Cortex HDC-1000 USB Music controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CSI
    • Oct 2005
    • 18

Cortex HDC-1000 USB Music controller

Cortex DEMO dag op 10 maart 2007 - bij J&H Licht en Geluid
    Magazijn uitverkoop J&H Licht en Geluid

--------------------------------------------------------------------

Heeft iemand al ervaring met dit apparaat?

Leukt me wel een handig ding...

Cortex - Intelligent. Sound.
    Last edited by admin; 07-02-07, 10:10.
    Als het niet regent, dan is het droog
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

zo bestaan er al vele andere dingen ...

denon heeft nu ook zoiets op de markt ... top-load model
    kan handig zijn maar ik vind een laptop toch handiger om een liedje te zoeken enzo ...
    voor een café of carnavalvereniging is dit ideaal natuurlijk

grtzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• admin
      Administrator
      • Aug 2000
      • 1009

Ter Info:

De CORTEX HDC-1000 usb music controller
      Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• Willem
        • Sep 2000
        • 142

cortex

Hm is de hdc-3000 al verkrijgbaar?

Comment

• sjoerd
          • Apr 2004
          • 341

lijkt best een mooi apparaat maar ik vraag me echt af hoe de bediening is in de praktijk. volgens mij mis je toch echt een toetsenbord enzo...

Comment

• Ahmed Al Dayri
            • Oct 2005
            • 354

Weet iemand of het mogelijk is om een usb toetsenbord aan te sluiten?

Want een enorme database iedere keer doorscrollen.....

Comment

• dj bobo
              • May 2003
              • 155

Ik ben niet zo'n fan van mp3 systemen...

Tot een half jaar geleden heb ik met mp3's op een computer gedraaid, deze werden (ik ben eerlijk) voor 90 % geript van orginele cd's. De mp3's met een variërende bitsnelheid van 192 tot 320 kb/s waren qua geluidskwaliteit redelijk, ook het snel opzoeken van een nummer is erg handig op een pc. Echter, wat jammer is van mp3's is dat zo gauw je een cda omzet in mp3 er toch nauwkeurige informatie verloren gaat. Je mist uiteraard een stuk geluidskwaliteit, maar wat ik daarnaast ook merkte, is dat de bpm vaak niet constant was. Ik weet niet of andere dit fenomeen ook bekent voor komt? (misschien is het iets waar alleen bpm studio last van heeft).

Oeps, ik zie dat hij ook cda afspeelt... maarja, misschien heb je toch wat aan mijn eerder geschreven stukje Als je het ding gaat gebruiken, doe het dan wel met cda's...

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Goed,

Hier dan de eerste gebruikerservaringen.
                vanaf afgelopen vrijdag hebben twee collegae ( het hele weekeinde) en ikzelf ( gisteravond 3 uurtjes) met de Cortex HDC-1000 gewerkt.

Eerst even de vrage beantwoorden die hier worden gesteld:

geluidskwaliteit:
                Dat heb je als DJ dus helemaal zelf in de hand, de kwaliteit van je eigen collectie bepaal je volledig zelf.
                Ik draai bijvoorbeeld best veel WAV. en MP3 op 320 kbps. Voor mij en mijn opdrachtgevers is dat een acceptabelle geluidskwaliteit.

De kwaliteit van MP3's is verder een compleet ander onderwerp dan hetgeen hier besproken wordt, namelijk de controler!

Aansluit mogelijkheid USB Toetsenbord:
                Proefondervindelijk, erg handig!
                Ik heb twee harde schijven aan de sturing gehangen, eentje van 500 gig, tot 260 gevuld en een 40Gig volle schijf.
                Het zoeken met behulp van het toetsenbord gaat bijzonder eenvoudig, wat mij betreft handiger dan met de pijltjestoetsen/jogwiel op het apparaat.

Verkrijgbaarheid andere versies/spelers:
                Momenteel is de HDC1000 leverbaar. De andere modellen niet.
                Uiteraard zullen de verkopers van J&H weer in de lucht komen zodra de andere producten beschikbaar komen. Ik heb me al als tester aangeboden

Mijn conclusie:
                Erg welkome oplossing voor dj's die een eigen collectie hebben op harde schijven/sticks. Er is geen computer, laptop, scherm meer nodig om muziek af te spelen vanaf je harde schijf.

Wij waren allemaal bijzonder enthousiast, zo enthousiast dat we hebben besloten de HDJ1000 in de verhuur op te nemen.
                Uiteraard met een actieve USB Hub, netjes in een kistje.
                Zodra de eerste speler gereed is voor de verhuur zal ik me weer melden met een fotootje en meer gebruikservaringen.

Aanstaande vrijdag gaat de HDJ1000 mee naar een bedrijfsfeest, feest omstandigheden zijn altijd anders dan demo's en rustig pielen op de keukentafel. Gelet op de ervaringen tot nog toe ga ik er graag mee onderweg.
                Last edited by moderator; 12-12-06, 14:50.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Ahmed Al Dayri
                  • Oct 2005
                  • 354

We horen graag naar je ervaring na het feestje komende vrijdag!

Geeft J&H ook demo's op afspraak?
                  Erg interessant toestel voor mijn doeleinden!

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

demo's, afspraken etc.....daar is de verkoop voor!

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Ik ben hier dus niet bekend mee hé, maar wel wat vragen:

-kan je ook beide kanten van de speler vanaf dezelfde ext.harddisc laten spelen?
                      -een usb toetsenbord kan, kan er een monitor op ook??
                      - het blijft een soort pc, hoe groot is de kans op een crash??
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• wissink
                        • Dec 2006
                        • 6

Antwoord op de vragen:

-kan je ook beide kanten van de speler vanaf dezelfde ext.harddisc laten spelen?
                        Ja je kan per kant zelf selecteren welke harde schijf / stick het apparaat moet lezen, dus ook beide kanten op 1 schijf.

-een usb toetsenbord kan, kan er een monitor op ook??
                        Nee een monitor kan niet aangesloten worden, (tenzij je een monitor met usb aansluiting heb, wat ik nog niet gezien heb )

- het blijft een soort pc, hoe groot is de kans op een crash??

Ik heb heel het weekend geprobeerd om de cortex "over de zeik" te krijgen maar is me niet gelukt!
                        Wie heeft jou toestemming gegeven om dit te lezen?

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Zoals gepland is de speler gisteren mee geweest op klus.

Netjes in een compacte flightcase ingebouwd, een actieve USB hub in-en uitgebouwd. Spanning uitgebouwd naar powercon ( de standaard in de verhuur bij J&H.
                          De RCA uitgangen uitgebouwd naar het patchpaneel.

Twee harde schijven er aan gehangen, een 500 gig seagate schijf, niet helemaal vol, maar wel een berg kerst en top 40 files. Andere schijfje was een 40 gig met daarop alle arcade danceclassics.

Indexeren duurde even, maar dat hadden we ook via de verkrijgbare software al reeds thuis kunnen doen, tja; tijdgebrek he!

Voor het zoeken was ik aangewezen op de pijltjestoetsen en het jogwheel, is ff wennen, denk dat ik de volgende keer een usb toetsenbord ga proberen.

Speler laadt lekker snel, geen haperingen opgemerkt in 4 uurtjes show.

Ik ga er graag vaker mee op pad, scheelt me een hoop ruimte in vergelijking met een laptop!

Comment

• Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

Wat dacht je van ruimte in vergelijk met complete pc

misschien interessant om keer over te stappen van pcdj naar zoiets, scheelt berg ruimte en misschien ook wat in stabiliteit...

Zou het wel pas willen doen na avondje pielen met zon ding, maar voorlopig gaan we nog ff lekker met pctje verder

'Mooie' van zoiets is trouwens wel dat mensen niet snel zullen klagen over mp3's en illegaal en toestanden, niet dat dat nu gebeurt, behalve op fora

Hoe zit het eigenlijk met de hufter-proof heid van zon apparaat ?

eerste nadeeltje gevonden, op site lees ik dattie alleen CBR mp3's afspeelt, laat onze complete collectie vbr zijn

Kent de 1000 ook loop toestanden enzo, of is het dan wachten op de 3000?
                            Last edited by Roeltej; 17-12-06, 22:43.
                            Vitality Show

Comment

• Radar
                              Moderator
                              • Jul 2002
                              • 890

Afgelopen vrijdag ook even mogen werken met de hdc 1000.
                              Zelfs zonder handleiding door te nemen zeer goed mee te werken.
                              De voordelen zijn evident, geen pc of laptop meer met losse dj-controler dus lekker compact.
                              Knopjes voelden wel beet el cheapo aan.
                              Nadeel is in mijn ogen het kleine display, paar ic's meer en je hangt er 2 keer een 7" beeldscherm aan.
                              Ik doe niet aan bijgeloof.
                              Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...