CDJ 800 mk2 versus CDJ 1000 MK2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jazzprr
    • Nov 2006
    • 72

CDJ 800 mk2 versus CDJ 1000 MK2

Voor mijn optredens gebruik ik nu de CDJ 800 mk2's, erg fijne spelers!Nieuwste software eropgezet (1.8) Het Mp3 gebeuren is af en toe wel handig als ik snel een nummertje wil opzoeken. Echter duurt het laden me te lang waardoor ik tijdens het mixen vaak in tijdnood kom. Ook de functie van dat je tijdens het inhouden van de cue ook op de play knop drukt en dat hij dan doorloopt is ideaal! Tenslotte een automatische loopfunctie is ook handig.

Nu heb ik ook veel ervaring met de CDJ 1000MK2, vooral in kroegen en discotheken. Deze draaien geen mp3, en er zit geen automatische loop op. Dit zijn bijde functies die ik eigenlijk ook maar zelden gebruik dus kan ze eventueel wel missen.

Ik weet dat er ook een Mk3 is en daar draai ik ok regelmatig op alleen mijn budget laat die beesten niet toe. Daarnaast ben ik hoe dan ook van plan om bij pioneer te blijven want die vind ik persoonlijk het fijnste draaien ( wenningsverschijnsel )

Mijn vraag aan de lezers van dit onderwerp is: Welke cd speler is kwalitatief beter? En waarom is dit zo? Ik ben namelijk aan het overwegen om over te stappen op de cdj1000Mk2.

Ik moet toegeven dat het ook te maken heeft met mijn gevoel dat de cdj1000mk2 de grote broer van de cdj800mk2 is.

Ik hoor graag van jullie.

Grtz Harry
    Last edited by jazzprr; 04-01-07, 00:52.
    Live at night,sleep at day...
  • mac tecson
    • Feb 2006
    • 348

De CDJ1000 MK III is eigenlijk de grote broer van de 800 MK II. Beiden mp3 en de jog lijkt veel op elkaar.

Kwalitatief zit er tussen de CDJ1000 MKII en de CDJ800 MKII geen noemenswaardig verschil. Beide spelers zijn van zeer goede kwaliteit.
    Het grootste verschil tussen de 1000 en de 800 was altijd (naast de verschillen in de loop en stutter ed) de feeling van de jog. Bij de 800 MKI was de jog een stuk lichter. De jog van de 800 MKII is wat zwaarder en voelt wat meer als de jog van de 1000 MKI/II/III.

Ik denk dat je er het beste aandoet om een nieuwe 800 MKII speler te kopen dan een gebruikte 1000 MKII (de MKII wordt niet meer gemaakt). Tweedehands zijn natuurlijk mooie spullen te koop, maar voor dat geld kun je ook een 800 MKII kopen. Dan heb je die mp3 functie erbij, kan misschien een keer van pas komen.

Comment

• jazzprr
      • Nov 2006
      • 72

Beste Mac Tecson

Dat klopt, maar zoals eerder geschreven ben ik al in het bezit van cjd 800Mk2's.

Nu heb ik via een tweedehandsnet een cdj1000 mk3 voor 900 eu gezien, van een jongen die er de doos,bon alles bij heeft. Misschien wijs om te gaan voor 1 cdj1000 Mk2 en 1 cdj 1000 Mk3?

Of zeg je, gewoon die cdj800 mk2's houden?

Groeten Harry

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

zou je wel 900€ betalen voor een 2ehands? Da's niet zoveel minder dan de nieuwprijs nl...

Comment

• Robin.vd.Have
          • Nov 2005
          • 165

Gewoon de 800 mkIII houden. <-- punt

Alleen als je naar de 1000mkIII gaat zit er wel wat verschil in maar zelfs dat vind ik niet noemenswaardig. Voor de verhuur is het een logische overstap maar voor eigen gebruik zou ik lekker bij de 800's blijven.

Dus ga je ze verhuren dan de 1000mkIII gebruik je ze alleen zelf dan lekker die 800's houden en lekker die centen in je zak houden.

900,- euries voor een 2ehands 1000mkIII is echt teveel.

M.V.G

Comment

• jazzprr
            • Nov 2006
            • 72

Je hebt gelijk, en ik doe niet aan de verhuur. Bedankt voor je reactie!

Gr Harry

Comment

• mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

Originally posted by jazzprr
              Beste Mac Tecson

Dat klopt, maar zoals eerder geschreven ben ik al in het bezit van cjd 800Mk2's.

Nu heb ik via een tweedehandsnet een cdj1000 mk3 voor 900 eu gezien, van een jongen die er de doos,bon alles bij heeft. Misschien wijs om te gaan voor 1 cdj1000 Mk2 en 1 cdj 1000 Mk3?

Of zeg je, gewoon die cdj800 mk2's houden?

Groeten Harry

Ohja, je had ze al, even over heen gelezen.

Ik zou als ik jou was gewoon die CDJ800 MKII 's houden. Dat zijn prima spelers en die CDJ1000 MKIII heeft geen spectaculaire dingen die de CDJ800 MKII niet heeft.

Overigens is €900 voor een CDJ1000 MKIII best een aardige prijs als ie helemaal compleet met doos, bon en boekjes wordt aangeboden.
              Die dingen zijn erg gewild en daarom nogal waarde vast.
              De gemiddelde prijs van een CDJ1000 MKIII is ongeveer €1350 en de adviesprijs is zelfs €1499.
              Die speler kan nooit ouder dan een jaar zijn, want het werd in het begin van 2006 geintroduceerd in Nederland. Dan zou de aanbieder dus ongeveer €450 in een klein jaar afschrijven. Dat is voor zo'n waarde vast apparaat nog best veel.

Dus ik weet niet of de andere mensen die hier hebben gereageerd weten waar ze het over hebben of maar gewoon in de ruimte zitten te lullen, maar ik vind persoonlijk €900 voor een speler (onbeschadigd en in zeer goede staat) echt niet te veel.

Comment

• jazzprr
                • Nov 2006
                • 72

Je hebt gelijk als het gaat om de waarde van de CDJ1000mk3, alleen moet ik er wel 2 hebben en dan wordt het geintje weer te duur en ik ben best wel aan mijn CDJ800's gehecht geraakt dus vandaar.

Thxs for the advise!

Gr Harry

Comment

Working...