dj-setje inrichten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

dj-setje inrichten

vrienden,

omdat ik voor een klant een standaard dj-set moet bouwen ben ik benieuwd welke materialen erin moeten, om een zo breed mogelijkm geaccepteerd setje te leveren.

puur qua cd, vinyl, en mixer dus.

technics heeft natuurlijk de 1200 platenspeler, en nu ook een 1200 cd-speler.
    Maar ook denon, en pioneer hebben materiaal dat vaak wordt gebruikt.
    qua mixers zie ik ook van alles en nog wat , dateq gp8.3 tm pioneer, enz.
    Vandaar mijn vraag ( set gaat 100 keer per jaar lopen, waarschijnlijk, dus er is budget)

Wat geniet de voorkeur van de dames/heren DJ's? behringer etc is geen optie, voor de duidelijkheid...

groetens
    Gerard
  • CS Light Sound
    • Jan 2005
    • 39

1x Dateq LPM 7.3
    2x CDJ 1000 mk2
    2x Super-Oem Synq XTRM-1/SL1200
    2x Ortofon Concorde Pro Elementen
    1x Pioneer HDJ-1000 Koptelefoon
    + de kabels die nodig zijn
    Dit inlaten bouwen in een meubel (kan op maat worden gemaakt)

Ik weet niet of je dit een lekker setje vindt, smaken verschillen het beste kan je ze uittesten in dj-gear winkels

groetjes Chris

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

de cdj 1000 is van??
      de sl1200 was al duidelijk

headphones worden toch sennheiser hd25, maar die neemt de dj meestam zelf mee
      mikes sennheiser draadloos,

en missen we de crossfadeoptie niet op de dateq's, 7.3 en 8.3? of is dat meer voor beginnende dj's?

Comment

• Fritz
        • Oct 2001
        • 621

1x Pioneer DJM-600
        2x Pioneer CDJ 1000 MKII
        1x Sony MDR-V700 headphone
        3x Technics SL1200 MKII + elementen

Dit is de standaard set op de betere feesten als ik me niet vergis. Met zo'n set zal je geen DJ horen klagen denk ik.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

enne, wat is het verschil tussen een 7.3, een 8.3 en een apollo, bijvoorbeeld?

ik ben dus compleet niet thuis in de dj-wereld, zoals je begrijpt, ik ben meer een 32 kanaals cowboy itt de 3 kanals jockey...[V]

Comment

• djbirdie
            • Oct 2002
            • 509

3x Technics SL1200 MKII
            2x Pioneer CDJ1000 MKII
            1x Allen & Heath Xone:92
            1x Pioneer HDJ1000
            grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

Mmmm,

vind die Xone die Niels oppert, een beetje te duur voor datgeen wat hij kan....rest van het plan sta ik wel achter.

Alleen, en ja dat is dan wel een stap duurder, waarom niet vooruitkijen in de tijd en vast gaan denken aan video/dvd mixing ?

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• JH
                • Feb 2004
                • 11

Cd spelers?

Enkele cd spelers => op dit terrein is pioneer de absolute overheerser met name de cdj1000 (mk2 is laatste model). De denon reeks komt ook op maar is is nog eerder zeldzaam.

Dubbele cd spelers => denon, vooral dan de types 2600 en 2100 en ook 9000.

Draaitafels?

Hoe goed de oem-bakken ook mogen zijn de standaart is technics. Dankzij hun reputatie van +-20 jaar nog steeds onovertroffen en vooral dan voor on the road.

Mixers?

Ik zie dat je uit nederland komt, daar hebben ze nogal graag 100mm faders wat je hier in belgie bijna niet ziet.

100mm faders => dateq (apollo, 7.2, 8.3,...
                50mm faders => meest gevraagd door "grote" dj's: Pioneer djm600 al zie je op groter events meer en meer de Allen en Heath Xone:92 opduiken.

Ga je eerder voor het robuuste dan zou ik eerder gaan voor rodec...

Hoofdtelefoon?

In het segment dj hoofdtelefoons heb je eigenlijk maar 3 merken die het meest worden gebruikt:

Sennheiser HD 25
                Sony MDR-V700
                Pioneer HDJ-1000

Comment

• oversound
                  • Dec 2003
                  • 218

Allen en Heath Xone 92 draait heel lekker maar rodec draait ook goed. Ben geen voorstander van dateq's
                  Pioneer djm 600 lopen heel veel discussies over de geluidskwaliteit bij het draaien in het rood. Vaak worden deze panelen aangepast door een speciaal bedrijf.
                  Maar toegeven dat de djm 600 wel een paneel is dat eigenlijk bij elke dj van tegenwoordig wel bekend is. Mischien voordeel bij verhuur?
                  Cd spelers los dan de pioneer cdj 1000 MK2 zoals eerder vernoemd. Bij dubbele zou ik voor de denons gaan
                  Naalden voor draaitafels kan je ortofon concorde en de stanton 500 nemen(sommige geven voorkeur aan de laatste of de eerste vanwege verschillende mix stijlen die de dj's hebben)

Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• pro`d`user
                    • Jun 2002
                    • 534

Platenspelers: Technics 1200mk||
                    Duidelijke zaak, de standaard.
                    Je moet je afvragen afhankelijk van het budget en natuurlijk wat je precies moet afleveren of je er 2 of 3 wilt.
                    In een club (vast installatie) kun je heel goed een derde draaitafel achter de mixer kwijt, als drive in meubel gaat dat moeilijker.

CD-spelers: Denon Dn-D9000 of Pioneer CDJ-1000 mk2
                    Keuze tussen dubbele/toploaders.
                    Als het een compact drive in meubel moet gaan is het misschien aan te raden om voor een dubbele cd speler te gaan. Ik kies dan zonder twijfel voor Denon. Welke speler je kiest is voornamelijk afhankelijk wat voor functies je wilt: ik prefereer de Denon Dn-D9000.
                    Wanneer je wel voor toploaders kiest, en je wil iets wat standaard is en waar veel mensen mee om kunnen gaan: Pioneer CDJ-1000mk2.

Mixer:
                    Als je wilt kiezen voor een gevestigde mixer die een goede geluidskwaliteit waarborgd: Dateq LPM 7.2 (of 7.3 of 8.3)
                    Ik ben geen voorstander van een Pioneer DJM-600, maar het is op dit moment wel een geliefde mixer van vele dj's.
                    Je kunt ook kiezen voor een Pioneer DJM-1000, of de FF-6000. Ik denk dat beiden geweldige mixers zijn (/worden).
                    Een A&H Xone is ook een zeer degelijke mixer, maar naar mijn mening toch niet standaard genoeg om veel dj's blij mee te laten zijn.

Effecten: Pioneer EFX-1000
                    Nieuw effectapparaat van Pioneer, vervolg op EFX500, is gewoon standaard goed.

Hoofdtelefoon: Technics RP-DJ1210 of Pioneer HDJ1000

Microfoon: Shure EUT 24/ SM58
                    Heerlijke microfoon en draadloos, werkt perfect. (mic. is natuurlijk niet altijd vereist)

Dateq Apollo heeft geen schuif voor de master en is intern anders (lees: minder goed) als de lpm serie.
                    LPM 7.2 heeft 7 faders waar je kunt switchen tussen 2 ingangen.
                    LPM 7.3 heeft 7 faders waar je kunt switchen tussen 3 ingangen.
                    LPM 8.3 heeft 8 faders waar je kunt switchen tussen 3 ingangen.

Ik hoop dat je wat hebt aan m'n info, ik hoor graag waar je uiteindelijk voor gekozen hebt.

Barry K.
                    Wij werken met EV ole ole
                    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

t ging eigenlijk voornamelijk om de cd spelers, en de mixer.

maar als ik de verhalen zo hoor wordt de mixer dus en standaard mixer, en dan kan een midas venice-160 ook prima werk doen, temeer daar de prijs en kwakiteit me super aanstaan
                      Ik was eigenlijk benieuwd naar allerlei BPM-conters, crossfaders, switchbare low/hi-cut, en dat soort geintjes.
                      Maar als de standaard dateq 7.3/8.3 al voldoet, dan neem ik liever een venice, ook inzetbaat voor tape-acts, enzo...

koptelefoon en miking, evenals platenspeler waren eigenlijk al duidelijk.

zit alleen nog ff te twijfelen over de technics cd-speler, ook 1200 genaamd, met dezelfde afmetingen als de platenspeler. En dus gemakkelijk te verwisselen indien gevraagd, in hetzelfde meubel.

of denk ik weer veel te ingewikkeld?

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

1200 cd speler schijnt beetje zooi te zijn... en een platenspeler is groter
                        Vitality Show

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Van de CD spelers zijn de Pioneer 1000's idd wel de meest gebruikte,maar daar hangt ook wel een stevig prijskaartje aan!(van 1400 euro per stuk)
                          Als je net één stapje terug doet,dan heb je de 800 serie die maar een paar -weinig gebruikte- functies minder heeft, voor bijna de helft minder...

Nog even over die mixer keuze, die A&H hoe lang zijn de faders daarvan ?? de Dateq's hebben behoorlijk lange faders, de één vind dat ideaal, de ander heeft er wat moeite mee...
                          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Voor een setje dat 100x per jaar mee gaat moet je niet al te zuinig omgaan met je budget.
                            Dan moet je gaan voor kwaliteit.
                            Het setje gaat dus verhuurt worden als ik het goed begrijp?
                            Het is eigenlijk heel simpel:

Qua spelers is iedereen het er wel over eens dat er 2 stuks Pioneer CDJ-1000 in thuis horen.
                            Je kunt hier kiezen uit de MKI en de MKII, de MKII is een stuk prijziger terwijl er 1% verschil is met de voorganger. De grootste verschillen zijn puur uiterlijk.
                            Omdat er toch zo weinig verschil in zit zou ik lekker de MKI nemen.

Qua mixer zou ik gaan voor de LPM 7.3, je hebt dan ruimte om nog eens wat extra's aan te sluiten. Een djm600 zie je ook veel, maar is toch een mixer met wat mindere eigenschappen (oa de geringe headroom, iets wat bij een verhuurset toch wel handig is)
                            Een Midas is natuurlijk een ontzettend fijne tafel. Je moet je alleen wel bedenken dat deze tafel voor bijna alle dj's compleet onbekend is en afgaande op het setje zal hij dus waarschijnlijk minder aanspreken. Dj's gaan toch vaak voor wat voor hen bekend is.

De tafels waren al duidelijk.

Een koptelefoon zou ik er niet bij leveren (zoals boven geoppert werd), deze dingen gaan bij verhuren regelmatig stuk. Een Dj moet zelf maar voor een HP zorgen, dan laat hij hem over het algemeen wel heel.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• oversound
                              • Dec 2003
                              • 218

citaat:Nog even over die mixer keuze, die A&H hoe lang zijn de faders daarvan ??
                              60 mm
                              Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

Working...