieuze site een hoop fouten zet, nemen mensen je site ook veel minder serieus ... ik zal bv niks kopen in een webshop waar de meest simpele woorden en zinnen al een enorme berg fouten bevat...
                            Vitality Show

Comment

• lightzone
                              • Oct 2006
                              • 261

Ik denk persoonlijk dat je niet echt bezig bent met de markt te verzieken, ik vraag zelf rond de 400 - 500 en ben pas een jaartje bezig.
                              hmmmm, ik ken jou set niet maar ik neem aan dat jij een veel betere set hebt. ik denk dat dj allard een prijs van 100-150euro zou moeten vragen, niet te veel , niet te weinig. maar ik neem aan dat hij de prijs ook nog moet delen met z'n partner dus van die 50euro hou je niets meer over
                              jumping is not a crime

Comment

Working...