door draaien

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • discomidway
    • May 2005
    • 140

door draaien

Hey mensen,
    Gister was ik op een feest en het ging goed heel goed zelfs en heb ruim 2 uur door gedraaid.
    Toen moest ik af gaan rekenen en vroegen ze wat ik extra moet hebben.
    Normaal als het een half uurtje is zeg ik da het wel goed is en krijg ik een fooi of zo maar ik moest nu dus ook echt een bedrag gaan noemen en ik wist niet wat ik moest vragen.
    Wat is een beetje normaal voor dat ``overwerk``....

groeten tom
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

citaat:Geplaatst door discomidway

Hey mensen,
    Gister was ik op een feest en het ging goed heel goed zelfs en heb ruim 2 uur door gedraaid.
    Toen moest ik af gaan rekenen en vroegen ze wat ik extra moet hebben.
    Normaal als het een half uurtje is zeg ik da het wel goed is en krijg ik een fooi of zo maar ik moest nu dus ook echt een bedrag gaan noemen en ik wist niet wat ik moest vragen.
    Wat is een beetje normaal voor dat ``overwerk``....

groeten tom
    Zelf berekenen..

Stel je vraagt een 200 Euro voor 4 uur (zonder show), is dit 50 Euro per uur, ik vraag dan de helft ervan. 25 Euro extra. Dit omdat het vaak toch niet zo gek lang doorloopt..
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJ-Ridoo
      • Jun 2004
      • 48

Wij vragen 25 eur per begonnen uur vanaf 2u
      Grtz

X-Plosion Events
      DJ's - Parties - Karaoké

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Het hangt sterk af van wat je basistarief is.
        Als het enkel draaien is, mag het in de lijn zijn van je basistarief. Als het een complete drive-in is, moet je iets onder de normale verhouding zitten i.v.m. de op- en afbouw die er doorgaans bij in zit, dat hoeft niet extra bij overwerken.

Comment

• tididi
          • Aug 2001
          • 352

wij hebben dat in ons contract vermeld dat een uur extra of een deel van een uur betaald zal moeten worden
          de prijs die je kan berekenis ook afhankelijk hoe laat dit is

wij rekenen na 0100 uur een duurder tarief dan voor 0100 uur
          dit omdat je dan vaker ook wat dronkere mensen aantreft en het risico is dat er iest uit de hand kan lopen!!

als je dus een boeking hebt maak vooraf de afspraak wat het gaat kosten als je langer door moet draaien
          p.j

Comment

• sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

inderdaad, wij hebben dit standaard op onze bevestiging vermeld staan. wel zo duidelijk.

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Zelf berekenen..

Stel je vraagt een 200 Euro voor 4 uur (zonder show), is dit 50 Euro per uur, ik vraag dan de helft ervan. 25 Euro extra. Dit omdat het vaak toch niet zo gek lang doorloopt..
              Dus jou uren extra zijn zelfs goedkoper? Dan huur ik jou voortaan voor een uurtje en doe de rest tegen het goedkope tarief .

Uren extra doorgaan betekend overwerk, is bij mij tegen 200% van het normale bedrag. En dat is over het algemeen helemaal geen idiote stelling. Collega van me heeft laatst voor 4 man 400 euro extra gekregen om een uurtje door te gaan, dat is pas goed verdienen [8D]

Comment

• discomidway
                • May 2005
                • 140

Uren extra doorgaan betekend overwerk, is bij mij tegen 200% van het normale bedrag. En dat is over het algemeen helemaal geen idiote stelling. Collega van me heeft laatst voor 4 man 400 euro extra gekregen om een uurtje door te gaan, dat is pas goed verdienen

Met deze stelling ben ik het wel eens maar stel dat ze da teveel vinden en dat zeggen maak je ook mooi een domper.....

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

het bedrijf waar ik een tijd gewerkt heb, mocht je het altijd in je eigen zak steken wat je langer draaide met een show. dus je kon zelf een prijs afspreken. Is het een leuk feest en word ik goed verzorgt hoef ik ook niet de hoofdprijs ervoor te hebben, maar bij een gaar feest waar geen bal aan is zet ik wel hoog in.....jammer dan als ze het te veel vinden...ik draai ook voor me lol, dan vind ik een uurtje eerder thuis prettiger.

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

Wat voor tarief je ook aanhoudt, in mijn optiek is het in ieder geval verstandig daar vooraf invulling aan te geven, zodat de klanten weten waar ze aan toe zijn en zodat jij ook houvast hebt in geval van onenigheid. Deze invulling kan ook zijn door te stellen dat het al dan niet draaien van 'overuren' zuiver door de dienst-doende DJ wordt bepaald.

Over het algemeen worden overuren inderdaad duurder betaald dan 'normale uren'. Als 200% voor jouw gevoel (of in jouw klantenkring) misschien wat veel lijkt, dan zou ik toch zeker een minimum van 150% aanhouden (je bent toch zeker Sinterklaas niet?? ). Het is uiteindelijk natuurlijk jouw keuze, maar het is ook niet goed om over je heen te laten lopen, niet?

Of je hierbij ook nog eens onderscheid wilt maken tussen uren ná en vóór 01:00 u, moet je zelf weten. In de professionelere sector is dit misschien geen verkeerde regeling, omdat daar meestal toch al met redelijk uitgebreide contracten wordt gewerkt. Maar in de (noem het maar) iets-minder-gereguleerde-sector schrikken veel regeltjes vaak klanten een beetje af.

Hopelijk heb je er iets aan!
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sd_2
                      • Dec 2005
                      • 134

Voor overwerk worden ook wel eens deze regels gehanteerd:

eerste 2 uur overwerk: 125%
                      daarna: 150%
                      en alleen op zondagen of feestdagen: 200%

Verder is het idd erg afhankelijk van je normale prijs, dus als je ons die kan laten weten dan kunnen we een gerichter antwoord geven

Mzzl, Dennis

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Misschien kun je voor jezelf uitmaken wat een overuur moet kosten ( gebaseerd op jouw ervaring of gevoel ) en vermeld dit altijd vooraf. Als je een schriftelijke bevestiging geeft is het goed om te vermelden tegen welk tarief dit verrekend wordt.

Ikzelf vind dat extra uren tegen een hoger ( gemiddeld) tarief verrekend worden als de normale uren. Maar dat is dan slechts mijn mening en die hoeft niet de jouwe te zijn.

Comment

• djfrence
                          • Jan 2005
                          • 43

bedrag

hee ben op het moment ook bezig met een bereking..
                          ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet vragen..
                          omdat ja het is nogal snel te duur dat weten jullie allemaal..
                          ik dacht zelf aan een vast bedrag... voor op en afbreken..
                          dan de uren..(hoeveel per uur ligt aan de grote van het feest lijkt mij)
                          en dan de extra uren dacht ik aan 1 uur 125% 2de uur 150% en de rest 150% van het uur
                          Dus zeg 50,00 opbouwe + afbreken..(Doe er ongeveer 2 uur op..)
                          per uur 20,00
                          en de extra uren dus 25,00 1ste uur en 30,00 2de uur nog langer is meestal toch niet van toepassing denk ik...
                          maar net wat voorheen al werd beschreven als het een gezellig feest is ga ik ook niet de volle mep vragen..
                          Groeten Frank..
                          eigenlijk vrij simpel zo'n bereking
                          Robe(D)

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Veel mensen hebben het er hier over dat je voor de extra uren die je draait, meer geld zou moeten vragen dan het bedrag dat is afgesproken gedeeld door het aantal uren dat is afgesproken.
                            Hebben jullie bij dit bedrag dan niet benzinekosten, de tijd die je er vooraf mee bezig bent, op- en afbouwtijd, enz. bij gerekend?
                            Al deze dingen hoef je natuurlijk geen twee maal te berekenen, omdat je er toch al staat.
                            Ik zie de tijd die je door draait na een afgesproken tijd als een extraatje, daar kun je dus wel een mooi prijsje van maken.
                            Anders wordt het verhaal natuurlijk als je los als dj wordt ingehuurd, dan kun je wel een percentage bovenop je uurtarief extra vragen.
                            Als het een leuk feestje is doe ik meestal niet zo moeilijk over een uurtje extra draaien, voor mij (en ik denk met mij velen hier) blijft het toch een hobby wat je voornamelijk voor je plezier moet blijven doen.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• AllroundRoLo
                              • Jan 2006
                              • 52

Draai zelf vast in een dancing en daar krijg ik gewoon per avond betaald. De ene keer sluiten ze om 5.00 uur en de andere keer om 6.30 uur. Ik heb daar gewoon een gemiddeld bedrag voor afgesproken. Bij een drive-inn is het meestal afhankelijk van de gezelligheid van het feest. Kun je als DJ lekker doorzuipen en zit de stemming er goed in ga je niet veel extra vragen want dat krijg je vanzelf wel. Goede service is ook een goede fooi. Bij een stel zeikerds vraag ik gewoon een tehoge prijs die ze zowiezo niet willen betalen dan kan ik tenminste stoppen en weet ik ook dat ik volgende keer niet meer hoef terug te komen.

Comment

Working...