VIBE 12

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

VIBE 12

Ik heb vandaag voor het eerst de VIBE 12 gehoord en ik moet zeggen dat het geen verkeerd kastje is.

Het kastje is 200W RMS bij 8ohm.

Met prijs van 187,00 vond ik het een uitdaging om het eens te proberen.

Klinkt echt goed en ziet er perfect uit.

Weet iemand wat voor speakers JB dit keer heeft gebruikt.

Tegen mij is gezegd dat de speaker in China gemaakt wordt maar de componenten uit europa komen.

Zijn er mensen die ook de VIBES hebben gehoord ?? En mischien al ervaringen hebben opggedaan ?

Ben ook benieuwd naar die subwoofers 18" ( lijken vedomd veel op de ESW1018 van RCF )

• LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Dit vond mijn boer er van:

2004-10-30: Test Vibe Gamma van JB Systems:

JB introduceerde Vibe kasten enkele weken geleden, wij hebben ze deze week getest. Dit gamma richt zich duidelijk naar het midden van de markt: betaalbaar maar betrouwbaar. Deze kasten zijn gemaakt uit mdf en het spuitwerk is goed. Algemeen kunnen we dit zeggen: looks: 10/10, afwerking: 10/10, gewicht: niet te tillen: de belangrijke zaken bespreken we hieronder:

Vibe 12: De kleinste uit het gamma weegt toch 22 kg: 12" speaker met een 1" driver gemonteerd op een 70°*70° hoorn. Klank: zeer evenwichtig, geen mid problemen. Bassweergave is zeker voldoende voor veel toepassingen. Rendement: 96 db. 200wrms, 233 € btw inclusief.

Vibe 15: Zelfde principe als de vibe 12 maar dan met een 15". Alhoewel de bassweergave hier duidelijk beter is, is deze vibe 15 de minste qua klank uit de reeks. Het mid wordt bij hoog volume rommelig. Voor disco geen probleem, voor andere toepassingen wel. 300wrms, 291 €.

Vibe 30: 47 kg zware dubbele 15" kast met dezelfde 70°*70° hoorn. Mooi rendement in de bassen, ideaal voor de mobiele disco. Beantwoord perfect aan de eisen van muziek als techno en dance. 600wrms, 484 €.

Vibe 18s: Klassieke front loaded 18" basskast met basspoort. Vrij compact, stevig gebouwd (38 kg). Klank: correct. Gaat vrij diep zonder te vervallen in subbass zonder punch. Deze basskast heeft wel wat power nodig. Een c2850 (2*500wrms op 8 ohm) leek ons zelfs nog een beetje te licht om ten volle van deze subbass te kunnen genieten. Combineert zicht perfect met alle andere kasten uit het vibe gamma: 500wrms, 484 €.

Vibe12+vibe18s: Perfect evenwicht, mid zit perfect waar het moet zitten.
    Vibe15+vibe18s: Makkelijk te plaatsen, voor de DJ.
    Vibe30+vibe18s: Passen perfect op elkaar. Ideale hoogte van de tweeter (deze 'stack' is ongeveer 1m70 hoog). Wij hebben dit actief getest, en dit is een ideale setup voor wie echt veel bass wil: voor het betere 'dance' werk.

Globale conclusie: JB systems is er terug in geslaagd met een klassiek product de markt open te breken. De kwaliteit is perfect aanvaardbaar en heel wat kasten van concurrerende merken worden nu plots ongelooflijk duur. Met deze prijzen worden deze vibe kasten een echte hype...

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Dus toch meer mensen tevreden over deze speakers. Valt niet tegen van JB. Ik denk dat ik er nog 2 bij ga nemen.

Ga ook de subs proberen ( ben ook nieuwsgierig ) omdat deze Vibe 12 gewoon goed klinken.

Een nset-up van 2* vibe 12 en 2* sub is een leuke optie ??

Een leuke disco-set ?? voor hoeveel man ??

Ik zit zelf te denken om een stack te maken met 2 subs en 1 Vibe30.

Zijn de PS1000 Amps hiervoor geschikt ??

Een rack van 2 PS1000 met EQ en X-over lijkt mijn een leuk rack

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ik heb ongeveer dezelfde gevoelens voor de Vibes:

Vibe 12: goed gedefinieerd van mid/hoog maar ik vind hem voor stand-alone gebruik te weinig bas hebben.
        Vibe 15: minder goede definitie van mid/hoog maar wel betere bas voor stand-alone gebruik.
        Ideaal is inderdaad de Vibe12 met de subwoofer: toch lekker warme bas en heel prachtig afgelijnd en gedefinieerd mid en hoog!
        AANRADER!!!!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DjFlo
          • Jun 2003
          • 332

Zeg laserguy ben jij importeur van Jb?
          Aangezien jij bijna over elk onderwerp van Jb kan meepraten
          groeten

floris

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Neen Flo,

ik verkoop ONDER ANDERE Jb. En net zoals voor alle andere merken bekijk ik e.e.a. met de nodige kritische blik. En ik moet zeggen dat ze de laatste jaren qua kwaliteit zeker vooruit gaan en dat is een positieve evolutie want in het verleden was dat soms wel even anders. Voor mijn part mogen ze nu bij JB hun PRO series inpakken want ik ga nu voor de Vibe serie (iets goedkoper en veel beter van klank).
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Weet er iemand ook toevallig welke speakers gebruikt worden vogens mij is het geen Eminence of Fane.

Frames worden in China gemaakt en de andere onderdelen ( magneet en conussen ) uit europa komen die in losse onderdelen naar de fabriek in china wordt gestuurd.

Zit er in de sub een eigen filter of is hij zonder filter ??

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Er zitten geen merkluidsprekers in. De luidsprekers worden gemaakt in een of ander lager lonenland op speciale specificatie (die waarschijnlijk van een "groot" merk zijn afgekeken). De wooferspreekspoel zou ook gewikkeld zijn met rechthoekige draad in plaats van ronde draad en ook dat is weer afgekeken van grote merken.

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2138

ook even bekeken, ziet er wel allemaal goed uit kwa looks. geloof ook de uitleg van lupus wel. kwa rendement geen top, maargoed je moet ergens op inleveren bij die prijs...

het kan wel eens iets worden, want die pro reeks vind ik maar bagger klinken[xx(]

citaat lijken vedomd veel op de ESW1018 van RCF )
                  die zien er toch bij mijn weten heel anders uit. wat grotere baspoort enzo...

krijg alweer zin om te kopen en te verhuren[]

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

Hey laserguy, welke geluiddset stond er dan op de opendeurdagen van Beglec? Die klonk nl NERGENS naar... (mmar was misschien nog de Pro-serie?)

Comment

• Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

Ik zeg ook niet dat hij er op lijkt maar de bouw van de kast is lookalike de ESW1018 ( lijkt meer op de bouwtekening van 18Sound of B&C )

Ik geloof in de grote zaal van de opendeurs dagen stond de pro versie te draaien omdat het hele vibe pakket niet aanwezig was.

Alleen boven stonden wat demo's van de vibe.

Comment

• LuPuS
                        • Dec 2002
                        • 457

Ik ga hem alvast even gaan horen op de opendeurdag van mijn boer op 11 november en post daarna wel even mijn bevindingen.

Pro reeks klinkt naar niets... Heb er eens een feestje mee gedraaid, wisten niet dat we zo'n slecht materiaal gingen voor onze neus krijgen... Nuja het ging, maar nu vraag ik toch wel een materiaal lijstje als we zelf geen materiaal moeten plaatsen... Was trouwens te weinig ook. Twee Pro tops in een klein zaaltje voor 100 man...

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

Ben tot nu toe erg tevreden over deze speaker. Ga er nog 2 bij bestellen.

Ga ook die subjes proberen en de 15" versie en dubbel 15.

Ben erg onder de indruk wat dit kastje aanbiedt.

Budget is LOW maar ik denk ook wel dat veel grote merken ( wel de budget lijnen ) in verhouding te duur worden beschouwd.

Heb vandaag deze kast vergeleken met een PS12 van Master en moet zeggen ondanks de Master toch wel iets beter klinkt de Vibe 12 er niet ver van af doet.

Indicatie prijs :

Master PS12 kost 710,00
                          JB Vibe 12 kost 187,00

Moet wel toegeven dat Master iets vriendelijker klinkt. Maar zo'n groot prijsverschil vindt ik toch vrij veel terwijl het geluid niet veel verschillend is.

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

@luc2366: inderdaad de Pro series. Ik vind ze ook niet fantastisch klinken maar sommige mensen vinden de klank juist wel heel goed (Eminence lovers). Ik vind hun klank te veel naar de kast klinken. Ik hou meer van de warmere klank van Beyma, EV, ... vandaar dat die Vibe met sub echt veel natuurlijker klinkt naar mijn gevoel.

@mephisto: inderdaad: boven was het te doen voor de Vibes (en de PSX-en en hun actief systeem en ...). Die dubbel 15" vind ik overbodig: hij is groot, gaat niet zoveel lager en mist evenals de enkele 15" definitie in mid en hoog. Voor disco gebruik perfect leefbaar maar voor meer kritische toepassing zweer ik bij Vibe 12 met sub.

Comment

• LuPuS
                              • Dec 2002
                              • 457

Zou de de vibe12 een dubbele sub kunnen bijhouden?

Comment

Working...