Nieuw berhinger geluidssetje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mifex
    • Jun 2005
    • 83

T*RING, wahaha tuurlijk, even achterop kijken. Ik ben dom maar ik wist niet dat ik zo dom was
    The winner is the winner

Comment

• Mifex
      • Jun 2005
      • 83

[quote]citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Geplaatst door Mifex

Ik had een vraag,

Ik snap het niet helemaal,ik heb een x over op mijn versterker dus haal ik de filters eruit van de subs. Wat moet je met dat schakelaartje op de subs doen? (bi amp, passive). Die gebruik je toch niet meer dan als je filter eruit is?
      Zet ze gewoon op 'bi-amp' in feite hoeven die filters er ook niet uit, maargoed.
      [quote]

Hier wil ik nog even op terug komen, waaarom op BI amp zetten als ik maar 1 versterker voor de sub gebruik?.. waarom niet gewoon op passive?
      The winner is the winner

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Wat zei ik net?..

Dat filter vreet veel energie op, en je sub zal minder presteren dan wat hij kan.. Magoed, wat jij wilt, op Passief kan geen kwaad ofzo.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Mifex
          • Jun 2005
          • 83

Maar de filter heb ik losgekoppeld, omdat hij anders vermogen weggooid.
          The winner is the winner

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

citaat:Geplaatst door Mifex

Maar de filter heb ik losgekoppeld, omdat hij anders vermogen weggooid.
            Ja.. Goed toch.. Opgelost dus.. Hoe je de schakelaar nu zet moet in principe geen worst uitmaken.
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Mifex ga eens naar de website van befringer en KIJK eens goed naar de schema's van de respectievelijke kasten [B)]
              Hopelijk kan je lezen en een schema volgen ????
              Kom je meteen al een stukje verder dan hier 1000 posts te plaatsen [V]
              greetz
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Mifex
                • Jun 2005
                • 83

Heel goed ja, maar niet als hij zonder filter zachter gaat terwijl hij harder hoort te gaan[].

En over de toppen, bij mij zit er een grote zwarte printplaat chter bij de ingangen. Ik denk dat dit een filter/xover is terwijl het niet de X versie is.
                The winner is the winner

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Heel goed ja, maar niet als hij zonder filter zachter gaat terwijl hij harder hoort te gaan[].
                  Is dat even pech hebben... Misschien zijn de spoelen versmeult.. Draai dat ding eens open.
                  citaat:
                  En over de toppen, bij mij zit er een grote zwarte printplaat chter bij de ingangen. Ik denk dat dit een filter/xover is terwijl het niet de X versie is.
                  Duh.. Is de gewone serie, topje heeft idd een filtertje.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Mifex
                    • Jun 2005
                    • 83

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Is dat even pech hebben... Misschien zijn de spoelen versmeult.. Draai dat ding eens open.
                    citaat:
                    Duh.. Is de gewone serie, topje heeft idd een filtertje.
                    Nou het ziet er gewoon goed uit. Ik heb het ondekt omdat ik 1 sub zonder xover en 1 met xover die met maakt harder geluid...
                    The winner is the winner

Comment

• Mifex
                      • Jun 2005
                      • 83

Ik ga kijken hoe het is als ik bij de ander ook de Xover eruit haal. Ik kan de spoel van de speaker niet zien als dat stof ervoor zit. (wat aan de magneet zit, die gele ringen).

Nog andere redenen dat hij minder geluid maakt als de xover/filter eruit is?
                      The winner is the winner

Comment

• dj bobo
                        • May 2003
                        • 155

Even het complete verhaal dan maar

In de b1800x zit een filter en een crossover ineen.

Die behringer subs kun je passief (met de filter) en actief (zonder de filter) gebruiken.

Manier 1a) Bij passief gebruik van de sub heb je de schakelaar achterop de b1800x speaker op passive staan. Je kunt de luidspreker zo aan sturen met een versterker zonder actieve crossover voor die versterker. De luidspreker heeft in dit geval een frequentiebereik van 42 tot 250 Hz

Manier 1b) Als je met 1 versterker werkt kun je eventueel de 1520 toppen via de OUT van de b1800x naar de In van je 1520 doen. De 1520 moet dan op passive staan. De b1800x crossed dan automatisch op 150 Hz zodat je toppen pas beginnen met spelen vanaf 150 Hz.

Als je je b1800x actief wil aansturen kun je twee dingen doen. Je moet bij actief aansturen zowiezo altijd een actieve crossover gebruiken. Je moet dan op de avctieve crossover de lowcut functie in schakelen en het frequentie gebied rond de 100 tot 150 zetten (je moet maar ff kijken wat jij het beste vind klinken)

Manier 2)Je kunt de speaker op bi-amp zetten, en dan er voor zorgen dat je geluidskabel de signalen afgeeft op +2 en -2. DIt kun je eventueel doen door de aders in je speakon plug om te leggen van 1+ en -1 naar +2 en -2.

Manier 3) Je kunt ook de hele cross-over/filter eruit halen. dit doe je door hem van de achterplaat af te halen(gewoon alle schroefjes er af draaien). Dan ga je naar de winkel of je besteld het hier deze dingen: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=547
                        Deze zet je dan op de plaats waar eerst die andere zaten. Op die chassis staan waar je welke kabel moet vast solderen. In dit geval moet blauw op +1 en geel op -1. Je hoeft bij deze manier niks te veranderen aan je speakonkabels.

De 1520 kun je ook actief aansturen. Dit doe je door de schakelaar op de achter kant op bi-amp te zetten. Je stuurt dan via twee versterkers de lage signalen naar de bassluidspreker van de 1520. De hoge sigalen (vanaf 1500hz ongeveer) naar de HF driver.

Met al deze dingen kun je nog een beetje combineren, maar dat kun je aan de hand van mijn verhaal zelf ook wel bedenken. altans als je mijn verhaal begrijpt

Mvg Bob

Comment

• Mifex
                          • Jun 2005
                          • 83

dus er is niks mis met mij subwoofer?, De magneet is wel een beetje raar, zitten plekjes op en aan de rand een soort kalk:S.

Maar hoe kan het dat als ik de filter/xover loskoppel dat het geluid minder hard gaat dat hoord toch andersom te zijn?
                          The winner is the winner

Comment

• dj bobo
                            • May 2003
                            • 155

1) is dat geen lijm? kalk zou daar niet moeten zitten
                            2) misschien sluit je het verkeerd aan?

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

Niet lullig bedoeld hoor, maar als je graag wilt dat het werkt en het je toch wel iets kan schelen (anders zou je het hier niet vragen) dat het heel blijft; Waarom doe je het dan zelf terwijl je er geen verstand van hebt (dat bewijs je door de vragen in dit topic)??
                              Het geeft helemaal niet dat je niet weet wat je doet, maar persoonlijk zou ik niet graag in mijn spullen gaan rommelen die me mn spaarcenten gekost hebben.
                              Heb je niet een handige buurman/oom/vader..?
                              We're ready to party, are you?

Comment

• Mifex
                                • Jun 2005
                                • 83

Ik rommel er niet mee:O ik heb alleen de speaker eruit gehaald OM te kijken of ie goed was, (dr eddie vertelde over een verbrandde spoel).
                                En ik heb gekeken naar de xover en ik weet hoe dat werkt. En alles is goed aangesloten. Ik heb nu ondekt dat als je het HARDEr zet dat het verschil groot is, degene zonder filter/xover is veel mooier

Voorderest heb ik het schakelaartje BI amp en PASSIVE overgehalad, bij BI amp doen de basspeakers NIETS en bij passive wel.

Gr
                                The winner is the winner

Comment

Working...