Phonic OF Dap OF [?]

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DvE
    • Jul 2004
    • 61

Phonic OF Dap OF [?]

Hoi,

Ik wil wat goedkope boxjes gaan kopen (budget max 150 euro)
    Het is voor KLIENE feestjes (zoals een kleine klassenasvond)

Ik heb dus zo even op marktplaats gekeken en daar zag ik zo staan:

2 phonic SE 715
    Of 2 Dap MC-15

welke zou ik kunnen nemen ? OF zijn er nog andere mogelijk heden ?
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

Houd je er ook rekening mee dat er nog een versterker bij komt?
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door DvE

Hoi,

Ik wil wat goedkope boxjes gaan kopen (budget max 150 euro)
      Het is voor KLIENE feestjes (zoals een kleine klassenasvond)

Ik heb dus zo even op marktplaats gekeken en daar zag ik zo staan:

2 phonic SE 715
      Of 2 Dap MC-15

welke zou ik kunnen nemen ? OF zijn er nog andere mogelijk heden ?
      Voor dit bedrag heb je niks ! klaar
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DJ F-Zero
        • May 2005
        • 26

je kan wel dap nemen, maar dan heb je 1 probleem...het is piezo en aangezien dat nie egt heel lang meegaat moet je die keer op keer vervangen wat dus uiteindelijk tog veel geld kost. van phonic weet ik niet zoveel maar dat zal denk ik ook wel piezo's zijn want als je boxen voor onder de 150 wil heb je geen drivers. ik zal in ieder geval nie voor dap gaan en eerder voor jb-systems gaan of iets dergelijke. nog succes Dj F-zero

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

Elke speakerbox voor dat geld heeft piezo hogetonen "drivers"...

Als het budget nu 150 Euro PER speaker is, kan je nog iets kopen wat aan te horen is. En DJ F-Zero, die Omnitronics zijn ook echt niet 'je-van-het'
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJ F-Zero
            • May 2005
            • 26

mijn top kasten zijn heel wat anders. dat zijn EV kasten 15" ...opzig wel dikke kwaliteiten , niet kapot te krijgen een 2" compression driver greetzzz

Comment

• DvE
              • Jul 2004
              • 61

ik heb echt het gevoel dat mijn berichten niet aankomen of zow hoor

Comment

• DvE
                • Jul 2004
                • 61

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Elke speakerbox voor dat geld heeft piezo hogetonen "drivers"...

Als het budget nu 150 Euro PER speaker is, kan je nog iets kopen wat aan te horen is. En DJ F-Zero, die Omnitronics zijn ook echt niet 'je-van-het'
                Niet elke... Ik heb nu een aanbodje gekregen voor rond die prijs met compressies der in... Het gaat om de Skytec 170.769

En ik krijg er meteen 2 kabeltjes bij als ik het zou kopen....

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door DvE

ik heb echt het gevoel dat mijn berichten niet aankomen of zow hoor
                  Wat wil je dan horen ???
                  Dat je voor 150 euro superspeakers hebt
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DJ F-Zero
                    • May 2005
                    • 26

heeej, ik heb net even het boek van skytronic er bij gepakt, het die skytec speaker opgezocht:
                    - 300 W rms
                    - 15"/38 cm
                    - High compression horn
                    - speakon normconnector
                    - vergulde schroef
                    - 8 Ohm
                    dit klinkt allemaal wel leuk en aardig. maar deze speakers zijn dus niet eg van grote kwaliteit. de "high compression horn" is dus ik niet waar wat ze zeggen, er zit namelijk de skytec 902.490 in en niet de 902.409 die daar verteld wordt, oftewel er zit gewoon een standaard piezo in. en geen high compression driver, maar voor 150 euro..geen verkeerde box, zeker als je het af en toe gebruikt, maar ze kunnen niet zwaar belast worden, en ik denk dat die 300 W rms een fabeltje is, want de citronic (van skytronic) nummer 170.209 , daar betaal je ruim 400 euro per box en die gaan wel 300 W rms...dus ik denk dat die dat nie zijn..maar...over het algemeen, voor af en toe gebruik, valt de speaker reuze mee....greeetzz

Comment

• DvE
                      • Jul 2004
                      • 61

citaat:Geplaatst door DJ F-Zero

heeej, ik heb net even het boek van skytronic er bij gepakt, het die skytec speaker opgezocht:
                      - 300 W rms
                      - 15"/38 cm
                      - High compression horn
                      - speakon normconnector
                      - vergulde schroef
                      - 8 Ohm
                      dit klinkt allemaal wel leuk en aardig. maar deze speakers zijn dus niet eg van grote kwaliteit. de "high compression horn" is dus ik niet waar wat ze zeggen, er zit namelijk de skytec 902.490 in en niet de 902.409 die daar verteld wordt, oftewel er zit gewoon een standaard piezo in. en geen high compression driver, maar voor 150 euro..geen verkeerde box, zeker als je het af en toe gebruikt, maar ze kunnen niet zwaar belast worden, en ik denk dat die 300 W rms een fabeltje is, want de citronic (van skytronic) nummer 170.209 , daar betaal je ruim 400 euro per box en die gaan wel 300 W rms...dus ik denk dat die dat nie zijn..maar...over het algemeen, voor af en toe gebruik, valt de speaker reuze mee....greeetzz
                      Oke bedankt voor de info

Hoe weet je dat er een piezo in zit dan ? kan het mischien uitmaken of het een oude of nieuwe versie is ? Deze is een OUDE versie

Trouwens wat ik bedoelde met berichten die niet aankomen is: ik heb al meerdere berichtichten geschreven in dit topic maar die staan er gewoon niet meer in[V]

[edit] ik heb een idee dat de compressie driver er wel inzit; kijk maar eens naar de frequenties.... die compressie kan tot 20Khz en de box de driver in de box ook.. En die piezo's hebben andere waarden... [/edit]

Comment

• SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

Misschien dat je in de berichten die je eerder schreef en niet terug te vinden zijn, onzin had geschreven ?

Over het algemeen wordt het hier nogal op prijs gesteld dat je eerst je huiswerk doet voordat je een vraag stelt.... (oftewel UTFSE)

Kijk, het is gewoon zo dat je voor weinig geld ook weinig kunt verwachten van dingen. Dat is met speakers zo, maar ook met auto's ... Laat het zo zijn dat iedereen graag voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten... maar als men dan daadwerkelijk de strontlucht uit de piste ruikt, men toch heel graag ergens anders had gezeten
                        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• DJ F-Zero
                          • May 2005
                          • 26

mijn vriend had eens de 12" gehad en hij had zijn hoge tonen opgeblazen dus ik ging er dan naar kijken en wat ik aantrof waren geen compression drivers maar piezo's, wel eens waar de grote piezo's maar tog...wel piezo's dus, en hij had ze nieuw gekocht bij een muziekhandelaar, en het lijkt me stug dat hij hij geknoeid had, maar, misschien heeft die gozer self wel eens high compression drivers er in gedaan, maar ik zal eerst dan naar die speakers luisteren voordat je ook maar een enkele beslissing moet nemen, want het geluid van skytec kan egt heel vies tegenvallen, van die 150 euro kan je beter 2 jb systems TSX-12, met een titanium super tweeter die toch denk ik meer kwaliteit geven dan de skytechies, kzal eerst maar eens naar de jb's luistere en dan eens andere speakers, ik denk dah je wel een verschil hoord tussen de jb's en de skytechies, en aangezien de jb's een vriendelijke prijs hebben, is het zeker de moeite om op z'n minst er naar t luisere...maar...het zijn beide geen super boxen, ik zelf zou eerder voor jb systems gaan dan skytechies, maar laat nog maar eens wat horen....greetzz

Comment

• DJ F-Zero
                            • May 2005
                            • 26

mijn vriend had eens de 12" gehad en hij had zijn hoge tonen opgeblazen dus ik ging er dan naar kijken en wat ik aantrof waren geen compression drivers maar piezo's, wel eens waar de grote piezo's maar tog...wel piezo's dus, en hij had ze nieuw gekocht bij een muziekhandelaar, en het lijkt me stug dat hij hij geknoeid had, maar, misschien heeft die gozer self wel eens high compression drivers er in gedaan, maar ik zal eerst dan naar die speakers luisteren voordat je ook maar een enkele beslissing moet nemen, want het geluid van skytec kan egt heel vies tegenvallen, van die 150 euro kan je beter 2 jb systems TSX-12, met een titanium super tweeter die toch denk ik meer kwaliteit geven dan de skytechies, kzal eerst maar eens naar de jb's luistere en dan eens andere speakers, ik denk dah je wel een verschil hoord tussen de jb's en de skytechies, en aangezien de jb's een vriendelijke prijs hebben, is het zeker de moeite om op z'n minst er naar t luisere...maar...het zijn beide geen super boxen, ik zelf zou eerder voor jb systems gaan dan skytechies, maar laat nog maar eens wat horen....greetzz

Comment

• DJ F-Zero
                              • May 2005
                              • 26

mijn vriend had eens de 12" gehad en hij had zijn hoge tonen opgeblazen dus ik ging er dan naar kijken en wat ik aantrof waren geen compression drivers maar piezo's, wel eens waar de grote piezo's maar tog...wel piezo's dus, en hij had ze nieuw gekocht bij een muziekhandelaar, en het lijkt me stug dat hij hij geknoeid had, maar, misschien heeft die gozer self wel eens high compression drivers er in gedaan, maar ik zal eerst dan naar die speakers luisteren voordat je ook maar een enkele beslissing moet nemen, want het geluid van skytec kan egt heel vies tegenvallen, van die 150 euro kan je beter 2 jb systems TSX-12, met een titanium super tweeter die toch denk ik meer kwaliteit geven dan de skytechies, kzal eerst maar eens naar de jb's luistere en dan eens andere speakers, ik denk dah je wel een verschil hoord tussen de jb's en de skytechies, en aangezien de jb's een vriendelijke prijs hebben, is het zeker de moeite om op z'n minst er naar t luisere, zeker met het budget wat je heb...greetzz

Comment

Working...