Powerlifters

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

[quote=AllroundRoLo].

moet je toch al statiefjes hebben die minimaal 300/2 =150 kg kunnen dragen.

quote]

dit is niet kompleet juist het tweedestatief mag je maar voor de helft mee rekenen dus je moet twee statiefen hebben die 200kg mogen tillen, daar mag dus veilig 300kg aan.groeten arjan

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

We hebben hier statieven staan van VMB, de TE074, deze gaan 5,3m hoog, kunnen 230 kg dragen... ze wegen zelf alleen ook 91 kg en zijn minimaal 1m80 hoog, dus niet iets voor in de stationcar.
      Eerst hadden we de TE071 op het oog, maar de leverancier wilde ons dat eigenlijk liever niet leveren vanwege het feit dat daar veiligheidsproblemen mee schijnen te zijn.
      We hebben ze niet op 5,3m hoogte gebruikt, maar lager waren ze in ieder geval zeer stabiel.

Comment

• maranta
        • Sep 2002
        • 113

Eerst hadden we de TE071 op het oog, maar de leverancier wilde ons dat eigenlijk liever niet leveren vanwege het feit dat daar veiligheidsproblemen mee schijnen te zijn.
        Heb je ook gevraagd wat voor problemen??, ik heb van fairlight nog niks gehoord over veiligheidsproblemen met de TE 071. Ik kan me niet voorstellen dat ze statieven uitleveren waar veiligheidsproblemen mee zijn, ik heb er zelf net 4 binnen dus ben wel benieuwd naar het probleem.

Hans
        Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Originally posted by maranta
          Heb je ook gevraagd wat voor problemen??, ik heb van fairlight nog niks gehoord over veiligheidsproblemen met de TE 071. Ik kan me niet voorstellen dat ze statieven uitleveren waar veiligheidsproblemen mee zijn, ik heb er zelf net 4 binnen dus ben wel benieuwd naar het probleem.

Hans
          Naar ik vernomen had was het een probleem met de valbeveiliging die bij dit type niet zo heel goed was. Ik zal het nog wel even navragen voor de geïnteresseerden.

Comment

• AllroundRoLo
            • Jan 2006
            • 52

Originally posted by DJ_matthias
            4 macs, en je zet 6*20?? is het niet 4*20... dan kan je er best 40 kg afdoen...
            klopt ff een foutje.

Comment

• AllroundRoLo
              • Jan 2006
              • 52

[quote=arie]
              Originally posted by AllroundRoLo
              .

moet je toch al statiefjes hebben die minimaal 300/2 =150 kg kunnen dragen.

quote]

dit is niet kompleet juist het tweedestatief mag je maar voor de helft mee rekenen dus je moet twee statiefen hebben die 200kg mogen tillen, daar mag dus veilig 300kg aan.groeten arjan

Kun je dat ff uitleggen.

een trussje hangt er toch niet scheef aan ofzo.

dus als ik 2 takels van 1000 kg heb mag ik er maar 1500 kg aan hangen.

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by AllroundRoLo
                Kun je dat ff uitleggen.

een trussje hangt er toch niet scheef aan ofzo.

dus als ik 2 takels van 1000 kg heb mag ik er maar 1500 kg aan hangen.
                Ja dat is correct. Vanwege een veiligheidsfactor tel je het tweede statief of ander hijswerktuig maar voor de helf mee.

1000 + 1000 wordt dan inderdaad een maximale belasting van 1500 kilo aan je takels...

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• sky-line
                  • Feb 2004
                  • 34

Heb goede ervaring met Guil liften. Werk zelf met type 504. igengewicht : 55 kg. Draaglast 125 kg. Hoogte min. 1,7 m en max. 4,2 m.
                  Ik weet echter niet of deze in Nederland te verkrijgen zijn.

Comment

Working...