Plaatsing Luidsprekers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roland
    • Jan 2001
    • 480

Je hebt dus een buget probleem,

Bouw het DJ meubel, zet links en recht een stack neer. zorg voor goede spreiding van je toppen 1 naar links en 1 naar rechts en dat 2 keer. Zo heb je voor de DJ het meeste geluid en de rest van de zaal zwalmt daar wat bij. Maar denk dat je toch een behoorlijke set nodig hebt voor zo'n zaal.
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

het zou toch moeten lukken met deze set denk ik.
      We zullen het wel merken...

PS: had het van de organisatie afgehangen, stond ik er met een set van 1500W RMS.
      Ze zeide dat dat genoeg was... [:S]
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Kickje,

Ik zit met een soortgelijk "probleem" en wil een zohard mogelijk geluid (wie niet?) krijgen met de volgende set;

2 x JBL SF25
        2 x Punisher

Allen voldoende en goed aangestuurd.

Dit is de zaal;

De plek waar de DJ/Licht installatie opkomt is verhoogd (zo'n 60 cm).

Vervolgens dacht ik aan de JBL's op plek 1 te plaatsen, en de Punisher's samen met de hoornmonden naast elkaar op de GROND op plek 2.

Of zouden jullie toch kiezen om de speakers in de hoeken te plaatsen? Het gaat vooral om een zo veel mogelijke bassdruk. De hoeken zijn overigens niet ideaal (deur; nooduitgangen).

Overigens heb ik enkele weken geleden gewoon 2 stacks gemaakt (JBL op Punisher) wat me eigenlijk tegenviel (lees; weinig bass..)
        Last edited by Dr. Edie; 21-02-06, 15:57.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Hangt dit eigenlijk niet allemaal zo een beetje af van de akoestische omstandigheden (soort materiaal wanden, planfond....)? Ik zou hier voor het "podium" per kant 2 subs op elkaar en daarop 2 tops (die elk 90 breed uitstralen). In het midden naast elkaar nog 2 extra subs. Dat zou volgens mij voldoende moeten zijn?

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Mooie tekening, lijkt me een leuke zaal, maar hoe groot is het ?

Wat ik altijd van de punisher heb begrepen is dat je eigenlijk twee per kant moet hebben om echt lekker te knallen......
            Maar goed, de opstelling die je nu schetst zou ik ook maken
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

Bedankt zover

Hier staan foto's van de zaal;
              This website is for sale! ewgeluidsverhuur.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, ewgeluidsverhuur.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Het podium wat je ziet met artiesten is inmiddels afgebroken, en is NIET de verhoging waar de dj staat. Op foto 6 zie je op de achtergrond de parren, dit is dus onze plek. Hoogte valt mee; zo'n 3,00 - 3,50 schat ik ? De diepte/breedte zou ik niet weten, hopelijk kunnen jullie van de foto's iets uitmaken.

Subs bijhuren zou kunnen, maarja; zoals gepost doe ik het graag met deze set alleen. JBL's gaan iig hard zat voor in die zaal, vooral belangrijk is een zo hard mogelijke basweergave krijgen met enkel deze 2 Punisher's. Heb immers met de set alleens gedraaid, door tijd gebrek gewoon snel 2 "stackjes" gebouwd, maar viel me een beetje tegen.

De Punisher's werken idd het liefst met 2 per kant, vandaar mijn gedachte om een centerstack te bouwen.
              Last edited by Dr. Edie; 21-02-06, 16:44.
              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

Dan nog een vraagje m.b.t de Punies;

Weet iemand welke frequenties je het beste zonder beschadiging aan de driver (hoge xmax, of een lelijk klinkend geluid..) omhoog trekken kan? Bijvoorbeeld de 50-60 Hz met een dB of 2 ?

En welk type filter je het best toepassen kan, momenteel gebruik ik een Bes 18 dB filter, maar misschien kan ik een stijlere, of minder stijl filtertype gebruiken ? Eigenlijk vind ik maar weinig hierover, in principe wel logisch omdat ieder zijn eigen wensen heeft..
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

nou, het ligt iets anders, het menselijk gehoor kan niet alle frequenties horen die een Equalizer kan aanpassen, bv wanneer jij op je eq 20000 hz gaat opkrikken weet je niet wat je aan het doen bent. dit is absoluut niet nodig.

je zal zo'n beetje tussen de 80 en 15000 hz gaan wijzigen, maar luister gewoon vooral heel goed.
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

Originally posted by Upgrading your system
                    nou, het ligt iets anders, het menselijk gehoor kan niet alle frequenties horen die een Equalizer kan aanpassen, bv wanneer jij op je eq 20000 hz gaat opkrikken weet je niet wat je aan het doen bent. dit is absoluut niet nodig.

je zal zo'n beetje tussen de 80 en 15000 hz gaan wijzigen, maar luister gewoon vooral heel goed.
                    Dat wist ik idd, sterker; de speakers gaan niet veel verder dan 14 Khz (mijne iig). Maar ik ga een beetje optijd naar locatie toe, zodat ik (intussen het licht opgebouwd word) lekker beetje kan instellen/luisteren gaan...

Iig bedankt!
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...