Dap audio vs Behringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Als jij verschil hoort in beide dan ist bijzonder knap.

Gezien de reeds lopende onderwerpen en het verder vergelijken van appels, bij deze de belofte dat onzin wordt verwijderd...
    Kortom: reageer als je een mening hebt, laat een ander ook in zijn waarde. Maar neem jezelf in bescherming: plaats geen lulkoek!...dan nemen wij ( de modjes) je in bescherming en verwijderen de door jou geplaatste nonsens.

Discusieerze!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• djfrence
      • Jan 2005
      • 43

ik heb zelf dap audio sm-215 mijn doel was om te weten te kome welke versterker ik bij de sm-218 moet kopen om hier de maximale bas uit te krijgen
      ik wist namelijk niet welke dat het beste was
      maar nou weet ik eigenlijk nog niet veel..
      weet iemand een goeie versterker voor deze 2 kastjes en misschien oko nog 1 voor de sm 215 hier heb ik de dap palladium 1200 voor maar ik weet nie of het ut maximale is wat ik eruit kan hale
      Groeten
      Robe(D)

Comment

• djfrence
        • Jan 2005
        • 43

mensen..

Ik ben van plan om sm-218 te kopen
        omdat ik zelf vind dat er te weinig bas in de sm-215 zitten hier heb ik de versterker palladium 1200 voor
        ik weet niet of ik het maximale eruit haal
        maar ik ben er nu wel achter dat ik met de p2000 niet het maximale uit de dap sm 218 kan halen en misschien ook wel niet uit de sm 215

gelieve wat tips..en toelichtingen
        alvast bedankt
        Robe(D)

Comment

• basspeaker
          • Nov 2006
          • 39

Hallo,

mijn mening over de DAP P-2000 is.
          Voor het geld komt er veel vermogen uit.
          Ik heb Behringer EP 2500 aan het werk gezien, een DAP P-2000 die op max draait word lau warm, een Behringer EP 2500 worden bloed heet die ook per kanaal op 4 ohm draaide.
          Over het klankbeeld kan de EP 2500 kan ik niet oordelen, heb ik nog nooit op de zelfde speakers gehoord als de DAP P-2000
          dit was mijn mening

gr nick
          Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Ik ga geen mening geven want dat heeft geen zin. Buiten de verschillen in wattage praten we bij behringer EP en DAP palladium over budget amps. Het maakt geen bal uit welke je pakt. Ze doen beiden hun werk en kosten niks.

Je hebt een DAP pa set. Koop je dan DAP amps of spaar goed door voor een degelijke amp (nieuw of gebruikt). Heb je daar geen zin in pak je een DAP Palladium 2000 voor twee Sm-218 bassen en een P-1200 of 2000 voor je SM-215 toppen. Haal je er het maximale uit? Nee maar als je teveel op die kasten gaat zetten ga je er ook niet lang plezier van hebben want wereldse drivers zitten er ook weer niet in.

Comment

• flash-a-new-generation
              • Nov 2006
              • 228

DAP vs behringer

ik moet zeggen dat allebei de merken een enorme assortiment aan apparatuur hebben. helaas ben ik niet kapot van beide merken. ik heb twee DAP setjes gehad. een set bestond uit 4 mc15's en twee mc12 aangestuurd door een palladium 700 en een 400. dat ging opzich goed als je houd van hard ver en wijd geluid. ik heb de set een keer echt getest op een school met een aula met ongeveer 600 personen zittend. de set stond op de tafel. helaas moest (natuurlijk gaat dat niet hé met zn setje zoveel man ) dus in de clip draaien. met een kwalitatief goede set is dit geen probleem, maar ik kon alle 6 de dap drivertjes vervangen!!

met behringer heb ik wat betere ervaringen betreft eq's, goedkoop en weinig ruis. de effecten weet ik niet, daarvoor wordt ik het verhuurbedrijf gebruikt gemaakt van tc electronics.

kortom mijn advies is voor de mensen die graag fatsoenlijk geluid willen hebben: SPAAR DOOR!!! dan kun je een goede set kopen en heb je zuiver en hard geluid dat wil toch iedereen??? toch?

ik ben nu met mijn mackie srm450 en swa meer dan dik tevreden. het is een compacte set, klinkt loepzuiver (af en toe een beetje agressief in het hoog, maar daar is de EQ voor) en de topjes hebben een rendement van 127 of 129dB SPL daartussen tewijl de sub, de SWA, een rendement heeft van 136 dB spl. duwt dus goed door en genoeg volume. ik kan de set laten draaien (normaal) voor 150 personen en dan heb je kwalitatief goed geluid en heb je meer dan genoeg herrie.

spaar dus door en koop meteen een goede set, als je teminste erin wil investeren en in wil groeien.

Pim
              Flash A New Generation
              -----------------------------------------------------------------------
              als je set maar goed klinkt
              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Husss
                • Jul 2003
                • 220

Originally posted by flash-a-new-generation
                ik moet zeggen dat allebei de merken een enorme assortiment aan apparatuur hebben. helaas ben ik niet kapot van beide merken. ik heb twee DAP setjes gehad. een set bestond uit 4 mc15's en twee mc12 aangestuurd door een palladium 700 en een 400. dat ging opzich goed als je houd van hard ver en wijd geluid. ik heb de set een keer echt getest op een school met een aula met ongeveer 600 personen zittend. de set stond op de tafel. helaas moest (natuurlijk gaat dat niet hé met zn setje zoveel man ) dus in de clip draaien. met een kwalitatief goede set is dit geen probleem, maar ik kon alle 6 de dap drivertjes vervangen!!

Pim
                Flash A New Generation
                als je set maar goed klinkt
                Beste Pim,

Er is geen driver of speaker die consequent clippen overleeft ook de componenten uit de dure systemen niet.

Met vr gr,

Husss

Comment

• flash-a-new-generation
                  • Nov 2006
                  • 228

clippen

beste man,

dat weet ik ook wel, maar ik ben misschien idd een beetje onduidelijk geweest.. natuurlijk laat je je versterker niet clippen. dan is er gelijkspanning. dat weet ik ook. maar het was een "gala modeshow" en doordat de presentator af en toe flink in de mic schreeuwde was clippen onvermijdelijk. de limiter kon het ook niet bolwerken. als ik een processor er tussen had zitten was het verhaal idd afgelopen, want er kwam af en toe flink wat signaal op te zitten. maar een goede driver kan meer hebben dan dat. dat wil ik ermee zeggen. soory als ik wat onduidelijk was. maar het moraal van het verhaal is dus, spaar door voor beter spul, als je teminste in het vak wil doorgroeien en echt wat wil doen.

mvg,

Pim
                  als je set maar lekker klinkt
                  EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• feestmuziek
                    • Nov 2006
                    • 48

wij werken zelf met een behringer setje (2 x b1800x, 2 x b1520), Hierop hebben we een Dynacord s1200 staan en ik moet zeggen dat dit behoorlijk goed gaat. Uiteraard moet je niet verwachten dat je er de op de behringer site aangegeven 300 man mee aan kunt. Wij gebruiken de set alleen voor klussen tot 125 personen en dan alleen voor bruiloften en de kleinere bedrijfsfeestjes. Ik hoor vaak mensen en ook de leveranciers van onze spullen klagen over behringer, maar wij hebben toch eigenwijs deze set gekocht en zijn er zeer te vreden over. Deze set doet prima waar wij hem voor gebruiken.

m vr gr
                    Pieter

Comment

Working...