Cortex HDC-1000 USB Music controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Match AV
    • Dec 2006
    • 12

Originally posted by Bart K
    Op welke USB device moet het programma het database file dan zetten?
    Moet je dan per device inlezen en een verzamel database op één van de devices zetten?
    Of krijgt iedere device toch zijn eigen database?
    Iedere device heeft zijn eigen database. De 1e keer dat een device wordt gebruikt dien je een database te maken. Daarna als je tracks toevoegd is het noodzakelijk om te verifieren.

Soms komt het voor dat als je een database hebt gemaakt en daarna tracks hebt toegevoegd het verifieren niet lekker gaat. Verwijder dan het .db file in main directory van de harddisk en verifier opnieuw.

Tot vrijdag!

Groeten,

Robert

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Originally posted by Match AV
      Het ziet er naar uit dat je geen goede database hebt gemaakt. Dat kan je doen met de Cortex-Pro software. Eventueel kan je dit ook doen met de Cortex zelf, maar dit duurt ongeveer 10x zo lang. Het creeeren van een database is essentieel om snel te kunnen zoeken en een stabiele werking te garanderen. Meer hierover op de Cortex website.
      Databases waren eerst gemaakt via de software...

Daarna ook geprobeerd met de player zelf, echter hetzelfde probleem.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Match AV
        • Dec 2006
        • 12

Originally posted by axs
        Databases waren eerst gemaakt via de software...

Daarna ook geprobeerd met de player zelf, echter hetzelfde probleem.
        Je had er een iPod aan hangen, toch? Stond deze wel op de "Hard Drive" modus? In te stellen in itunes..

Met de "Tab" toets wissel je van player.(USB keyboard)

Comment

• Bart K
          • Jan 2007
          • 9

Vrijdag is Robert (de importeur) inderdaad bij mij geweest en heeft heel verbaasd inderdaad de hick's en tic's waargenomen.
          Dit was niet zomaar te verhelpen en telefoontje van hem met de fabrikant heeft voor een snelle actie gezorgd.

Waarschijnlijk heeft mijn apparaat een kronkel opgelopen tijdens de update en infecteerde hiermee de database bestanden op de USB devices, deze harde schijf infecteerde op zijn beurt een andere speler die ook problemen kreeg.

Vandaag heb ik een reparatie update gekregen en nu zijn de hick's en tic's verdwenen. Alleen bij starten is er nog steeds een lichte tic waarneembaar maar die wordt ook nog weggepoetst bij een volgende update.
          Ook mijn vraag om de Cue's op een andere manier in te stellen wordt waarschijnlijk ook nog meegenomen.

Conclusie: Importeur en fabrikant hebben zeer snel en behulpzaam gereageerd en ingegrepen, dit kom je helaas maar zelden tegen in ons land.
          Als dealer of verkoper van een product moet je blij zijn met zo een back up!
          Last edited by moderator; 07-01-07, 20:01.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Denk dat ik dan met mijn cortex ook maar eens langs de dealer ga

Databases reageren zeer vreemd!
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Die manier van Cue-en mag van mij per volgende update worden vervangen voor de pio manier. Krijg een Numark deja-vu zodra ik een que pouint aanmaak in de Cortex

Goed te lezen dat het een fout in de speler was, ik vond het al vreemd dat ik niet in staat was de fout te reconstrueren.
              Helemaal super dat de oplossing zo snel gerealiseerd werd!

enne Axs: je staat toch bekend als sloper van consoles
              Last edited by moderator; 07-01-07, 20:07.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Bart K
                • Jan 2007
                • 9

De database is een ander verhaal.
                Bij database creëren hapert het vaak bij 4001 songs.
                Eerst een aantal inlezen en dan telkens verifieren werkt wel goed.
                Hoe ga je om met gelijknamige file's? Hoe deel je de harde schijf in?
                (ik ging altijd met een paar koffers singles op stap)
                Last edited by Bart K; 08-01-07, 14:40.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Mailadres heb ik verwijderd als dat is wat er verdwenen is, mijn schuld dus

Je mailadres kan je vermelden in je profiel, zo kunnen ingelogde leden jou altijd bereiken.
                  Een veelbezocht forum als het J&H forum wordt (Helaas!) vet gespiderd door allerlei tools die proberen zo mailadressen te vinden om de spam naar je toe te zenden.

dus vandaar...
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Bart K
                    • Jan 2007
                    • 9

OK dat is begrijpelijk.

Comment

• Match AV
                      • Dec 2006
                      • 12

Op | AboutDJ | - Home staat een review van de HDC-1000.

Dit is de link: | AboutDJ | - Cortex HDC-1000

Comment

• Match AV
                        • Dec 2006
                        • 12

De nieuwe HDC-1000 firmware (1.8.10) en database software (2.4) staan op Cortex - Intelligent. Sound..
                        Hieraan zijn weer diverse nieuwe functies toegevoegd. Lees wel eerst alle aanwijzingen door voordat je gaat updaten.
                        Het is nu mogelijk om:
                        -te scratchen
                        -playlists te maken
                        -crossfades te maken in shuffle mode

Comment

• Bart K
                          • Jan 2007
                          • 9

Nieuwe software

Ik ben benieuwd of de database wat stabieler geworden is, bij mij gaat het toch nog wel eens fout met zoeken in de filebrouwser.
                          Trouwens is de Cue benadering nu aan te passen? Met scratchen heb ik niet zo veel.

Comment

• admin
                            Administrator
                            • Aug 2000
                            • 1009

Ter Info:

Cortex DEMO dag op 10 maart 2007 - bij J&H Licht en Geluid

Magazijn uitverkoop J&H Licht en Geluid
                            Last edited by admin; 07-02-07, 10:10.
                            Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• helihenk
                              • Feb 2007
                              • 2

Afgelopen carnaval 5 dagen met de Cortex gedraaid , het is even wennen maar werkt toch handig en snel .
                              Zitten nog wel wat haken en ogen aan :
                              Loopt 1 x per dag vast zonder aanleiding ( niet bij het zelfde nummer oid )
                              Artiest en titel van je bestanden moeten goed aangelegd zijn , anders ben je lang aan het zoeken ( ik weet niet waar de Cortex op zoekt )
                              Tijdens het scrollen in de file browser "hikt" de andere kant nog wel eens

Einde van de maand zou er weer een update beschikbaar zijn , ben benieuwd wat we er dan weer bij krijgen.

Verder top apparaat , een aanrader

Comment

• marcel
                                • Aug 2000
                                • 163

Gisteren voor het eerste met de Cortex aan het werk geweest, en kan helaas niet zeggen dat ik er erg enthousiast over ben.

Niet dat het apparaat niet goed is hoor, het voelt allemaal best wel ok aan, lijkt stabiel en betrouwbaar te zijn (maar dat is op basis van een paar uurtjes natuurlijk niet echt te zeggen).

Ik denk dat het een uitstekende controller is voor DJ's die heel goed vanuit het hoofd weten wat ze willen gaan draaien. Zelf hou ik er echter van om door m'n mappen te scrollen om een beetje inspiratie op te doen (gebruik nu PCDJ Red met DAC-3 controller), en dat is iets wat gewoon niet werkt op de HDC-1000. Nou ja, het kan wel, maar het is dan wel heel erg omslachtig, en zeer beperkt in je weergave mogelijkheden op de displays.

Maar zoals gezegt, dat is een persoonlijke voorkeur en zegt dus niets over de kwaliteit van de Cortex zelf.

Waar ik me echter het meest aan irriteerde was het feit dat je gewoon nieuwe tracks kan inladen op een actieve speler, en nog erger, dat er een nieuwe track geladen word als je per ongeluk op de up/down pijltjes toetsen drukt (zeker als je met een usb toetsenbord werkt is zo'n foutje zo gemaakt als je even vergeet van player te wisselen).

Als ik Cortex één advies mag geven voor een nieuwe firmware upgrade, dan is het wel de mogelijkheid in te bouwen voor een track-load beveiliging, net zoals op veel cd-players waar de eject knop is uitgeschakeld tijdens het afspelen van een cd.

Marcel
                                You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

Working...