Cortex HDC-1000 USB Music controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj-Sjors

Originally posted by Roeltej

eerste nadeeltje gevonden, op site lees ik dattie alleen CBR mp3's afspeelt, laat onze complete collectie vbr zijn

Kent de 1000 ook loop toestanden enzo, of is het dan wachten op de 3000?
    De 3000 speelt CBR mp3's af en VBR mp3's

En de 3000 kent ook loop toestanden en de 1000 voor zover ik weet niet.

Bij de 3000 heb je ook een mooi formaat van de beeldschermen. Nu maar wachten tot jan. / feb. dat de 5000 uitkomt.

Wat zijn de prijzen eigenlijk van deze speeltjes?

Bron: Cortex - Intelligent. Sound.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

De 3000 en eventuele andere modellen...die zijn nog niet leverbaar, de HDC1000 wel.
      Prijzen zijn nog niet bekend weet men mij te vertellen.

ter info:
      http://www.licht-geluid.nl/nieuws/templates/jh_alg_template.aspx?articleid=273&zoneid=1
      Last edited by moderator; 19-12-06, 21:00.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Match AV
        • Dec 2006
        • 12

eerste nadeeltje gevonden, op site lees ik dattie alleen CBR mp3's afspeelt, laat onze complete collectie vbr zijn

De laatste software update voor de HDC-1000 ondersteunt VBR.

Kent de 1000 ook loop toestanden enzo, of is het dan wachten op de 3000?[/quote]

De HDC-1000 heeft geen loop functie. De HDC-3000 wel.

De HDC-3000 wordt leverbaar eind februari en gaat E1340,- inclusief btw kosten.

Groeten,

Robert Pigeaud
        Match Audio & Vision - Importeur Cortex

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

Kijk, er word dus hard aan gewerkt, software updates zijn er met een usb-stick in te zetten?

had vanmiddag nog een vraag in me kop... vergeten ... stom
          Vitality Show

Comment

• Bart K
            • Jan 2007
            • 9

Hdc-1000

Hallo, hier een update van een bezitter van de cortex hdc-1000.
            Er zijn nog veel problemen om te overwinnen.
            Ik was natuurlijk blij met het concept, heb jullie ervaring gelezen en direct het apparaat gekocht.
            Na 3 dagen intensief testen heb ik resultaten op de meeste vragen.
            Het apparaat is geniaal in de mogelijkheden maar de uitvoering is nog niet OK.
            Afspelen van mp3's (256kb) geven nog tic's en bij zoeken en spelen van de zelfde harde schijf of i-pod of USB stick geven hick's en tic's.
            Updaten gaf enige verbetering maar bij zwaar zoekverkeer en plaatsen van cue's komen de na volgende nummers er met horten en stoten uit.
            Ook is het gebruik van een toetsenbord erg handig maar wel achter een goed gevoede USB-hub want anders beïnvloed dit het afspeelgedrag.
            Voorzichtige conclusie van mij: er is bezuinigd op de D/A convertors en op het interne cash geheugen.
            Zonde want het is een prachtig apparaat met een degelijke uitstraling.
            Ik wil niemand demotiveren want ik heb het op "disco-niveau" getest en ik ben misschien wel te kritisch, maar ik wacht met smart op de updates en de HDC-3000

Comment

• admin
              Administrator
              • Aug 2000
              • 1009

Op deze link: Cortex - Intelligent. Sound. staat de nieuwe software-update voor de HDC-1000. Lees s.v.p. de installatie handleiding goed door.

De komende maanden zal de HDC-1000 software nog verder worden uitgebreid, zie het overzicht hieronder:

January 2007
              User-Defined Playlist Creation and Playback
              Cortex owners demanded it and you got it! HDC-1000 users will now be able to create, edit, and delete user-defined Playlists on their USB device and play them back.

Auto-Crossfade Feature
              By selecting this mode from the HDC-1000 setup menu, this feature will allow users to choose a time parameter to enable the fade out one song and fade in of another (similar to iTunes) to create seamless music blends. This will allow the use of the HDC-1000 as a stand-alone continuous playback unit without user supervision.

February 2007
              Waveform Display Mode
              Via the Cortex database software, available FREE from the Cortex website, HDC-1000 users will be able to create a waveform of each song on their USB storage device which can then be optionally selected to be displayed on the HDC-1000's LCD screen.

Seamless Loop Feature
              HDC-1000 users will now be able to seamlessly loop their favourite parts of a song with the touch of a button for more creative mixing possibilities.

March 2007
              Scratch Mode
              Create exciting transitions and effects by simply holding down the Jog Mode button for a moment to enter Scratch mode, users will be able to use the jog wheel to engage a scratch effect.
              Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• Devotion
                • Feb 2005
                • 82

Originally posted by Bart K
                Afspelen van mp3's (256kb) geven nog tic's en bij zoeken en spelen van de zelfde harde schijf of i-pod of USB stick geven hick's en tic's.
                Dit is natuurlijk wel ook sterk afhankelijk van de gebruikte sticks.
                De goedkope USB sticks hebben een read snelheid die niet erg hoog is.
                Daarbij nog een de vertragende factor dat je van dezelfde stick nog een track gaat uitlezen kan dit een gevaar worden. Ik zou daarom eens proberen met een goede USB stick met een 'merkje' zullen we het maar noemen. Waarbij minimaal een snelheid van boven de 15mb/sec gehaald kan worden.

Hierbij trouwens nog wat beeldmateriaal van de 5000 tabletop van cortex zoals deze op plasa te Londen te bezichtigen was.

Bij de franse versie van conrad staat hij trouwens voor €1099,-
                Last edited by Devotion; 02-01-07, 23:35.
                Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• Bart K
                  • Jan 2007
                  • 9

(Dit is natuurlijk wel ook sterk afhankelijk van de gebruikte sticks.
                  De goedkope USB sticks hebben een read snelheid die niet erg hoog is.
                  Daarbij nog een de vertragende factor dat je van dezelfde stick nog een track gaat uitlezen kan dit een gevaar worden. Ik zou daarom eens proberen met een goede USB stick met een 'merkje' zullen we het maar noemen. Waarbij minimaal een snelheid van boven de 15mb/sec gehaald kan worden.)

Ik heb dit getest met een SanDisk Cruzer micro en een Medion stick.
                  Maar ook een Apple i-pod, een SD-card lezer en een Freecom 3,5 inch harde schijf. Helaas geven alle bronnen dezelfde problemen.
                  Ook zijn mp3's van andere computers gehaald met verschillende programma's, ook dit geeft geen verbetering.
                  Bij tegelijk afspelen van verschillende bronnen komen de hick's iets minder voor maar de tic's blijven. Het is net of je naar een LP aan het luisteren bent.
                  Ik ben benieuwd of de 3000/5000 versie ook deze problemen gaat geven want bij bewerkingsfuncties zal de software toch wel stabiel moeten zijn.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Hmz, kan de hikken en tiks in de weergave niet herkennen/reconstrueren.

Maak gebruik van een seagate 40 gig usb2 schijf en een lacie 500gig usb2, de laatste niet helemaal vol, maar inmiddels met 300 gig erop.

Zoeken terwijl er een track speelt van de schijf gaat zonder hikken.

Wat we wel hebben gedaan is een USB hub gebruikt en daar de schijven aangehangen, ivm de voeding, de 500gig schijf heeft zijn eigen voeding.

Gisteren de update geplaatst en daarna nog niet meegahd op klus, wel even getest met een 1 gig usb stick om te zien of alles weer hobbelt, geen gekke dingen gevonden.
                    Komt dus binnenkort weer een duurtest (showtje)van 4-5 uur aan, bij bijzonderheden meld ik me weer.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Bart K
                      • Jan 2007
                      • 9

Zou mijn apparaat dan defect zijn?
                      Bij gewoon afspelen is de kwaliteit gewoon niet goed vergeleken tussen een ordinaire mp3 speler van Konitech en de Cortex.
                      Ik ben echt teleurgesteld in de stabiliteit want speel een nummer op rechts, speel een nummer tegelijk op links en zoek naar het midden van het nummer, ga weer terug naar het begin met de jog-dail en vervolgens weer naar het midden. Beluister dan beide nummers. Bij mij is het dan bagger en ik weet niet wat ik fout doe.
                      En cue punt bijvoorbeeld moet pas in te stellen waneer je op pauze staat en vervolgens op cue drukt toch?
                      Speel een nummer af en in het midden druk je op pauze en wacht 10 sec. druk daarna op play en er is zomaar een cue geplaatst in het midden van het nummer! Dit kan niet de bedoeling zijn.
                      De update ging vlot maar updaten/repareren met dezelfde update wordt niet herkend.
                      Ik hoop dat jullie meer succes hebben.

Comment

• Peus
                        • Apr 2005
                        • 1

Ik heb de Cortex inmiddels twee weken en kan heb er geen problemen mee. Hij is zeer stabiel en heb niets te klagen qua audiokwaliteit.
                        De nieuwe software werkt ook prima.
                        Check is of je ook problemen hebt met wav files. Er zijn namelijk een hoop slechte mp3 rippers. Misschien is dat je probleem.

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

OP zondag ook gewerkt gehad met de Cortex.
                          Eerst nieuwe software op.
                          Toch diverse bugs/problemen tegengekomen:[LIST][*]aanmaken van index dient blijkbaar telkens opnieuw te gebeuren als je met meer dan 1 USB device gebruikt.
                          Ik had er een 250GB HD, Ipod en een USB keyboard aanhangen via een powered HUB[*]cuepoints verspringen van positie zonder reden[*]USB keyboard werkt alleen in de search functie voor je linkerplayer.[*]plotse reboots tijdens indexing[*]sommige files krijgen zonder reden een 'read only' kenmerk[/LIST]
                          Last edited by axs; 03-01-07, 20:06.
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Bart K
                            • Jan 2007
                            • 9

De importeur heeft mij inmiddels gebeld en gaat mij vrijdag uit de droom helpen. Volgens hem is het apparaat inderdaad defect.
                            Ik laat de afloop weten.

Wat betreft het keybord op links: gebruik de tab toets links boven en je ziet op de schermpjes netjes de K verspringen. Dit werkt prima.
                            Last edited by Bart K; 03-01-07, 21:31.

Comment

• Match AV
                              • Dec 2006
                              • 12

Originally posted by axs
                              OP zondag ook gewerkt gehad met de Cortex.
                              Eerst nieuwe software op.
                              Toch diverse bugs/problemen tegengekomen:[LIST][*]aanmaken van index dient blijkbaar telkens opnieuw te gebeuren als je met meer dan 1 USB device gebruikt.
                              Ik had er een 250GB HD, Ipod en een USB keyboard aanhangen via een powered HUB[*]cuepoints verspringen van positie zonder reden[*]USB keyboard werkt alleen in de search functie voor je linkerplayer.[*]plotse reboots tijdens indexing[*]sommige files krijgen zonder reden een 'read only' kenmerk[/LIST]
                              Het ziet er naar uit dat je geen goede database hebt gemaakt. Dat kan je doen met de Cortex-Pro software. Eventueel kan je dit ook doen met de Cortex zelf, maar dit duurt ongeveer 10x zo lang. Het creeeren van een database is essentieel om snel te kunnen zoeken en een stabiele werking te garanderen. Meer hierover op de Cortex website.

Mocht je vragen hebben dan kan je me mailen op robert@matchav.nl.

Groeten,

Robert

Comment

• Bart K
                                • Jan 2007
                                • 9

Originally posted by Match AV
                                Het ziet er naar uit dat je geen goede database hebt gemaakt. Dat kan je doen met de Cortex-Pro software. Eventueel kan je dit ook doen met de Cortex zelf, maar dit duurt ongeveer 10x zo lang. Het creeeren van een database is essentieel om snel te kunnen zoeken en een stabiele werking te garanderen. Meer hierover op de Cortex website.

Mocht je vragen hebben dan kan je me mailen op robert@matchav.nl.

Groeten,

Robert
                                Op welke USB device moet het programma het database file dan zetten?
                                Moet je dan per device inlezen en een verzamel database op één van de devices zetten?
                                Of krijgt iedere device toch zijn eigen database?
                                Last edited by Bart K; 03-01-07, 21:43.

Comment

Working...