Phonic OF Dap OF [?]

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ F-Zero
    • May 2005
    • 26

mijn vriend had eens de 12" gehad en hij had zijn hoge tonen opgeblazen dus ik ging er dan naar kijken en wat ik aantrof waren geen compression drivers maar piezo's, wel eens waar de grote piezo's maar tog...wel piezo's dus, en hij had ze nieuw gekocht bij een muziekhandelaar, en het lijkt me stug dat hij hij geknoeid had, maar, misschien heeft die gozer self wel eens high compression drivers er in gedaan, maar ik zal eerst dan naar die speakers luisteren voordat je ook maar een enkele beslissing moet nemen, want het geluid van skytec kan egt heel vies tegenvallen, van die 150 euro kan je beter 2 jb systems TSX-12, met een titanium super tweeter die toch denk ik meer kwaliteit geven dan de skytechies, kzal eerst maar eens naar de jb's luistere en dan eens andere speakers, ik denk dah je wel een verschil hoord tussen de jb's en de skytechies, en aangezien de jb's een vriendelijke prijs hebben, is het zeker de moeite om op z'n minst er naar t luisere, zeker met het budget wat je heb...greetzz

Comment

• DJ F-Zero
      • May 2005
      • 26

wooow...foutje:P

Comment

• DvE
        • Jul 2004
        • 61

oke dan mensen..

Ik ge nog even kijken wat er bij die skytecjes in zit.. (effe navragen)... En ik zal ook even naar de JB'S kijken.

Jullie horen wel wat ik heb gedaan. En bedankt voor de reacties...

Comment

• Powerbeat
          • May 2005
          • 1

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.
          Ik heb niet vanbinnen gekeken. Ooit wel. Ik kan je vertellen dat ze er beiden niet inzitten. Weet niet welke wel eerlijkgezegd. Zeker de standaard Piezo neit. (past ook niet op de horn)1 is ooit vervangen bij een winkel voor een nieuwe. Was kapot. In 3 jaar dus 1 horn gesloopt lijkt me geen piëzo dus. En als je niet weet wat ergens inzit wil je het dan ook niet posten. Ik weet niet wat er in die gemaakte speaker is gegaan. Ik weet dat hij werkt en de klank amper (lees: niet hoorbaar) anders is.
          Owner of the new Peavey UL series!

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Oke, ten eerste neem geen skytec.
            Ten 2e is 150 euro voor 2 of voor 1 speaker.
            Ik wil niet vervelend doen maar ik heb voor €150 euri toch echt wel leukere dingen op die site zien staan. 2e hands k112 bijvoorbeeld. Weet alleen niet of die er nog op staan. Als je nou eerst is rustig gaat zoeken. Zijn 1000e advertenties op internet te vinden. Toen ik 13 was heb ik een jaar gezocht en uiteindelijk voor 180 euri een bijna nieuwe [:0]koda[:0] set gekocht. Zonder Piëzo. Er is wel meer te vinden dan dap of jb systems of of of andere enge merken[)]
            Nou niet denken dat koda goed is[]
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Wow, een 4 dubbele post...

Maargoed voor 150,- zul je best speakers hebben, maar op het forum willen ze alleen maar dat je duurdere spullen koopt, nou niet iedereen heeft daar het budget voor hoor... ALs je efftjes zoek zal er vast wat te vinden zijn! (het is dan wel ruk, maar je hebt iets)
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

citaat:Geplaatst door René.D
                maar op het forum willen ze alleen maar dat je duurdere spullen koopt, nou niet iedereen heeft daar het budget voor hoor...
                Daar ben ik het niet mee eens. Hier raden we je alleen aan om eerst even na te denken voordat je wat koopt. Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal meer. Je kan wel heel goedkoop iets kopen maar uiteindelijk zal dat ook eerder stuk gaan OID. En ben je uiteindelijk nog duurder uit.

Maar ik zou zeggen: ga zoeken op internet etc. Zet alles even op een rijtje en als je wat "leuks" hebt gevonden post je het hier even en geven "wij" onze mening. Valt eigelijk niet zoveel mening te geven want in die prijsklasse is alles zo'n beetje het zelfde, of je moet een hele leuke aanbiding tegen komen.
                Maar goed, we horen het wel!
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• timleurink
                  • Mar 2005
                  • 121

Deze jongen wil gewoon goedkoop beginnen en dit is absoluut wel mogelijk. Ik heb zelf ook ervaring met dap en het is absoluut niet zo dat dap snel kapot gaat... integendeel het gaat lang mee.. Over de kwaliteit van het geluid valt te twisten dit is immers een smaak, maar aangezien het niet om proffesioneel gebruik gaat kan deze jongen prima beginnen met dap..

Succes.

Comment

• Bass_en_Co
                    • May 2005
                    • 87

citaat:Geplaatst door timleurink

Deze jongen wil gewoon goedkoop beginnen en dit is absoluut wel mogelijk. Ik heb zelf ook ervaring met dap en het is absoluut niet zo dat dap snel kapot gaat... integendeel het gaat lang mee.. Over de kwaliteit van het geluid valt te twisten dit is immers een smaak, maar aangezien het niet om proffesioneel gebruik gaat kan deze jongen prima beginnen met dap..

Succes.
                    Misschien ben jij dan een uitzondering!
                    Wij hebben DAP verkocht!! Wel geteld een half jaar lang met daarbij een uitloop van een jaar gezeik over kappote speakers. De een na de andere (newbie,niet nega) zagen wij terug in onze toko met voornamelijk verbrandde spoelen. LEES; DAP hoeft niet kapot te gaan, maar je moet het zo zien dat mensen met zo n budget (NIET ALLEMAAL) vaak nieuw zijn in deze branche en dus ook nog moeten bijleren over het gebruik van audio apparatuur. Een huiskamer versterker bijvoorbeeld kan zelfs speakers van 2 keer de prijsklasse binnen een mum van tijd de nek om draaien. Lekker spul hifi (yoko)

Maar idd, vergeet niet de 2e handse markt te bekijken. Kan zeker iets leuks bij zitten van 3 keer de kwaliteit voor het zelfde geld.

Veel succes
                    [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Heb zelf velen Dap speakers gehad;

De Dap MDJ reeks, de MC reeks, de RW reeks, de PR reeks en eens a A- reeks.

Allemaal hele prima prijs-kwaliteitsverhoudingen, alleen de MDJ reeks vond ik gewoon BAR slecht (Ja, ook voor het geld!) en dan zou ik nog liever de MC reeks nemen. De MC reeks valt wel mee, voor het geld, jammer van het piezo hoog natuurlijk. De RW zelfde verhaal, alleen niet teveel verwachten van dat 1" hoorntje. De PR/A reeks waren (vond ik) buitengewoon voor het geld, vooral toen ze flink in prijs zakte.. Stevige alluminium chassisen e.d.. Ongelooflijk voor dat geld (vooral de PR bassen).

Nu de AX10's en AB15b's vaak beluisterd en gezien; ook hele fijne kastjes voor de kleinere klussen (in kleine zaaltjes, en ideaal voor café's e.d.)

Kapotte speakers van Dap heb ikzelf geen last van gehad, nouja.. een keer een 1" hoorntje uit de RW15. Voor 15 euro een nieuw diafragma erin en 't deed het weer. Filter was ook verkeerd ontworpen van de RW reeks.

Maargoed, je budget is 150... 2dehands, zou je wel voor 2 Dap's kunnen gaan, of na lang zoeken en veel geluk 2 Dap K112's misschien. De RW15's worden ook voor ongeveer 200 vaak aangeboden..

Heb nog wat staan, mail maar bij interesse.
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Blaster
                        • May 2005
                        • 14

Ik heb zelf 2 phonic speakers ook de se 715 een die geeven meer geluids druk als de meeste tec speakertjes ze worden aan gedreven door een qsc rmx 850 en op blazen kan ik ze niet, presies goed op elkaar af gestemt. en heb er all heel wat mee gedraait en ze blijfen me altijd trouw

groetjes Teun
                        Qsc , Tracktor-Dj , Hq = Full Range Drive-in

Comment

• Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

KIjk, ik zie het zo.. Uit een Dap speakerkast komt best geluid, daar gaat het niet om, kost weinig en je kan er best een feestje mee draaien.

MAAR: het is geen serieus profesionele meuk. het blijft een budget merk, hoe je het ook wendt of keert. een 15" dapje kost nog altijd een fractie van een EV 15" je. en die kastjes van Dap zien er ook goed uit.. Waar zit dan het prijsverschil?? in de techniek dus.

eigelijk kan je het niet met alkaar vergelijken, het enige is dat dit een profi licht en geluidsforum is, hier worden onderwerpen Profesioneel behandeld. en dus ook vanuit dat perspectief bekeken en beantwoord. Als dat betekend dat je dingen hoort die je niet wil horen, dan zit je op het verkeerde forum. kijk dan op "flowerpower".forum of "de wereld is van iedereen". forum. daar zijn ze het altijd met je eens.. 150 euro is gewoon geen budget waarvoor je een redelijke speakerset voor kan kopen ( en vindt je het gek?? je kan er nog nieteens het hout voor kopen om ze te maken, laat staan er ook nog speakers in stoppen)

Nee, je kan best Dap kopen of Phonic, maar het blijft budget. dus de raad die ik wil geven: weeg een beetje je eisen af en ga het verschil eens beluisteren. mischien dat je als je eerlijk tegenover jezelf bent je toch besluit er nog wat bij te sparen
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

VIBE12 van JB kost 187,00
                            VIBE15 van JB kost 234,00

Tis boven je budget maar zeker een aanrader en zijn geld waard.

Prijzen zijn nieuwprijzen. MSS even doorsparen ??

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

Precies zoals Upgrading your system zegt...

Het zijn leuke discoboxen voor op je slaapkamer en kleine feestjes, meer niet. Zodra je iets goed in handen krijgt (na de Dap RW15 en MC15 waren dit voor mij de JBL SF25's) merk je pas wat je altijd miste... Ach, langzaam kom je erachter als je doorgroeit dat de MC/RW serie e.d. niet meer voldoet aan jou wensen..

Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...