VIBE 12

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

begint al veel te worden dan kwa sub, mid-hoog verhouding... dan kan je beter nog een extra vibe 12 topje erbij zetten. dus bv gewoon subjes langseen, per subje een paaltje met topje. staat ook nogwel vrij strak zoiets

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Ik zou persoonlijk 2* sub en 1* vibe 30 per kant zetten

Top staat lekker hoog crossen op 80hz en knallen maar.

Moet in mijn ogen goed zijn voor een man of 300.......... ( disco feest )

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Ben er achter gekomen wat er in deze vibe-serie zit voor speakers.

Het is wat ik heb begrepen speakers van Prozomax ( http://www.prozomax.com )

Dit schijnt naar horen toch een goede fabrikant te zijn die ook voor de grotere merken zou maken.

Comment

• zjeten
          • Mar 2003
          • 331

ik vind die kasten nogal wat schreewerig
          kan ook aan mij liggen
          mvg
          jeffrey

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Tja dat doet een nexo PS10 ook zonder processor !!!

Systeem klinkt niet slecht !! Zeker niet voor het geld.

Met gebruik van EQ klinkt het zeker mooier maar dat is bij de meeste merken.

Comment

• mbottens
              • Feb 2004
              • 743

citaat:Met gebruik van EQ klinkt het zeker mooier maar dat is bij de meeste merken.
              Naar mijn idee is het ook slimmer om met je processor (nu die toch goed betaalbaar zijn) je kastjes bij te schaven. Anders komen er alleen maar uitgebreide filters in de kasten en daar heb je niets aan. Ik vind bij de meeste full range kasten het hoog te hard staan. Maar daar heb je een Low en High shelving filter voor, die stel je in op ongeveer de cross frequentie tussen de woofer en de (meestal) hoor met driver en zo kun je al heel simpel het hoog en bas mid in verhouding brengen.

Plus dat je dat altijd kan wijzigen en heb je eenmaal een filter gemaakt dan kan dat niet meer.

Groeten Martin
              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Heej mensen... een vibe 12 met bose 302 per kant zou dat beetje lekker klinken ??

Komt 700w per bose en 400w per vibe 12 op te hangen.
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

Voor welke toepassing wil je het gebruiken? Waarom bose & Vibe?

Als je er geen sub bijplaatst neem je beter de vibe15...
                  ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

Heb die boses nog werkloos staan

toepassingen... simpel discotje... verhuursetje voor spraak, presentatie.. zo'n dingen
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Timothy
                      • Aug 2005
                      • 175

Ik ga even dit topic omhoog kicken voor een vraagje:

Heeft er iemand zijn Vibe 12 al opengesmeten of een woofer moeten vervangen? Zo ja, welke woofer moet er nu in?
                      Waarom mijn vraag: ik ben bezig aan zelfbouwkistjes (zuiver hobbymatig) met materiaal uit de oude PS(X)-reeks van JB, maar de woofer staat mij niet aan.
                      Nu weet ik uit eigen ervaring dat die Vibe 12 wel goed/aanvaardbaar klinkt. Dus ben ik op zoek naar de woofer (als begin hé).
                      Ik zocht op de website van JB (Beglec) en vond als enige mogelijke kandidaat de PWX 12-200 (200 Wrms - 8 Ohm - 96 dB - 50-3500 Hz)
                      Is dit 'm?
                      Alvast bedankt om mij dit even te laten weten!

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Beste Timothy,

Voor dit soort vragen kun je het best terecht bij de importeur. Een mailtje of belletje die kant op lijkt me voldoende.

De parameters voor de woofer zijn hier te vinden: http://www.beglec.com/manuals/674.pdf
                        Wel zo handig bij zelfbouw.

Ik snap alleen niet waarom je per-se een JB woofer wilt gebruiken? Er zijn ZAT betere woofers...

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Timothy
                          • Aug 2005
                          • 175

reden van mijn vraag hier: mijn vaste contactpersoon/dealer is in verlof tot en met 23/08/2010, maar hier zitten dus ook mensen op die het kunnen weten! :-)

reden van mijn vraag naar de JB-woofer: budget en eigen ervaring. Zoals gezegd is het een beetje een hobbyprojectje, mag/hoeft niet al te veel te kosten en ik weet uit ervaring dat de JB woofer goed klinkt...

Mochten er natuurlijk vééél betere alternatieven zijn in dit prijssegment (60-80 EUR/st) dan mag je mij dit natuurlijk signaleren!

Mvg,
                          Tim

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Ja, 't zal die PWX zijn; ze hebben twee reeksen: een goedkope reeks en een duurdere reeks, 't is die uit de duurdere reeks.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Vervangende speaker is de PW12/200 die heet nu geloof ik PWX12/200

Kost nog geen 45 euro en ik heb nog geen betere speaker gehoord of gezien voor dit geld.
                              Last edited by Rolandino; 07-08-10, 16:50.
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Timothy
                                • Aug 2005
                                • 175

Dus een goede keuze binnen mijn budget (vs. de strijd om zoveel mogelijk kwaliteit)?

Ik zal binnenkort eens navraag doen naar leverbaarheid, correcte prijs,...
                                Maar nu weet ik alvast dat ik mijn pijlen goed kan richten.

Bedankt!

Comment

Working...