Dap audio vs Behringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djfrence
    • Jan 2005
    • 43

Dap audio vs Behringer

Wegens een hevige discussie over deze 2 merken welke nu wel of niet profesioneel zijn en hard gaan voor het prijs vergelijkings niveau

vraag ik het volgende is Behringer ten opzicht van dap audio nou werkelijk zo super veel beter

Ten eerste denk ik dat dap audio een veel beter kwaliteits prijsv erhouding heeft en ook nog eens beter speakers en versterkers
    Ik wil graag een aantal meningen over deze 2 merken...

En verder ik heb 2 sm-215's moeten hier ook nog baskasten bij zijn dan de2x sm18b genoeg of moet er een 2x sm-218B kome
    Gr's Frence
    Robe(D)
  • SP-Audio
    • Sep 2003
    • 35

Producten verschillen, sommige zijn beter van Dap maar andere zijn beter van Behringer. Behringer richt zich meer op het live werk, Dap meer op dj setjes. Ik denk dat de grotere geluidsset van dap kwalitatief beter zijn dan Behringer maar daar betaal je dan wel voor. Behringer heeft ook hele leuke speakers voor weinig geld, heb zelf 4 stuks b 1800x en dat blaast prima door.

Onder jou toppen zou ik wel bassjes zetten als ik jou was.
    Ten 1e zijn ze zo zwaar en groot dat je ze niet op statief kan zetten.
    Ten 2e met een bas eronder klinkt het geluid veel voller en kan je voor veel meer mensen spelen.

Bij deze toppen raad ik toch echt de eigenlijk bijbehorende woofers de sm-218B
    Dit ziet gewoon het strakste uit.

Groet Sander Plantema

Tha Man Of Tha Playground

Comment

• DJ MERiNOS
      • Jun 2005
      • 4

Ik heb 2 ep 2500 gehad van beringher maar ben er niet te vreden over
      ik had enorm veel watt rezerf en toch klonk het niet goed ik had die versterkers in brug aangesloten (8ohm) bass kast was 650Wrms.

ik ga nu 2 daps aanschaffen (paladium) en verwacht dan deze beter gaan zijn zal het laten weten.
      ----> DB-Revolution.be <----

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Behringer ampjes ook niet zo vol van, Dap palladium's daarintegen weer helemaal wel. Ik gebruik wel een Behringer Ultramizer, en werkt echt prima. Baskistjes van Sander ook gehoord; gaan idd ook best aardig, de toppen WIL ik niet meer horen
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• discomidway
          • May 2005
          • 140

4x 1800 sub op 2 yamaha P7000 amps (1100 watt) perkant wedde da blaast nie normaal....
          en op de toppen nu nog een oude inkel 930 maar die word binnekort vervangen door een P5000 van yamaha wie doet me wa

Comment

• Tristan
            • Oct 2004
            • 121

De palladium 2000 een paar keer gehad best ok voor het geld, maar zoveel watts als dap zegt komt er echt niet uit hoor. Maar verder doen ze wat ze moeten doen
            tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

citaat:Geplaatst door Tristan

De palladium 2000 een paar keer gehad best ok voor het geld, maar zoveel watts als dap zegt komt er echt niet uit hoor. Maar verder doen ze wat ze moeten doen
              Onzin, er komt weldegelijk uit wat ze opgeven. Nagemeten zelfs! Alleen op het laag leveren ze wat minder als opgegeven, zoals zoveel ampjes.
              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Sloppy
                • Apr 2005
                • 7

Er is een gezegde alle waar naar zijn geld.
                Koop een goede 2e handse versterker van een goed prof merk, heb je veel meer plezier van en zeker langer.

sloppy

Comment

• padoog
                  • Oct 2005
                  • 68

heb zelf 4 B1800X en 4 B1220 op 2 versterkers van "Outline" (sp 800 voor high/mid, en sp 1000 voor bass).
                  Met outline X-over ertussen, en dit gaat wel degelijk hard!
                  Ben over de Behringers zeker te spreken als je kijkt wat ze kosten.
                  Maar ik raad wel aan om er een versterker met meer vermogen dan de speakers op te zetten.
                  Dap heeft ook wel goede series, maar dan moet je niet de MC serie ofzo pakken.

Comment

• dj bobo
                    • May 2003
                    • 155

Oke ff mijn ervaringen:

De ep2500 versterker vind ik beter klinken dan de dap paladiums. Een nadeel aan de ep2500 is dat hij minder goed koelt. Maar dit is simpel op te lossen met een extra fan.

Van de behringer subs vind ik het jammer dat ze niet ver dragen, dit doen een aantal subs van dap een stuk beter.

Ik vind dat beide merken goede en minder goede producten hebben. Over het algemeen vind ik dat beide merken dezelfde prijs/kwaliteits verhouding hebben. Je krijigt waarvoor je betaald en niet meer. HELAAS

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

citaat:Geplaatst door dj bobo
                      De ep2500 versterker vind ik beter klinken dan de dap paladiums. Een nadeel aan de ep2500 is dat hij minder goed koelt. Maar dit is simpel op te lossen met een extra fan.
                      Heb je beide versterkers naast mekaar gehoord? Behalve dat in versterkers weinig hoorbaar verschil is (meestal) en zeker bij deze budget amps, heb je op dezelfde speakers gehoord? Zelfde signaal ingestuurd? Zelfde cd? Een luister test is zo makkelijk niet..
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• @ndrew
                        • Jun 2005
                        • 220

ben ook zeer benieuwd wat de ervaringen van deze twee merken zijn van mensen hier en dan in hoofdzaak de versterkers.
                        <laat het maar draaien>

Comment

• arie
                          • Feb 2003
                          • 550

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

citaat:Geplaatst door Tristan

Onzin, er komt weldegelijk uit wat ze opgeven. Nagemeten zelfs! Alleen op het laag leveren ze wat minder als opgegeven, zoals zoveel ampjes.

ligt er natuurlijk ook aan wat voorn vermogen er opgegeven is, vaak wordt er bij die buget dingen alle vermogens aangegeven bij 1khz, dan is het ook lochies dat zo'n eindtrap bij 50hz minder vermogen levert, dus kan wel zijn dat het ding het wel haalt maar dat je misschien een fulrange singaal hebt gemeten.Dit kan zeker bij 2ohm belasting soms wel een aantal Honderden watts verschil maken.Altijd met eindtrappen goed kijken hoe iets gemeten is, want daardoor zien sommige eindtrappen er beter uit dan dat ze zijn.Groeten Arjan

ps zelfs bij de grote jongens doen ze dit truukje nog, neem bijfoorbeeld labgruppen geven aan 3200watt rms per kanaal aan 2 ohm, maar dan wel aan 1khz.gooi je hem op het laag dus van 20hz tot 20khz(meting dan) Dan levert die nog maar 2500watt per kanaal.

Comment

• @ndrew
                            • Jun 2005
                            • 220

altijd weer die kleine lettertjes[xx(]

goed opletten dus
                            <laat het maar draaien>

Comment

• dj bobo
                              • May 2003
                              • 155

Natuurlijk heb ik ze onder de zelfde omstandigheden getest. Het is moeilijk uit te leggen, maar de klank met de behringer vond ik aangenamer, vooral de hoge tonen klonker helder bij de ep2500. Ik moet er wel bij zeggen dat de amps op een behringer setje stonden. En dat de behringer op natuurlijk hier wat meer op afgestemt is...

Comment

Working...