Cortex HDC-1000 USB Music controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CSI
    • Oct 2005
    • 18

Originally posted by plovertje
    Hoi allemaal ben sinds 3 weken de gelukkige bezitten van de cortex hdc 1000.
    Ik heb de allernieuwste update erop staan maar mijn jog wielen werken alleen om van boven naar beneden en weer terug langs de menu's te lopen
    Ik kan voor de rest er helemaal niks meer ook niet ff snel door een nummer heen lopen ook niet scratchen heeft er iemand een id waar dit aan kan liggen
    Misschien eerst maar eens een handleiding lezen???

Met het jog-wheel kan je idd alleen van boven naar beneden scrollen, met de pijltjes toetsen ga je naar het vorige scherm.

Als je de "Jog Mode" button 1x indrukt kan je snel door een nummer zoeken. Voor de "Scratch Mode" moet je deze button 2 seconden indrukken. Echt lekker scratchen gaat er niet mee omdat het jogwheel simpelweg te klein is.

Succes!
    Als het niet regent, dan is het droog

Comment

• jackco
      • Aug 2005
      • 7

BESTE

het is dan eindelijk toch gelukt om de hdc 3000 perfect aan te sluiten op de hdd :western: door de nieuwe upgrate en dit vooral te danken aan de invoerder in nl,daar hij mij heeft gesteund in alles wat er mis liep daarom mijn oprechte dank aan de firma MATCH AV en doe zo verder
      is ook veel sneller met de nieuwe upgrate
      werkt perfect

mvg

jaak
      JAAKSPEAKERS BOUWEN

Comment

• plovertje
        • Oct 2007
        • 10

hoi dank je wel voor het advies

Comment

• plovertje
          • Oct 2007
          • 10

Hoi lezers ben een beetje in panniek heb inmiddels mijn 320 gig externe harde schijf nog wat extra opgevuld, maar nu loopt de database manager steeds vast op 70 % en aangezien dat ik mijn cortex aanstaande zaterdag dringend nodig heb hoop ik op een snel antwoord.
          ik heb netjes allemaal mappen gemaakt zodat dance,top40,etc,etc allemaal apart staat, maar heb nu soms wel mappen van 2 gig kan het daaraan liggen?

Comment

• Match AV
            • Dec 2006
            • 12

Originally posted by plovertje
            Hoi lezers ben een beetje in panniek heb inmiddels mijn 320 gig externe harde schijf nog wat extra opgevuld, maar nu loopt de database manager steeds vast op 70 % en aangezien dat ik mijn cortex aanstaande zaterdag dringend nodig heb hoop ik op een snel antwoord.
            ik heb netjes allemaal mappen gemaakt zodat dance,top40,etc,etc allemaal apart staat, maar heb nu soms wel mappen van 2 gig kan het daaraan liggen?
            - Heb je database manager 2.10.4?? Deze staat op de Cortex site bij de HDC-3000.
            - Staat firmware 2.3.8. op je HDC-1000?

Mappen van 2GB is OK. Ik vermoed dat het probleem ligt aan de oude database sofware i.c.m. nieuwere firmware.

Mocht het niet lukken, bel me dan even. Het telefoonnummer staat op onze website. Match Audio & Vision

Groeten,

Robert

Comment

• plovertje
              • Oct 2007
              • 10

Originally posted by Match AV
              - Heb je database manager 2.10.4?? Deze staat op de Cortex site bij de HDC-3000.
              - Staat firmware 2.3.8. op je HDC-1000?

Mappen van 2GB is OK. Ik vermoed dat het probleem ligt aan de oude database sofware i.c.m. nieuwere firmware.

Mocht het niet lukken, bel me dan even. Het telefoonnummer staat op onze website. Match Audio & Vision

Groeten,

Robert
              hoi robert bedankt voor je advies het is inmiddels gelukt maar toch vind de database bepaalde nummers niet bijvoorbeeld ik meen het van andre hazes
              als je dan typt andre hazes komt er alles te voorschijn en ook ik meen het maar andersom niet
              bijvoorbeeld gigi di agostino kan ie helemaal niet vinden zelfs als je met de filebrowser naar de map gaat dan ook niet

Comment

• Match AV
                • Dec 2006
                • 12

Zorg ervoor dat je ID-3 tag's kloppen. Als deze niet goed staan bij je MP3's doen zal de Cortex ze ook niet kunnen vinden...

Comment

• plovertje
                  • Oct 2007
                  • 10

de mp3 tags zijn helemaal in orde maar toch blijft het probleem zich voordoen

Comment

• jackco
                    • Aug 2005
                    • 7

Cortex Hdc 3000

Beste,

heb nog altijd problemen en ik zie dat ik niet allen ben?

wat kan er aan gedaan worden ,andersgaat hij er uit, ben het beu

mvg

jaak
                    JAAKSPEAKERS BOUWEN

Comment

• Match AV
                      • Dec 2006
                      • 12

@ Plovertje en Jackco

Check svp de samplerate van de MP3's die niet door de Cortex worden gezien.
                      De samplerate moet 44.1kHz zijn. Als dit niet het geval is kan de Cortex (en ook andere USB spelers) er niets mee.

Comment

• plovertje
                        • Oct 2007
                        • 10

hoi bedankt voor de reaktie ga het gelijk proberen nog ff een andere vraag. De mappen die ik gemaakt heb worden te groot sommige al 4 gig heb je daar nog een suggestie voor mvg

Comment

• DeejayTim
                          • Jan 2009
                          • 46

Idd. IK heb er een 20GB schijfje aanhangen, maar dan wel op de HDC 3000, en het op dezelfde manier gedaan.. ...nooit problemen mee gehad.
                          TSD Licht & Geluid.

Comment

• actionsound.eu
                            • Jul 2009
                            • 1

Cortex hdc 3000

Hallo Cortex vrienden,

Ik heb na weken twijfelen een 2e hands Cortex hdc 3000 gekocht en ben nu de hele zaak aan het aansluiten. Als opslag heb ik twee WD elements usb externe harde schijven van 1 terra gekocht, maar mijn cortex ziet geen van beide schijven. Er staan nu zo'n 16.000 nummers op (142 gig).
                            Wanneer ik er een usb stickie in schuif, ziet hij het wel meteen. Zijn mijn schijven dan soms te groot??? Wat is dan het maximale wat hij herkent, dan ga ik een kleinere partitie aanmaken.

Comment

• rlottmann
                              • Oct 2009
                              • 28

Hoi,

Volgens mij is dit op het forum op de site van Cortex ook al vaker ter sprake gekomen.

Robert
                              Last edited by rlottmann; 08-12-09, 23:39.
                              Work Hard, Play Harder...
                              www.robertlottmann.com

Comment

• rlottmann
                                • Oct 2009
                                • 28

Zelf zit ik met het probleem van de Jog Wheel.

Ik gebruik de Cortex HDC 1000 voor het afspelen van Backing Tracks.
                                Als een nummer in pauze staat, gereed voor afspelen dus,
                                en ik raak per ongeluk de Jog Wheel aan, springt hij in Cue en begint te spelen.

Iemand een idee hoe dit op een of andere manier uit kan worden gezet?

RObert
                                Work Hard, Play Harder...
                                www.robertlottmann.com

Comment

Working...