Goede installatie ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Goede installatie ??

Wat is voor jullie een goed systeem voor hardcore en hardstyle muziek in een zaal van 20X15 ???

Het probleem is dat ik bij hardcore niet het rendement uit mijn huidige installatie krijg !

MEt de rest van de House heb ik geen problemen dus het gaat alleen om de HARDCORE !

Ook de bestaande PA in de zaal klinkt Klote met deze HARDCORE !!!!!

Normale house en top40 klinkt gewoon goed maar altijd als er hardcore wordt gedraait klinkt het nergens naar !

Nu weet ik dat de kwaliteit van de harcore muziek erg slecht is qua opname !

Veel overmodulatie en zo goed als geen laag !

Sommige platen klinken redelijk maar 80/90% is gewoon bagger !

Veel mid/hoog en midbas maar TE weinig laag !

nu kan ik wel met EQ alles oppeppen maar dat vindt ik tot op bepaalde hoogte en niet verder !

Iemand ervaringen met dit ?

ik gebruik zelf als set 3X MD218 met 2X MD64top per kant van Master of 3X MD215 en 2X MD111H van Master.

Met de MD218 kasten klinkt het helemaal niet ( subs zijn te traag ) met gewone disco nooit problemen bij deze set gebruik ik de dpu3k6 versterkers

Met de MD215 kasten klinkt beter ( in iedergeval strakker en direkter )
    Met deze set gebruik ik de DPU2K5 versterkers.

Met beide sets heb ik goede ervaringen Alleen met Hardcore krijg ik toch mijn vraagtekens.
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

ik denk dat je moet gaan kijken naar een paar deftige 15" laagkasten! Doordat de muziek erg snel is en de oppervlakte van een 18" speaker groot zullen veel 18" kasten gewoonweg te traag zijn. Hierdoor kan er idd een rommelig laag ontstaan. Hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet exact maar dit kwam meteen bij mij op. Ooit heeft mij iemand dit verteld die toen nog de importeur was van Studiomaster en Cerwin Vega. doordat een 15" speaker kleiner is kan deze sneller reageren mits hier ook een goede eindtrap achter hangt. Is natuurlijk ook logisch, (een of andere natuurwet). Maar zoals je zelf al aangaf met die 15"kasten klinkt het al beter, hardcore gaat geloof ik ook niet heel laag, dus zal een 18" niet nodig zijn. en om het geheel strak te laten; kiezen voor een paar speakers met kleinere membraam oppervlakte.

succes.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Wat voor problemen heb je dan met het gebruik van de 15 " baskasten ?

Je geeft aan dat het beter klinkt maar..........

Het is volgens mij redelijk logisch dat een kleinere speaker sneller zal reageren dus wat dat betreft zou het gebruik van kleinere basspeakers wellicht de oplossing zijn. Eventueel in combinatie met de 18" om het echte laag aan te vullen, maar die dan echt als subkasten gebruiken, misschien maar tot 60 Hz of zo.

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Ik heb mijn vraag denk ik verkeerd geformuleerd maar het gaat er mij eigenlijk om of er meerdere forummers dit probleem ook hebben met hardcore !

Het probleem is gewoon dat het bij hardcore erg beroerd klinkt !

Sets zijn prima maar bij hardcore gewoon K*T !

Niet dat de speakers het niet aankunnen maar gewoon omdat de kwaliteit van de hardcore erg slecht is !

Veel vervorming en midbassen weinig hoog en laag.

Met de 15"ers klinkt het een stuk beter omdat deze sneller reageren als de 18"ers ( logisch )

Met veel gestoei met de EQ is het wel beter geworden maar toch blijft de klankkleur slecht en de vervorming blijft.

Heb na het feest een normale houseplaat opgezet om het verschil te laten horen dat de set gewoon goed is !

Bij het draaien was de klank OK !

In mijn ogen ligt het niet aan de installatie maar simpelweg de soort muziek.
        Het is niet mijn smaak dus dat zal ook een probleem zijn dat ik niet de sfeer van die feesten begrijp ofzo !

Er zijn ook weinig bedrijven die hun geluid neerzetten voor zulke feesten dus DIT zal dan ook wel de reden zijn !
        Last edited by Banned; 22-01-06, 20:11.

Comment

• timleurink
          • Mar 2005
          • 121

Misschien deze set http://070.freetekno.nl/pictures/album560/Oxi_Delft05

Groeten Tim

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Aha,

niks om ons druk over te maken dus.

Bagger in = Bagger uit, dat zal altijd wel zo blijven waarschijnlijk.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

dat is ook zo !

De eerste 2 dj hebben het een beetje verpest voor de rest van de line up. Dat is weer een bewijs dat er een hoop prutsers zijn onder de dj's.

De eerste stuurde op de voorafluistering zo hard uit dat hij te weinig leds op zijn mixer had staan ( ik kreeg als commentaar : ja maar de master staat toch maar op het 3e streepje )

Dat was prutser 1 de andere draaide met de mid en hoog vrijwel open, dus je snapt wel dat ik het zowieso niet erg goed kreeg.

Was wel in staat om de stekker er uit te halen !

Maar goed, aan het eind van het feest ( tijdens afbouw ) heb ik even een normale plaat opgezet en toen klonk het goed !
              Dus ik denk puur dat het aan de kwaliteit ligt van de HARDCORE !

Als je er niet bijblijft krijg je een hoop problemen !

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

Ik heb mijn vraag denk ik verkeerd geformuleerd maar het gaat er mij eigenlijk om of er meerdere forummers dit probleem ook hebben met hardcore !
                Ja, daarom subs altijd op 50 รก 80 Hz gecrosst en minstens nog eens 6 dB meer op het sub. Veel platen en CD's zijn behoorlijk flink in de clip opgenomen dus daar doe je gewoon weinig tot niets tegen.

Echt zoveel mogelijk neerzetten zodat je in ieder geval voldoende headroom in de speakers en versterkers hebt. En bedenk dat het een kwestie van smaak is.

Hoewel, zoals sommige "DJ's" uitsturen is gewoon absurd.

Mvg Johan
                Last edited by Rademakers; 23-01-06, 15:48.

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

kijk als je problemen met klanten hebt, dan moet je die ter plekke oplossen: Wanneer dj 1 denkt dat hij zo kan omgaan met andermans spullen, Fout!! eenmaal waarschuwen en wanneer dit niet duidelijk overkomt de volledige set naar een dusdanig niveau terugzetten zodat hij voor "lul" staat. Meestal snappen ze het dan wel en zo niet, volledig uitzetten en vriendelijk vragen of hij zich wil verplaatsen vanachter de knoppen naar elders. Ik heb ook regelmatig gast mixers over mijn installatie, wanneer men denkt constant in het "rood" en of de limiter te moeten draaien dan hebben ze een waarschuwing, de tweede is de set uit! Maar natuurlijk wel zorgen voor voldoende sound op locatie. Maar bij 125 db op een afstand van een meter of 7 is voor mij echt teveel van het goede. En jij als gast gaat echt niet af hoor, dat is diegene die niet luisteren wil. Maarja hardcore schijnt extreem hard te moeten.
                  Wat ook wel wil helpen, een hele flinke monitor voor de dj die meegaat met de set, dus niet zachter is te zetten door de dj zelf.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

Volume was er voldoende, maar mijn vraagstelling was een beetje verkeerd overgekomen. Maar goed, ik denk dat de meeste mij wel begrijpen met wat voor probleem ik zat of heb met hardcore.

ik denk ook dat er geen een systeem is die dit beter zou doen !

Ja, er zijn weinig dj's die weten hoe ze moeten draaien ZEKER als het niet hun eigen spullen zijn.

Comment

Working...