VIBE 30

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door mephisto

to sis :

Wat denk jij wat je aan zou kunnen met 2 vibe 30ers ?
    Wil er nog 4 subs onder zetten van de vibe serie.
    Maar zo stand alone denk ik man of 80 ?????
    Nou 80 personen kan je makkelijk aan !
    Die DJ deed zaterdag +/- 300 personen met 4 x vibe 30 en dan nog in een tent !
    Gisteren zondag was er +/- 500 personen en ik heb op verzoek van de DJ nog vier EAW subs bijgeplaatst , dus nog extra 5000 watt rms [^]
    Dit was wel echt nodig aangezien het gisteren harder moest dan zaterdag
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

dus die vibes zijn geen slechte keuze ??? Zoals ik al zei ga ik ook nog 4 subs van die serie halen. Ben benieuwd hoe die klinken ..... Jij er ervaring mee of gehoord van wie of wat ???

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

nee die subs ken ik niet
        sis

Comment

• me_myself_and_i
          • Feb 2005
          • 4

dus die vibes zijn geen slechte keuze ??? Zoals ik al zei ga ik ook nog 4 subs van die serie halen. Ben benieuwd hoe die klinken ..... Jij er ervaring mee of gehoord van wie of wat ???
          zelf heb ik die subs hier thuis staan(2 stuks), als amp gebruik ik de ps-1000 van JB.
          voordeel bij 4 subs is natuurlijk dat je de versterker kan belasten op 4 OHM.
          Dan zou je het bijv kunnen doen met 1 ps-1000, of misschien een palladium 2000.
          (en mogelijk later dan een extra versterker erbij voor wat extra head-room, maar ik ken je budget niet echt.)

klein nadeeltje bij deze subs vind ik de speaker adapter.
          ( schroefdraad of dergelijke zie ik veel liever)
          maar over de klank heb ik niks te klagen.

Comment

• gnmixing
            • Feb 2004
            • 214

to sis :

Wat denk jij wat je aan zou kunnen met 2 vibe 30ers ?

Wil er nog 4 subs onder zetten van de vibe serie.

Maar zo stand alone denk ik man of 80 ?????
            Als ik het goed heb beweren jullie dus dat je met 2 x Vibe 30 maar 80 man aankan?
            Misschien is het geluid niet ideaal met meer volk, maar wij doen er toch veel grotere feestjes mee. Misschien wel uit noodzaak omdat we gewoon niet meer speakers hebben, maar 80 man vind ik wel héél weinig.
            Niet dat ik er zoooveel verstand van heb, maar wordt er niet vaak teveel geluid gezet voor te weinig volk?

Greetz,
            GNmixing
            En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

80 man weinig ???? vi ndt ik maximaal hoor bij 2 vibe30. Dan bedoel ik geen achtergrondmuziek maar gewoon harde disco.

Voor ME MYSELF and I :

Wat gebruik je als top ??? ook de Vibe30 en kan de PS1000 die 4 subs aan ????

Budget is geen probleem. Kan ook een A-MERK kopen maar wil gewoon deze VIBES proberen ( en aantonen dat je ook met een klein budget ook iets kan bereiken )

Comment

• Break the silence
                • Feb 2005
                • 50

Kan misschien een stomme opmerking zijn, maar kunnen de hoogdrivers al dat bas/sub geweld wel bijhouden?
                2x15" + 2x 18" <==> 1x 1,75" per kant

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

moet op zich kunnen hoor die 18en vullen alleen het sub aan.

Driver van Vibe 30 heeft een hoog rendement vint ik + een mooie spreiding.

Comment

• me_myself_and_i
                    • Feb 2005
                    • 4

ik gebruik als tops de vibe-12

de ps-1000 levert dan 500 watt per speaker , dat is genoeg voor de vibe18s
                    natuurlijk is wat extra altijd fijn , alleen ik wist je budget niet dus 1 versterker
                    is dan een makkelijke (tijdelijke ?) oplossing indien je budget niet te hoog was

Comment

• Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

ok dan en welke versterker heb je op die VIBE12 ?

Gebruik je die SE100 van JB of gewoon de ouderwetse manier van X-over en EQ ??

Wat zijn jouw ervaringen met deze set ???

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Weet wat jullie eens moeten doen !!!!!!!!!
                        De laatste post van sis lezen
                        En goed lezen , lezen , lezen en nog eens leeeeezen
                        Ik zei al dat ik als EAW gebruiker aangenaam verrast was !!!

sossis []

Comment

• me_myself_and_i
                          • Feb 2005
                          • 4

op de tops heb ik een onbekende versterker ( ook wel een beetje te zwak voor deze tops)
                          200 watt , aan 8 ohm.

gebruik gewoon crossover, en het bevalt zeer goed.
                          alleen die adapter vind ik irritant, ik zie gewoon liever schroefdraad.
                          dat hoor dan ook geen opstakel te zijn, want dat is zo te vervangen.

Comment

• olivier
                            • Jul 2004
                            • 36

hoi,
                            ik heb 4x18" rcf + 2x15"+2" rcf voor het grotere werk.
                            Voor de kleinere feestjes wou ik iets gemakkelijk handelbaar, licht , prijselijk en goeie klank.
                            Ik heb onlangs 4x vibe12 gekocht en ben zeer tevreden zeker in vergelijk met de prijs. Ik zet er 2 boven elkaar en heb er al feesten van 200 man meegedaan. Ging luid genoeg.Zelf de basweergave was nog te doen.
                            Ik twijfelde eerst over de kwaliteit van de speakers (slechts 200watt)
                            Ik wou de speakers onmiddelijk vervangen door kappa pro (500watt).
                            Ik kocht 1 kappa pro 12" om eens te proberen...
                            Ik moet zeggen dat ik zogoed als geen vershil hoorde tussen de originele box en die met de kappa pro erin. Ook kwa vermogen,ze gingen alletwee even luid en de klank bleef bij beiden hetzelfde.
                            Dat verwonderde me toch; die kappa pro is toch een zwaardere speaker in vermogen en ook in gewicht. Hij heeft een zwaardere magneet enz.
                            Hoe komt dit? Die vibe 12 kunnen meer dan 200watt verdragen.
                            In ieder geval laat ik de originele speakers erin...en die kappa...tja voor niets gekocht.
                            Groeten
                            Olivier

Comment

• gnmixing
                              • Feb 2004
                              • 214

citaat:Geplaatst door Break the silence

Kan misschien een stomme opmerking zijn, maar kunnen de hoogdrivers al dat bas/sub geweld wel bijhouden?
                              2x15" + 2x 18" <==> 1x 1,75" per kant
                              Ik ken niet veel van de techniek achter speakers, maar als ik het zo hoor klinken ze echt wel hoog...
                              Wij moeten de hoge frequenties altijd wat dempen omdat ze anders veel te luid gaan.
                              Wat zijn de ervaringen van anderen hierbij?

Greetz,
                              GNmixing
                              En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• ronny
                                • Dec 2002
                                • 2138

mijn ervaring is van wel, want ik gebruikte vroeger dezelfde setup maar dan van een ander merk(beyma componenten). maar ik had de 18" subs dan wel op 80 hz al afgefilterd en liet vanaf daar de top beginnen. zo werden de 15" in de top van de echt lage tonen ontlast en had je ook geen overlapping. die overlapping heb ik bij testen soms als storend gevonden, vandaar dat ik toen voor die setup koos. Overigens kan het goed zijn dat bij de vibe serie dit niet zo is en dan kan je de vibe 30 gewoon full range mee laten spelen.

nu moet je ook verstaan dat ik dit deed om gewoon wat meer laag te hebben in mijn systeem, want dat zat niet echt in die dubbele 15" kasten van mij. Het was niet zozeer om echt te knallen, want meestal draaide ik het sub een beetje terug, maar met die subs erbij klonk het gewoon veel aangenamer.

Maar ik persoonlijk zou verschillende setups proberen. Doe je veel fuifjes en party's, soms groot, soms klein dan is een test met verschillende setups wel fijn om te doen. bv 1 vibe 30 met 1 of 2 vibe 18s per kant of 2 vibe 30 met 2 vibe 18s per kant. alleen moet je bij het bijeenzetten van meerdere vibe 30 wel horen dat je spreiding een beetje goed zit. aangezien een vibe 30 een spreiding van 70° horizontaal heeft, gaan deze met 2 langs elkaar overlappen(spreiding). dit kan nadelige gevolgen hebben en je zal een beetje moeten horen hoe alles het beste klinkt.

maar dit is allemaal giswerk, de praktijktest zal de doorslag geven. liefst voer je zo een test uit in een zaal of plaats waar je regelmatig terugkomt. Dat je de zaal al een beetje kent kwa akoustiek en dergelijke.

mvg
                                ronny
                                niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...