Keyboard-statief voor discobar meubel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Keyboard-statief voor discobar meubel?

Beste collega-forumgenoten,

Onlangs zag ik een opstelling van een discobar: Op een (zwaar) X-statief/staander (waar je normaal een keyboard zou op verwachten) stond het discomeubel met platenspelers op. Daarvoor stond dan een bord om de onderkant van het meubel aan het zicht te onttrekken. Maar mijn vraag is nu: kan zo'n statief dat gewicht van een flightcase (met mengtafel en cd-spelers en platenspelers) dragen? Ik schat dat dat toch een 40-tal kilo's moet dragen in dat geval...
    En zijn er forumleden die zo een statief gebruiken? En zo ja welke? En van welk merk?

Lijkt me wel handig om een kleine installatie op een snelle en rugvriendelijke (ipv nog een extra zware sokkel) wijze te plaatsen... Vandaar mijn vragen.

Groeten!!
  • Vervallen

Ik denk dat je gewoon moet kijken in de webshop en dan zie je meteen het max. gewicht dat hij kan hebben.

Hou er dan wel rekening mee dat je er soms op zal leunen. Dus neem het heel ruim.

Comment

• Timothy
      • Aug 2005
      • 175

Heb het inderdaad op zoiets als deze:

Maar vraag mij af of er inderdaad zwaardere modellen bestaan, want dit is al een van de zwaarste die ik gevonden heb, maar volgens mij was dat wel een zwaardere. 22kg is toch niet zoveel hé?

Comment

• Vervallen

niet echt nee. Druk maar eens op een weegschaal. Tel daarbij het gewicht van de draaitafels, mengtafel, kabels en kist op en je weet wat het allemaal samen weegt

Comment

• DeAl
          • Dec 2003
          • 114

Ik ben ook op zoek naar zo'n (2de hands) X-statief als ondersteuning voor een flightcase met 1 mixer en 2 x CDJ-800, in de eerste plaats om het thuis op een makkelijke manier te kunnen opstellen.
          Een max. gewicht van 22kg lijkt me idd ontoereikend.
          De reden dat dit type van DAP niet meer kan dragen, heeft waarschijnlijk te maken met die quick-lock (2 getande schijven die geklemd worden). Lijkt me ook niet zo veilig: als het niet voldoende geklemd wordt, dan stort alles meteen naar niveau 0 [:0]
          De X-statieven met een "vergrendelingslat" kunnen meer hebben.

Greetz
          The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Je hebt op de pagina van ultimate een mooi overzicht van allemaal standaards.

Er zijn X-statiefjes en X-statiefjes.
            De goedkoopste zijn rotzooi. Maar er zijn gewoon (dubbele)Xstatiefjes die ontworpen zijn voor een forse elecrische piano of hammond-imitatie. Die kunnen met gemak die 40 kilo dragen. Alleen dan betaal je waarschijnlijk net zo veel als voor een mooie dedicated DJ-koffin statief. En ik vermoed dat dat niet de bedoeling is van je vraag.

Overigens. X-statieven wiebelen nog wel eens. Voor toetsenisten is een 'swingende' setup niet erg maar voor draaitafels weet ik niet of dit optimaal is.
            lekker belangrijk!

Comment

• Rieske
              • Aug 2002
              • 544

Ooit vreselijk gelachen toen een toetsenist trots zijn nieuwe standaard, net voor een optreden, showde. Keyboard d'erop en het ding klapte spontaan dubbel. De rest van de avond heeft ie maar een van mijn flightcases gebruikt.
              Life is what you make it

Comment

• dj bj
                • Jun 2003
                • 67

Kijk gewoon op de site van K&M en dan kan je zien dat 40 KG makkelijk te houden is door een statief. Zijn modellen tot 80 kg of zelf nog zwaarder.

Comment

Working...