dj-setje inrichten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 804

DeAl: ik heb leren mixen met vinyl... Waarom lukt het me nog altijd niet met ne pioneer Okee, waarschijnlijk niet genoeg kans gehad om ermee te oefenen...

Verder: lange pitch faders zijn idd een groot voordeel! De teveel knopjes op een dubbele CD speler kan verholpen worden door géén 9000 te kopen

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Een CMX-3000 heeft zowel de mogelijkheid om te benden met knoppen als met de Jog, uitstekend dus voor verhuur.
      De Dj kan gebruiken wat hij/zij gewent is.
      We're ready to party, are you?

Comment

• DeAl
        • Dec 2003
        • 114

@Poelmans,

Ik heb ook leren beatmixen met vinyl, alweer meer dan 20 jaar geleden en dat was géén SL-1200 om te beginnen. Daarna de Denon DN-2000F (MK I) met de alom bekende pitch bend knopjes - was een openbaring: mixen met CD's! Nadien ingeruild voor de Pioneer CDJ-100S en vanwege de "grove" pich bend met de jog, was dat idd wat oefenen. Nu met de CDJ-800 wil ik geen andere meer...
        The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• mr_dick
          • Mar 2005
          • 28

als je voor een dateq gaat bedenk dan van te voren wel goed of een crossfader gewenst is.
          LPM en GPM hebben deze namelijk niet.
          Zou je toch voor een appollo of de (veel kleinere) xtc moeten gaan.

Zelf vind ik een crossfader niet echt een must, maar er zijn dj's die blij zijn als deze aanwezig is.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door mr_dick

als je voor een dateq gaat bedenk dan van te voren wel goed of een crossfader gewenst is.
            LPM en GPM hebben deze namelijk niet.
            Zou je toch voor een appollo of de (veel kleinere) xtc moeten gaan.

Zelf vind ik een crossfader niet echt een must, maar er zijn dj's die blij zijn als deze aanwezig is.
            dat was dus ook precies mijn probleem, ongeveer.

we zie de rider binnenkort wel...

Comment

• mr_dick
              • Mar 2005
              • 28

is idd volledig afhankelijk van de rider, maar kijk ook eens naar de allen&heath x-one:62.
              Is iets goedkoper dan zijn grotere broer.
              Wanneer je serieus dateq overweegd zal dit wat prijs betreft wellicht een alternatief zijn.
              crossfader zit bij een apollo op een vreemde onnatuurlijke plaats. en een XTC is erg peperkt in aansluitingen.

De sound van dateq vind ik erg lekker, maar A&H doet hier absoluut niet voor onder. (is anders maar blijft een kwestie van smaak).

Voordeel van A&H vind ik de beperktere afmetingen en de beter geplaatste crossfader.

Grootste nadeel vind ik:
              Gain zit niet bovenaan bij de channels, maar de aux. Kan voor dj's verwarrend zijn.Ook heb ik ze horen klagen over de 'transport' knoppen tussen de faders.
              Oplossing: Haal de plastic kapjes ervan af.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

we zijn eruit : denon dubbele speler (16") en een dateq met iets van toonregeling, kreeg ik te horen......

Wordt dus een 7.3 en een dn-400, denk ik.

Comment

• LJ_jacob
                  • Aug 2003
                  • 293

16"?? je bedoelt 19" zeker....
                  DN-4000 vind ik een goeie keus. niet te veel poespas, maar wel genoeg.
                  Dateq lpm 7.3 is ook een goeie keus, vind alleen persoonlijk de 7.3 een tikkeltje schel klinken t.o.v. de gmp 8, nadeel van de 8 is weer dat deze nèt ietsje groter dan 19" is en de potmetertjes ondersteboven zitten. ook de dubbele master is een beetje overdreven.
                  Mac, je kan in de 7.3 de faders vervangen door ASPL(???)superfaders, deze gaan als ze tot bovenaan zitten tot 0db ipv +6 en ze zijn net effe beter(weet eerlijkgezegd niet precies meer waarom) (bij de 8 is dit trouwens standaard).
                  suc6 met het bouwen van het setje, en laat je een foto zien als het klaar is?
                  groetjes!
                  Jacob

p.s. de 7.3 (ik weet niet of dat bij allemaal is) heeft een "lekkende" cue functie! oftewel als je flink hard over je koptelefoon aan het luisteren bent, lekt deze soms aardig veel over de master! het is simpel te repareren door een kabeltje te solderen binnenin (weet niet precies meer van waar naar waar, maar dateq NL wel)
                  mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

Working...