Sennheiser Microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by showband
    sting, elton john en prince spelen ook in de marge.
    Ja en sting heeft zelfs zijn handtekening gezet op een " E865 sting "
    Ik denk zowat de slechste micro die sennheiser heeft gemaakt
    je moet hem eens proberen, je zal meteen snappen wat ik bedoel...
    En dan gaan wereldsterren zoals STING daar hun handtekening onder zetten. waarschijnlijk met een ferm prijskaartje en duizenden euro's meer op hun bankrekening
    En nu komt het mooiste, sting was onlangs op TV met een live optreden en hij zong niet eens door zijn eigen gehandtekende micro !
    Ik zeg dan dooooooooooooiiiiiiiiiiiiiii
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sntho0
      • Sep 2003
      • 196

Nog wel even je website aanpassen Dirk , want daar staat dat je buiten een Shure SM58 ook een Sennheiser E-845 gebruikt.
      Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by sntho0
        Nog wel even je website aanpassen Dirk , want daar staat dat je buiten een Shure SM58 ook een Sennheiser E-845 gebruikt.
        Ja weet ik , zal er vlug even werk van maken
        Bedankt voor de tip
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

de eeuwige discussie, en ik vind m atijd weer erg grappig. Ik heb goede en slechte ervaringen met beide merken op diverse instrumenten en stemmen.

zag laatst nog iemand een fonkelnieuwe dynacord-tafel inruilen voor een midas-venice-160. Was VEEEEL beteder...Heb m maar niet verteld dat ze allebei uit dezelfde fabriek komen..
          nog mooier : ik ken minstens 30 merken in de audiowereld die zichzelf allemaal beter noemen dan meyer. Wel frappant dat ze allemaal beter zijn dan dat ene merk...

Sennheiser, akg, shure, allemaal geaccepteerde namen, met + en - series..
          Shure heeft ook een tijd een budget-serie van de sm58 gehad, (pl58??) leek er sprekend op, maar was echt niet om aan te horen...
          Alhoewel de echte topmodellen van sennheiser de laatste tijd onder de naam neumann verschijnen..

Comment

• GoTMoRe
            • Aug 2005
            • 350

Originally posted by MacGyverSounds
            Shure heeft ook een tijd een budget-serie van de sm58 gehad, (pl58??) leek er sprekend op, maar was echt niet om aan te horen...
            Als ik je mag verbeteren, zijn de PG series, en helaas nog steeds in productie

De PL is een dap kopie van de SM series

Originally posted by sis
            mijn site de zangers en zangeressen waar ik mee werk of gewerkt heb...
            Dit zijn dus niet de minste
            Jij met je B artiesten

Wat me eigenlijk opvalt in dit soort discussies is dat Audix nooit langskomt..

Terwijl de OM3/6 toch zéér goedklinkende microfoons zijn.

Heeft dit een reden? (als vraag de 'echte' profs)
            lala..

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by GvH-E
              Ik zou je in die prijsklasse de e845 aanraden, evt. met schak. e845S.
              Ik wil nooit meer microfoons met aan/uit schakelaars. In het begin allemaal geen probleem. Na verloop van tijd zit meestal de eerste storing juist in de aan/uit schakelaars. Ik schakel zelf wel op de tafel.

Comment

• GvH-E
                • Feb 2007
                • 122

De keuze van met of zonder schakelaar hangt van de toepassing af! Wil je de mic. als zanger even wegleggen zonder steeds je (onbemande) fader dicht te moeten schuiven dan werkt dat uitstekend! Zo zijn er meer situaties op te noemen. Die schakelaars storen bij die e845 (en vele anderen) niet omdat het een reedschakelaar betreft.
                Zet je deze mic. bij een groot evenement in kun je deze schakelaar in de IN stand blokkeren. GvH-E

Comment

• bran0985
                  • May 2004
                  • 75

Heb met plezier dit topic zitten lezen en wil toch ff wat kwijt.
                  Als feestduo werken wij met sennheiser ew-100 en een ew-300.
                  (de 300 is een stukkie beter vind ik) Maar steeds vaker doen wij het kunstje als feesttrio en dan komt die oude shure weer uit het laatje...
                  Omdat die vast zit aan een touwtje heb ik mij opgeoffert om de shure te nemen in plaats van de ew-100... (ik bedien gelijktijdig het geluid)
                  En (sorry) het was een openbaring! Lekker makkelijk zingen en knalhard!
                  Nou gaan jullie natuurlijk zeggen "ja kan het die ew serie is helemaal niks"
                  Maar die zitten toch in een anders prijs klasse zeg maar...
                  Conclusie: ik ga sparen voor een shure zonder touwtje met sm 58 kop

Comment

Working...