Reclame Drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • boris_deckers
    • Aug 2006
    • 58

Jesus! Net 5 berichten gepost en nu al een grote mond

..........

Comment

• DJP-BIM
      • Jan 2004
      • 289

Originally posted by De Dj's
      Ach ja en zo gaat onze handel naar de k*t*en

nah dat is dus niet zo,

dit soort showtjes draaien alleen op klassenfeestjes, verjaardagen feestjes in de garage. En daar tegenover staat dan een klein bedrag.
      akkoord 30 euro is echt niet veel.
      bimshowequipment.nl

Comment

• boris_deckers
        • Aug 2006
        • 58

Ik draai voornamenlijk kinderfeesten. En op een kinderdipsko hebben ze echt geen groot budget. Laat staan dat ik 120 euro ga vragen voor een kinderfeestje Rijke ouders zullen dat wel betalen alleen niet iedereen heeft een geldboompje

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Waarom doe je het dan niet gewoon gratis?
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• GoTMoRe
            • Aug 2005
            • 350

Originally posted by moderator
            Waarom doe je het dan niet gewoon gratis?
            Dat een member topics/leden omlaag kon halen wist ik al.. Maar een volwassen moderator?

Ik vind dit gewoon onbeschoft naar je members toe. ( En dus waarscheinlijk ook je klanten )

30,- voor een kinderdisco lijkt me niet meer dan reeel. Is een leuk zakcentje om eventjes een avondje bezig te gaan. En haalt je kosten er nog een beetje uit ook.

Marktverziekerij is het ZEKER niet. Neem aan dat er maar weinig zullen zijn die voor 40,- een kinderdisco doen, met hetzelfde spul als de OP... Kijk dan verziekt de OP wel degelijk een markt. Maar gezien dat hier niet van toepassing is..

Wat nou WEL marktverziekerij is:

voor 200,- een NEXO PA met Midas console neerpoten. En helaas gaat dat hier in Assen dus WEL zo.. Want wees nou reeel, wie kan daar tegen op?
            lala..

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Neerhalen?!

Ik ben uiterst serieus met m'n opmerking.

Of je vraagt een nette prijs, of je doet iets gratis. Lijkt me duidelijker dan een discussie tussen 15 euro, 30 euro of 50 euro.
              Immers: doe je de verjaardag van een vriendje voor 30 euro, waarom zou het klasse feestje ineens 50 euro moeten opleveren?
              ( reisafstand even lang, duur van de klus even lang, apparatuur hetzelfde, personele inzet gelijk)

Gotmore: onbeschoft zou het zijn als het niet serieus bedoeld is.
              Last edited by moderator; 11-12-06, 13:56.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Originally posted by moderator
                Gotmore: onbeschoft zou het zijn als het niet serieus bedoeld is.
                Daar ging ik dus vanuit.. Mijn excuses.

Ben ik niet geheel met je eens, een vriendendienstje is heel wat anders dan een avondje hobbyen bij een basisschool oid. Meestal zijn het shows die echt geen 200,- kunnen vragen. En toch de kosten van de app er enigsinds uit willen halen. Als je dan in je eentje, of met je neefje daar gaat staan. Vind ik 30,- een prima prijs. ( je loopt tenminste niemand in de weg )

Maar zoals ik al zei, dit is totaal geen concurentie voor grotere drive-in shows. ( no offence naar OP) Dus snap ik niet waar men zich zo druk over maakt..
                lala..

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

nou voor 30 euro kom ik me bed niet uit

toen ik begon was het 100 gulden

waar draaide ik...

in het buurthuis zo groot als een klaslokaal
                  ik zei voor minder doe ik het niet ook omdat je ook nog eens je muziek is moet kopen ik was toen 13 (jah toen was het nog niet effe snel een cdtje branden met de laatste shit voordat het echt uit was op cd)

meest kreeg ik daar wel begrip voor en anders jammer

nu ik 10 jaar verder ben draai ik zo af en toe nog een showtje verder ben ik zo langzamer hand in de bandjes gegroeit en doe ik meer pa

ik vind het leuk om te doen en hoef er niet de hele wereld voor te hebben

maar een het moet wel haalbaar en rieel zijn
                  ik kijk een beetje rond wat andere vragen voor een avondje en daar trek ik mij conclussie uit, vergelijk een beetje met anderen wat die voor die prijs neerzetten

ik heb ooit is een school gehad in me begin jaren daar draaide ik voor 150 gulden ofzo....

op slot kwamen er 2 jongens van de school zelf die deden het voor een taart....(z'n 3 dagen van te voren gecanceld)

een feestje later kwamen ze weer naar ons want die jongens waren er alweer mee gestopt....

we hebben "jah" gezecht tegen de school
                  maar een dag van te voren gebeld dat we ook ineens gestopt waren

spijt me zeer maar wij voelde ons toen dik genaait.....ondanks dat ik een jaar of 15 was

kijk dat ik als hobbyist wat goedkoper ben dan een prof bedrijf okee....maar een prof bedrijdf dat elke week 3 bands schuift daar kan ik ook niet tegenop .....en dat weet de klant ook ....hoe ging dat spreekwoord ook weer...Alle waar is naar ze geld of iets in die trant

Comment

• LJ TDD
                    • Oct 2005
                    • 31

ik vind het persoonlijk ook ernstige marktverzieking. Ik draai zelf op een kinderfeest op een plaats waar de apperatuur al aanwezig is voor meestal rond de 50 euro. Het gaat dan meestal om een kinderfeest dat 3 uur duurt. Je hebt geen op en afbouw tijden en het enige wat misschien kapot zou kunnen gaan is je cd map met cd's.
                    ... koekje derbij

Comment

• boris_deckers
                      • Aug 2006
                      • 58

...Blaaat blablablablablablablabla..

- Jullie zijn ouder
                      - Meer ervaring
                      - Grotere muziek collectie
                      - BTW kosten
                      - ..

En ga zo maar door.....

Comment

• lightzone
                        • Oct 2006
                        • 261

ik vind dat 30 euro redelijk is, hij is net begonnen dus over een paar jaar zal die prijs een paar keer verdubbeld zijn dus geen zorgen .
                        en trouwens het is al moeilijk om jezelf te "verkopen" als je nog maar 13 jaar bent.

ik zou niet weten hoeveel 100gulden is maar ik ben er zeker van dat 90% ook voor ca 30-50 euro is begonnen.

een (zeer) goede vriend van mij is binnekort jarig en ik doe het licht ook maar voor 10 euro....

je moet eens beginnen
                        jumping is not a crime

Comment

• Mark-LED
                          • May 2004
                          • 822

Originally posted by boris_deckers

- Jullie zijn ouder
                          - Meer ervaring
                          - BTW kosten
                          - ..

En ga zo maar door.....

- heeft er geen hol mee te maken, ik ken dj's van 14/15 die beter draaien dan iemand van 24/25.
                          - ervaring heb je niet, die moet je opdoen, door te oefenen.
                          - ook die moet je opbouwen, zij zijn ook niet met 1000 platen uit het niets begonnen.
                          - lang niet iedereen is ingeschreven en een KvK/BTW inschrijving is voor jou nog helemaal niet aan de orde.

Ga zo maar door ...

Comment

• Jamm
                            • Mar 2006
                            • 41

- Jullie zijn ouder
                            - Meer ervaring
                            - BTW kosten
                            - ..

En ga zo maar door.....

Jij bent jonger, dat scheelt jou een aantal euro's per uur, maar wanneer jij net zoveel materiaal hebt als een ouder iemand, waarom zou jij niet met zijn prijs meegaan?

Meer ervaring betekent niet altijd beter, er zijn mensen die je iets jarenlang kan laten doen, maar dit nog steeds op dezefde manier doen als op de eerste dag.

Etc Etc,

Wanneer jij dezelfde kwaliteit leverd als een ander, gewoon op dezelfde prijs gaan zitten, en niet goedkoper, want zeg nou zelf, ja het is leuk om een zakcentje te verdienen
                            (!!! maar wanneer je daarmee de markt misschien verziekt voor anderen die die markt nodig zijn, wat je waarschijnlijk niet bewust doet, wordt dit al snel minder leuk, er zijn immers genoeg andere manieren om wat bij te verdienen, ook op jou vak, denk aan LJ TDD's reactie, om dan nog maar te zwijgen over zijn investering en verdiensten tegenover die van jou),
                            maar nog leuker als jij naar een aantal optredens lekker wat geld hebt, en lekker kan uitbreiden!!
                            Last edited by Jamm; 15-12-06, 00:09.
                            't Is wat je er zelf van maakt!!

Comment

• Rens_E
                              • Dec 2006
                              • 9

Originally posted by boris_deckers

- Jullie zijn ouder
                              - Meer ervaring
                              - BTW kosten
                              - ..

En ga zo maar door.....

Zeer onverstandige opmerking, ten 1ste omdat ik gewoon nog steeds vind dat 30 euro echt fucking weinig is, heb gister 3 cd's gekocht, daarvan zijn de kosten al boven de 50 euro (met 15% korting natuurlijk).

Ja, ik was ook 11 toen ik begon, maar toen vroeg ik al meer. Ervaring doe je op door te luisteren, te luisteren en te luisteren. Vooral naar het publiek, want wat jij leuk vind vind het publiek misschien wel erg kut!!!

CD-collectie is niet wat de prijs maakt, het is het totaalbeeld. Want iedereen heeft in basis toch ongeveer dezelfde cd's, anders hoef je niet eens te gaan draaien, en dan is zelfs 30 euro te veel om te draaien.

En BTW, ja, gelukkig mag ik dat betalen (en terugontvangen, dus alles op de zaak!!!), maar dat is een kwestie van willen ondernemen of niet.

Maar echt ga eens naar je prijs kijken, want die is echt absurd laag.

En ook al ben je het niet eens met andermans reacties, dan kan je volgens mij beter en meer onderbouwend reageren, of is dat te veel gevraagd voor iemand van .. Jaar

Comment

• Rens_E
                                • Dec 2006
                                • 9

Originally posted by jens
                                nou voor 30 euro kom ik me bed niet uit

toen ik begon was het 100 gulden

waar draaide ik...

in het buurthuis zo groot als een klaslokaal
                                ik zei voor minder doe ik het niet ook omdat je ook nog eens je muziek is moet kopen ik was toen 13 (jah toen was het nog niet effe snel een cdtje branden met de laatste shit voordat het echt uit was op cd)

meest kreeg ik daar wel begrip voor en anders jammer

nu ik 10 jaar verder ben draai ik zo af en toe nog een showtje verder ben ik zo langzamer hand in de bandjes gegroeit en doe ik meer pa

ik vind het leuk om te doen en hoef er niet de hele wereld voor te hebben

maar een het moet wel haalbaar en rieel zijn
                                ik kijk een beetje rond wat andere vragen voor een avondje en daar trek ik mij conclussie uit, vergelijk een beetje met anderen wat die voor die prijs neerzetten

ik heb ooit is een school gehad in me begin jaren daar draaide ik voor 150 gulden ofzo....

op slot kwamen er 2 jongens van de school zelf die deden het voor een taart....(z'n 3 dagen van te voren gecanceld)

een feestje later kwamen ze weer naar ons want die jongens waren er alweer mee gestopt....

we hebben "jah" gezecht tegen de school
                                maar een dag van te voren gebeld dat we ook ineens gestopt waren

spijt me zeer maar wij voelde ons toen dik genaait.....ondanks dat ik een jaar of 15 was

kijk dat ik als hobbyist wat goedkoper ben dan een prof bedrijf okee....maar een prof bedrijdf dat elke week 3 bands schuift daar kan ik ook niet tegenop .....en dat weet de klant ook ....hoe ging dat spreekwoord ook weer...Alle waar is naar ze geld of iets in die trant
                                Na aanleiding van jouw opmerkingen:

Wij hebben hetzelfde aan handen gehad, dat ging dan wel al over meer geld, maar toch.

Die andere gasten die deden voor minder dan de helft, dus die mochten het wel een keer gaan proberen. Dus wij waren afgebeld, jammer maar helaas.

Toen bleek dat die gasten wel heel erg slecht draaide, want de feesten liepen leeg, dat was na 2 jaar wel erg duidelijk geworden.

Afgelopen jaar kwam ik een leraar tegen van die school op een ander feest waar ik draaide, en hij legde me het voor. Wij toen gedraaid voor de oude prijs. Daaruit volgde dus gewoon een contract, wat nu lopende is, voor 6 schoolfeesten, 2 keer zoveel als we eerst kregen. En dat was al niet te weinig. En enkele docenten hebben ons ook gepromoot bij andere, dus 4 of 5 feestjes extra bovenop wat al stond.

Wat ik wil zeggen is eigenlijk, laat jezelf niet kennen, ga nooit, maar dan ook nooit aan je prijs zitten (of doel moet wel erg goed zijn). En zorg dat je gewoon goed bent, zo dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want dan stappen ze sneller over je prijs heen. Het belangrijkste is een gezellige avond en dan telt geld nu eenmaal minder...!!!!!!!

succes in elk geval allen die zich in de beginfase bevinden

Wat ik er mee wil zeggen

Comment

Working...