Ik zeg even niks... Wij doen met een enkele Syrincs SPS3 per kant tot 1000man en met dubbel per kant draaien wij met gemak 1500man. En dan heb je (in basis) hetzelfde als de Bell-set. Weet wel dat Bell bij hogere vermogens op z'n tenen moet lopen! De kleinere series iig.
Aan te raden pa systeem voor drive-in tot 800 pers
Collapse
X
-
Kijk, daar hebt men weer zoiets.
Kijk nou eerst s op www.bell-audio.de en zoek naar de vps400 serie.
En kom dan s terug met commentaar.Comment
-
tja voor 800 man moet je wel een flinke set neerzetten, denk dat je minstens over 4x 18"subwoofer praat + 2 x toppen van dubbel 15"/ 12"
per kant en dan nog is de versterkers. en dan dit alles van een beetje goed merk ( ad, das, dat soort merken)
denk dat dit wel een gemiddelde set is die mensen menemen op een roadshow als je niet weet wat je ken verwachten precies, of iig in huis moet hebben om dergelijke klussen aan te kunnen nemen.
tja en dat voor 4000 euro 2e hands te vinden inc alles.....denk dat je meer in de buurt van de 10000 komt en dan nog flink aan de slag ken om het op te knappenComment
-
Stefke ff wat feedback op je lijstje:
1) JBL P66 touring ik weet niet precies welke config. je bedoelt. Als het lijkt op mijn JBL Sound Power Touring set 2 x dubbel18" met 2x15"/2" top, MPX1200 (sub) /MPA1100(laagmid)/MPA600 (midhoog) totaal 2x3 kW rms redt je 800 man met gemak en topklank.
2) AD touring weet ik niet
3) BELL VPS echt niet te doen voor 800 man, als je kwaliteit neer wil zetten met voldoende druk. Uit eigen ervaring anders beweer ik het hier ook niet.
koop iets fatsoenlijks anders kun je beter huren vind ik dan altijd.Comment
-
je kunt ook met een vibe 30 voor 800 man spelen ligt eraan wat je wilt bereiken.
ik bedoel om een vette sound voor 800 man te creeren red je het met die bell niet hoor.
Ik draai met een enkele MDset ( dubbel 18 ( MD218 ) met 12"hoorngeladen ( MD64 top )per kant ) nvan Master ook geen 800man disco hoor hooguit 300 en dat vindt ik nog vrij veel.
Je zou het ermee kunnen redden voor achtergrond muziek of mss een live bandje maar disco of house feestje nee !
Dan moet er minimaal een dubbele set staan maar dat is mijn mening
( hoeft het voluit te draaien ( saver ) als een enkele set de hele avond volgas staat te pompen )
Maar ieder zijn mening.
er zijn mensen die met een fullrange kast 2-weg 15" met driver feesten doen van 400 / 500 man vindt ik een beetje overdreven met zulke verhalen.
Achrergrond OK maar geen disco of andere stevig werk.Comment
-
@MAC: Ik had het over de post die boven mij staat! Heb de Bell-catalogus hier naast me liggen, dus ken het echt wel. Daar komt bij dat die nieuwe VPS500L echt een verbetering is ten opzichte van VPS200L. En ik ken iemand die de 400-set dubbel heeft staan. Die zegt (uit ervaring) dat een enkele set voor 800 man wel kan, maar dat het nét aan is! Daar komt bij dat de spreiding niet echt groot is (40x40). Zou dan zelf eerder voor de 700-set gaan maar dat is ook weer net aan. Naar mijn idee dan! Of heb jij andere ervaringen aangezien de importeur bij jou in de buurt zit?Originally posted by MacGyverSoundsKijk, daar hebt men weer zoiets.
Kijk nou eerst s op www.bell-audio.de en zoek naar de vps400 serie.
En kom dan s terug met commentaar.
En IEDEREEN die meer dan 500man in een beetje diepe zaal zonder in-fill of hoorn geladen toppen doet, verklaar ik voor gek!
En MAC, wil jij dan 'ns op www.syrincs.de kijken? Zoek naar de SPS3 of z'n opvolger, de S5. Die ik nog niet gehoord heb... En ik garandeer je dat je het iig stukken beter vind klinken dan bv. D&B. Veel eerlijker, meer HiFi, enz. Ben eerlijk gezegd benieuwd hoe het stand houdt tegenover Meyer...Last edited by Outline; 18-03-06, 01:33.Comment
-
Hebben wij vroeger geknikkerd?Originally posted by Outline@MAC:
Enne , die uitdaging tov meyer zie ik bijna wekelijks. Vroeger was ik nog wel s zo gek om m aan te nemen, tegenwoordig vraag ik er gewoon een dag huur voor...
Verder ben ik echt benieuwd naar die VPS200, de 500 is een line-aray, de 700 is een behoorlijke verbetering, alhoewel meteen weer zwaarder, de importeur van Bell (hier in de buurt) smeert per definitie iedereen meteen een ander huismerk aan, enne, via een website een systeem aan de tand voelen is wat lastig...
heb nog wel een stel duitse PA-links voor je...Last edited by Gast1401081; 18-03-06, 03:37.Comment
-
Nee, we hebben vroeger niet geknikkerd!
Verder moet je zelf even goed op de site van Bell kijken of even de harde uitvoering ophalen. De VPS500T is idd hun line-array en de VPS500L is hun nieuwe 18" '6e order vented BP subwoofer'. De VPS200L is hun oude 18" in 'standaard afmetingen'.
Dat andere huismerk (K&F) vind ik zelf niet zo. Heb het al een aantal keren gehoord, maar het geeft mij het gevoel van 'de zoveelste D&B-kopie'. Dit omdat het mij klank-technisch niet warm of koud maakt (net zoals D&B, wel lekker maar niet bijzonder) en vanwege het hele gelul er omheen waarin 'iedereen' roept dat ze D&B en de rest van de markt gaan werken.
Zou overigens, als ik Bell was, toch echt een andere importeur gaan zoeken!
Die Syrincs-set waar ik het over heb is gekocht van 'n redelijk bekend persoon die ook jouw geliefde merk heeft staan en erg gecharmeerd was (en is) van de klank. De enigste reden waarom hij deze set verkocht heeft is puur en alleen omdat hij bijna finaal aan de grond zat.Comment
-
Hee, inderdeed, volledig nieuw voor mij, die 200. Kende alleen de VPS400L, de " oude" 2x15. En ik zou ook de enkele 18" dan geen V200 noemen, maar VPS418, of zo...Maar de naamgeving van systemen is mij al lang niet meer duidelijk............
Kijk, toch weer wat geleerd... En die importeurschappen zullen straks na Frankfurt wel weer flink door elkaar gehusseld worden, da's meestal in april zo.Comment
-
hebben jullie er mischien al overnagedacht op het zelf te bouwen,
als je er een beetje verstand van hebt en wat ervaring dan heb je die kisjes zo inelkaar gelijmd/geschoten. daarbij komt dat je alles naar je eigen wensen kan bouwen. en waarschijnlijk een hoop kosten kan schelen(of het goedkoper is als 2e hands weet ik niet maar wel als niet kopen). als je nou bij een prof. bedrijf werkt of iemand kent daarin zou het je ook nog een hoop kosten op speakers/drivers schelen DMV tegen de inkoop prijs je speakers mee naar huis te nemen
maarja we horen het wel
gr bramvoor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....Comment
-
Die bell vps400 set heb ik meerdere keren in Oostenrijk gehoord en dat klinkt lekker. Gaat ook hard zonder vervormen. Het was buiten dus een goede indicatie van het aantal personen dat je hiermee van fatsoenlijk geluid kan voorzien is lastig.
Ad werk ik wekelijks mee en klinkt ook lekker. Zelf nog nooit problemen mee gehad. Welk systeem had je precies in gedachte?
JBL ken ik niet.
Overigens lijkt het budget mij erg krap.Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment

Comment