Aan te raden pa systeem voor drive-in tot 800 pers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Aan te raden pa systeem voor drive-in tot 800 pers

Dames en heren,

Door de steeds grotere vraag naar grote projecten, wordt het rendabel om opnieuw een zwaarder pa systeem aan te schaffen dat tot 800 personen kan dragen.

Ik zoek het wel in het 2de hands gebeuren met een budget van €4000 Ex btw. Hierin dienen ook amps te zitten.

Naar welke systemen kan ik best gaan kijken voor deze toepassingen?

Extra belangrijk. Het moet vervoerd kunnen worden in een Peugeot J5 maxi (verlengd + verhoogd) Dus grote w-bin toestanden vallen er uit vrees ik.

Iemand een idee?
    ah zo dan
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Poeh!!

Dat zijn heel wat eisen/wensen voor een zeer beperkt budget. Ik vrees dat dit heel moeilijk gaat worden. Ik heb mijn twijfels of dit gaat lukken.

Je zult om de boel compact te houden toch naar een hoorngeladen systeem "moeten", zeker voor het laag. De W-bin is hier een veel gebruikt ontwerp wat ook tweedehands veel te vinden is.

Verder heb ik zo 1,2,3 geen tips, wel wens ik je veel succes met je zoektocht.

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

Ik vrees dat je voor jouw buget nog niet eens drie eindtrappen kunt kopen die een fatzoenlijke kwaliteid hebben.Denk dat je zo al snel aan de echte buget dingen komt en dan is het de vraag of je 800man red, of natuurlijk een oud hout set, maargoed dat zal weer te groot zijn omdat je toch aardig wat nodig bent voor 800man.ik denk dat je het beste kunt wachten tot je buget boven de 10000euro stijgd en tot die tijd beter kunt huren, dan heb je voorlopig en meer kwaliteid en je hebt straks een set waar je echt wat aan hebt.Hoevaak draai je voor 800man dan?groeten arjan

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

ja goede vraag : hoe vaak draai je voor 800 personen ?

Draai je wekelijks kun je ook wel een grotere investering maken vindt ik.

draai je minder dan 10X per jaar voor zo'n publiek kun je beter huren denk ik.

Heb je gemiddeld 2X in de maand zo'n feest kun je in mijn ogen ook meer investeren

je kunt beter een aantal kleinere setjes hebben die je bij grote aktiviteiten kunt samenvoegen tot een groter systeem.

Koop gewoon een klein systeempje waarmee je je meeste opdrachten zelf kunt doen en bij grotere huur je hetzelfde systeem bij dat lijkt mij een betere oplossing.

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Voor dat budget vrees ik dat je niet echt een systeem naar jouw wensen gaat vinden...

Ikzelf speel met 4 toppen van elk 600 W RMS en 4 subs van elk 700 W RMS aangestuurd door 2 QSC PL 4.0, geprocessed door een XTA DP en een Apex EQ. Volgens mij is voor dit systeem 800 personen echt al net is teveel om van het budget nog maar te zwijgen...

Comment

• GoTMoRe
            • Aug 2005
            • 350

Ik durf het haast niet te zeggen maar je kan eens kijken de actiefe DAP B/t set, als de kwaliteit je niet zoveel uitmaakt.

Trekt het net ( kan ik uit ervaring zeggen ). Maar daar is dan ook absoluut ALLES mee gezegt.

Maar zelfs dat valt al buiten je budget, om je maar een indicatie te geven hoeveel ( of liever gezegt hoe weinig ) je kan krijgen voor dat geld..

2e hands zul je voor die 4000 niet veel meer krijgen, 10000 zal eerder in de richting komen voor een nette jbl set oid incl versterking.
            Last edited by GoTMoRe; 16-03-06, 11:42.
            lala..

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

nou een nette jbl set met amps kan ook nog wel voor wat minder hoor, maar 4 mille is wel heel weinig voor een set die 800 man van fatsoenlijk geluid moet voorzien.

Comment

• jan-andries
                • Dec 2004
                • 50

Ik sluit me hierbij aan! Ik wil nu niet echt reclame geven voor mijzelf, maar ik heb hier in occasie toch een setje JBL soundpower staan (6kW) voor en kleiner bedrag dan hier geopperd wordt. reken hier dan amps en een processortje bij en je komt op een bedragje uit dat net dat beetje teveel is voor de topic-starter. Hiermee is dan ook verteld dat 4000 euro alles incl toch mss een beetje te weinig is, maar 10.000 euro is dan weer overdreven voor een occasie set (tenzij je bij de dure vogels (EAW, Martin Audio ed) gaat zoeken natuurlijk

Comment

• mverdult
                  • Dec 2003
                  • 123

Er staat in een ander topic ook zo'n vraag. Daar willen ze een eindversterker hebben van 2 X 2000 watt voor 300 euro. Ik wil de Arena wel voorzien van geluid, maar niet meer als 2500 euro uitgeven. Als je voor zo'n groot publiek wil draaien moet je goede spullen hebben, je kan dan beter iets groots inhuren dan met die low budget spullen aan te komen. Da's mijn mening, maar wie ben ik...........

Comment

• Blaster
                    • May 2005
                    • 14

Ik zou dan voor de Dap SoundMate 3 Active gaan, geen versterkers nodig 4x 300W sub's 2 x300 top, zou toch wel een redelijke zaal aan moeten kunnen. en dat voor € 3000,- incl

Greetz Teun
                    Qsc , Tracktor-Dj , Hq = Full Range Drive-in

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

4000 euro voor zo'n set: dat wordt doorsparen.

Heel simpel, setje goeie versterkers kost al een dergelijk bedrag.

800 man in een tent/feesthut vraagt om nogal wat versterkervermogen.

Inmiddels staat er door meerdere mensen uitgelegd dat je hier niet mee weg gaat komen, maar geen enkele reactie van Stefke....Komt de boodschap aan?

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

Al bedankt voor de reacties, maar DAP ga ik echt niet doen.

Het verhaal zit'm als volgt.

Ik heb mijn versterkers (QSC PL4.0 en PLX3002) verkocht, samen met nog een klein setje dat ik werkloos had staan, met in eerste instantie als idee 2 Ram Audio amps BUX of DQX nieuw aan te kopen. Dan hoefde ik alleen maar de speakers te huren voor de grotere klussen.

Na een slapeloze nacht, leek het me veel interessanter om voor dat budget meteen een hele geluidsset aan te schaffen in 2de hands, inclusief versterkers, want die had ik toch nodig, vermits ik nu zonder zit.

Ik doe vooraal trouwpartijen, maar krijg weer vaste klanten voor grote galabals en bedrijfsevenementen, waardoor ik dit jaar ongeveer €1500 ex BTW op huur van geluidsmateriaal zou kunnen uitsparen door terug zelf een volledige set aan te kopen. m.a.w. de set zou dit jaar al opbrengen.

Vermits ik niet weet wat volgend jaar brengt, wil ik voorlopig niet over investeren en netjes op safe werken, zodat alles dit jaar is terugverdient.

Ik moet even bijzeggen dat ik €4000 ex BTW wil hebben en dat het niet gaat over nieuw, maar 2de hands materiaal.

Ik heb volgende opties open voor een bedrag dat voor mij haalbaar is (wat ik bereid ben te investeren).

JBL P66 Soundpower set met 4 bassen en 2 toppen (front geladen)
                        AD Touring set met 4 bassen en 2 toppen (hoorngeladen)
                        Bell VP400 set met 4 bassen en 2 toppen (hoorngeladen)

Prijzen liggen allemaal ongeveer in de buurt

Iemand ervaringen met een van deze, evt pro en contra?

thnks
                        Last edited by Stefke; 16-03-06, 22:39.
                        ah zo dan

Comment

• arie
                          • Feb 2003
                          • 550

Denk dat met alle sets niks mis is wel vraag ik me af of je fatzoenlijk 800man in een tent bijfoorbeeld met zo'n bell set kunt draaien?maargoed ik heb ook geen ervaring met die setjes van bell (wel met andere).groeten arjan

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

die bell set heeft toch 2X br 18" per kant met 10"mid'hoog hoorngeladen ???

Daar red je echt geen fatsoenlijke sound voor 800 man mee

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by mephisto
                              die bell set heeft toch 2X br 18" per kant met 10"mid'hoog hoorngeladen ???

Daar red je echt geen fatsoenlijke sound voor 800 man mee

Ben er geen Fan van, maar die 800 man redt je best met dat setje (4x sub, 2x top)

Comment

Working...