VIBE 30

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Ik draai met 2 vibe12 per kant een amp van 600W en het geeft geen krimp. Die Vibes kunnen veel hebben.

Ga na de vakantie die subs aanschaffen voor onder mijn vibe 30ers.

vind dubbel 18 met daarop de vibe30 een ideale set up omdat als eerste de hoogte perfect is en die dubbel 18 alleen voor sub is ( vind de vibe 30 niet echt sub eruit gooien maar klinken wel rete strak .......

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

citaatat verwonderde me toch; die kappa pro is toch een zwaardere speaker in vermogen en ook in gewicht. Hij heeft een zwaardere magneet enz.
      Hoe komt dit?
      Ik denk niet dat de T/S-parameters al te veel zullen verschillen. De grotere magneet vertaalt zich waarschijnlijk in een grotere Xmax (dus in eerste instantie een hogere mechanische belastbaarheid) en/of de Qts zal wat lager zijn. Beide vertalen zich uiteindelijk in een hogere output maar niet veel meer. De lagere Qts kan ook negatiever uitvallen.
      Het aantal Watt dat wordt opgegeven is niet de bepalende factor voor de uiteindelijk belastbaarheid, dat is de Xmax. Die is bij Eminence vaak aan de lage kant.

Een betere hoogdriver zal meer uitmaken, aangezien deze in dergelijke kastjes altijd te laag worden ingezet, iets wat je wel direct terug hoort. Als het filter goed ontworpen, kan een nieuwe hoogdriver echter weer meer kwaad als goed doen.

citaat:Kan misschien een stomme opmerking zijn, maar kunnen de hoogdrivers al dat bas/sub geweld wel bijhouden?
      2x15" + 2x 18" <==> 1x 1,75" per kant
      Het is zelfs een 1" (of er is natuurlijk een nieuw formaat hoogdriver bijgekomen ).

Een 1" boven 2x15" is niet bepaald optimaal, dus deze combinatie ook niet. Ben je echter met de eerste combinatie tevreden dan zal de tweede relatief makkelijker vallen.
      Gelukkig worden de subs laag gecrosst, met als paradox: Veel sublaag zorgt ervoor dat je minder hoog nodig hebt.

Mvg Johan

Comment

Working...