Sennheiser Microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Originally posted by Dj-Sjors
    Even een klein vraagje maar iedereen heeft het over de 58 Beta maar alleen de gewone versie staat er toch in ?

Shure Sm 58?
    J&H is geen catalogus van een fabrikant, slechts een winkel met een asortiment wat op sommige plekken een steekje laat vallen ( no offence.. )

Denk dat als je een mailte stuurt naar J&H ze hem wel voor je willen bestellen..
    lala..

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Even voorgelegd aan de verkoopafdeling van J&H, niet het hele assortiment wordt aangeboden in de webshop, voor meer info: verkoop@licht-geluid.nl
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Dj-Sjors

Maar klopt het dan dat de Beta veel beter is als de gewone versie?

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by Dj-Sjors
          Maar klopt het dan dat de Beta veel beter is als de gewone versie?
          het hoog loopt iets verder door, meer precense en is minder feedback gevoelig dan de SM58
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

in de microfoons voor instrumenten en zang is er niet zoiets als "is deze niet beter dan die"

instrumentenmicrofoons en Zangmicrofoons zijn over het algemeen gekleurd. Een SM58 is een norm. net zoals een NS10 speaker bij afluistering dat is.
            Dat heeft geen reet te maken met goed of slecht. Ik begrijp het afkraken van een sennheiser wegens "kleuring" niet als je dat gebruikt om voor shures te kiezen . Ik bezit zelf shure, AKG, sennheiser en beyerdynamic. En kan je uit ervaring vertellen dat de hands down winnaar telkens de 855 is gebleken. En dat is net de enige die niet meer gemaakt wordt.
            Ik ben in mijn omgeving vrijwel nooit een muzikant tegengekomen die de SM58 koos als er een andere goede naast stond. Het is telkens geweest: even proberen, "hee deze klinkt beter" en het was uitpluggen met de SM58 geblazen. Even uitgaande van een kanaal zangmonitor en een standaard bruiloften/bedrijfsfeesten circuit.

Aan de andere kant heb ik al bijna 20 jaar expliciet "geen sm58. En er ook geen discussie over" in mijn priklijst staan en al net zo lang prikt elk PA bedrijf een SM58 in en gaat, als ik hem vervang door een goede eigen microfoon, direct boos in discussie

Conclusie : Als je een technicus bent is het beter een SM58 te nemen. Als je de persoon bent die er doorheen wil zingen niet.
            lekker belangrijk!

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

Originally posted by showband
              En kan je uit ervaring vertellen dat de hands down winnaar telkens de 855 is gebleken. En dat is net de enige die niet meer gemaakt wordt.

helemaal mee eens,en de vocalist die de mick de hele avond hoog houd moet volgens mij nog geboren worden..
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

i

Conclusie : Als je een technicus bent is het beter een SM58 te nemen. Als je de persoon bent die er doorheen wil zingen niet.
                Tenzij je bijvoorbeeld een persoon bent die al zijn/haar hele leven door een 58 zingt en dat precies is wat je horen wilt. Trouwens, los door een mic zingen en het resultaat als losstaand iets van een mix beoordelen zegt niets over hoe de stem+mic straks in de mix gaan werken. En het is daarom meestal niet slechts de mening van de vocalist waar ik de keuze vanaf laat hangen. Plus dat bij mij nog niemand zijn neus voor een 58 heeft opgetrokken, voor andere mic's wel. Begrijp me goed, wat ik hier doe is niet de sm/Beta58 tot DE live-zangmic bombarderen. zoals Showband al zei; voor elke situatie is er een mic. Bij de ene vocalist kan een SKM3072 een mooie diepe maar transparante klank geven en zal een 58 in vergelijking daarbij afgeknepen klinken. Eea is ook afhankelijk van muziek en mixstijl. Bij de andere vocalist (en evt andere muzieksoort) kan dezelfde mic sisserig scherp en bonkerig klinken, waar juist een 58 weer dop zijn plaats zou zijn.

Maar misschien gaan we hier een beetje ver in: het ging over een drive-in die een spraak/karaoke mic zoekt. Wat mij betreft ben je met zowel een SM/Beta58 evengoed uit als met en E845. (ja die extra centen tov een 825,835 is het waard) Het zijn beiden prima mic's en het komt vooral neer op een kwestie van smaak in dit geval, welk klankkarakter staat je aan.
                Last edited by sparky; 04-01-07, 23:35.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by sparky
                  het komt vooral neer op een kwestie van smaak in dit geval, welk klankkarakter staat je aan.
                  komt er ook nog bij dat een 800 serie ( vooral de 845 en de 865 ) liefst een 5 bands par.EQ heeft omdat er telkens feedback freq. optreden
                  Dit kom ik dus niet tegen bij een SM 58 Beta
                  Microotje aansluiten en gaan met die banaan, weinig of geen EQ nodig
                  sis

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Hey SIS, ik had het hier over de situatie van de topicstarter, het ding wordt voornaamlijk gebruikt om een beetje vanuit de DJ booth te brabbelen. Ik denk dat de parameet dan thuis mag blijven
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Originally posted by sis
                      komt er ook nog bij dat een 800 serie ( vooral de 845 en de 865 ) liefst een 5 bands par.EQ heeft omdat er telkens feedback freq. optreden
                      Dit kom ik dus niet tegen bij een SM 58 Beta
                      Microotje aansluiten en gaan met die banaan, weinig of geen EQ nodig
                      sis
                      100% mee eens.

Sorry dat ik een gewaagde uitspraak heb gedaan, maar het is gewoon mijn eigen mening. Heb tig mics in handen gehad, en als ik naar de goedkopere prijsklasses kijk gebruik ik gewoon erg graag een sm 58.
                      Nog een gewaagdere uitspraak: ik vind de klank van veel Sennheiser microfoons meer geschikt voor spraak dan echte zang. Pak voor zang toepassingen gewoon liever een shure, klinkt naar mijn idee wat voller en warmer en een Sennheiser scheller.

Mijn mening dus no-offence aan Sennheiser fanaten.

Heb shows gedaan waar eerst Sennheiser stond (835), klonk naar mijn idee nergens naar (met EQ), omgewisseld voor SM58 (minimaal EQ gebruik) en klonk direct een stuk beter.

Maar aangezien onze topicstarter geen zanger is, kan hij nog alle kanten uit. Even naar de dealer en een hele rits mikes naast elkaar zetten en proberen maar!

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Steve89
                        • Dec 2005
                        • 120

Volgens mij blijft microfoonkeuze toch voor een groot gedeelte een kwestie van smaak.
                        Elke stem is weer anders. Mijn ervaring is dat niet iedereen geweldig klinkt door een SM 58. Wil je echt een microfoon hebben die bij je past moet je toch echt gaan uitproberen.

Ik heb ondervonden dat de sennheiser toch meer helderheid in zich heeft dan de SM 58. En ja, past dat bij je stem...

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

Ik heb wel de ervaring dat de SM58, omdat het een de facto standaard is, vaak prima bij de eigenaardigheden van de monitorspeakers en de instellingen van de aanwezige (insert)effecten past. Als je dan een keer als band eenmalig een PA bedrijf een microfoon wil laten gebruiken waar meer tophoog inzit, dan krijgen ze het niet altijd voor elkaar omdat hun hele keten is afgestemd op SM58. Op festival PA´s gaan we natuurlijk met de flow mee. Het vereist namelijk wel bij de technicus een open instelling en beheersing van het systeem om vlot gebruik te maken van de karakeristiek van een microfoon. Ook bij de RSL´s, ampco´s en de purple´s ontmoet je als B-act (wat wij natuurlijk zijn. alle waar naar zijn geld) vaak technici die na het inpluggen van een niet-SM58 zo snel mogenlijk de kanaal EQ naar de "vertrouwde klank" proberen te draaien zodat de rest van de set gewoon blijft werken zoals altijd. (5 band parameten inserten bij een zangmicrofoon van enigsinds normale kwaliteit? wat een waardeloze geluidsinstallatie moet dat zijn als dat nodig is ongeacht het merk microfoon)

De 855 heeft nou net als partytruuk : laat een PA een SM58 zo hard en zuiver mogenlijk instellen als de pa+monitor toelaat. Haal hem los en plug je 855 in. Er gebeurt niets... Maar als je erin zingt is ie ineens 2x zo hard en gaat er een gordijn over de totale installatie weg. Helaas is dat alleen bij dat ene type. De rest van de serie zul je een technicus voor moeten gebruiken die zijn installatie kan bedienen. Als microfoons kaliber 845/945/855 alleen maar rondzingen over je set dan is er iets goed mis met de set. Don´t blame the messenger.

een 835 en sm58 vind ik lood om oud ijzer. En ik heb ze allebei in gebruik.
                          lekker belangrijk!

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

(5 band parameten inserten bij een zangmicrofoon van enigsinds normale kwaliteit? wat een waardeloze geluidsinstallatie moet dat zijn als dat nodig is ongeacht het merk microfoon)

Als microfoons kaliber 845/945/855 alleen maar rondzingen over je set dan is er iets goed mis met de set.
                            1 ) Dit is leuk, "" 5 bands parameten enz... met een vraagteken bij een zangmicrofoon van enigzinds normale kwaliteit ? ""
                            Raar dat je hier een vraagteken achter zet
                            Ik versta daaruit dat het geen normale kwaliteit is ...

2 ) Dan lees ik "" dat er iets goed mis is met de set ""
                            Kan je dit even verduidelijken .
                            Over welke set spelen jullie ?
                            sis

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Nee Sis,

Dat gaan we in een onderwerp over microfoon keuzes niet verder verdiepen.

We blijven namelijk on topic en we leven moeiteloos verder dat iemand anders een andere mening is toegedaan.

Microfoonm keuzes: Ik geef bij voorkeur de artiest gelijk, wanneer die zich goed voelt, zeurt ie minder tegen en over, de techneut.

Voor allround dj werk een keertje je mic üitlenen aan de bezoeker die over je setje mee wil bleren, ff een spreker..... sm58...nog nooit gezeik mee gehad en ook inzetbaar om ff vier truss pennen aan te tikken
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

Originally posted by moderator
                                Nee Sis,

Dat gaan we in een onderwerp over microfoon keuzes niet verder verdiepen.
                                Je hebt gelijk , we gaan niet zingen
                                groeten
                                sis

Comment

Working...