probleem denon dn-d4000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

1/ OF je mag kopiƫren of niet, doet hier niet ter zake.

2/ ALS ik al kopieer, dan zijn dit remixen waar ik te laat was om ze origineel te kopen maar waarvan ik wel de originele versie kocht.

3/ Welk merk mijn cd-speler is? Wel, in de verhuur heb ik Denon (3x DN-2000MKIII en 2x DN-2100F) en American-DJ 5Pro-2 en CD-PRO400), maar draai ook regelmatig op een "1000MKII" van DAP. Verder kan ik "teren" op 16 jaar ervaring (dus heb zowat elk merk zien passeren (behalve Numark) om mijn stelling te staven.

4/ Mijn cd's los op een hoopje?!? En hoe vind je iets terug in het holst van de nacht... Als er iets is wat heilig is bij mij is het wel mijn vinyl- en m'n cd-collectie (waar veel geld in kruipt)! Alles zit in Flightcases, single-cd's zitten in 't kartonnen hoesje en full-cd's zitten samen met boekje in een plastiek hoesje, alles geordend volgens genre.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Dat doet er ook niet terzake maar laserguy beweert dat het onzin is.
      Terwijl het dat niet is.

Maar goed kopieren is niet verboden dat heb ik niet gezegd.

Bij aankoop van een lege cd betaal je het recht om te mogen kopieren niet om dit aan derden te laten horen !!!

Prive in huis OK maar niet in het openbaar !!!

Dat een speler problemen kan geven is ook een bekend item omdat ieder op een andere manier kopieert. De een 1 op 1 de andere met 25 speed of meer en daar kunnen spelers problemen mee hebben. Als je laser niet snel genoeg is om te kunnen lezen zul je problemen kunnen krijgen zoals hier aangegeven werd.

Bij de Denon 4000 is het probleem bekend dat bij MP3 de memory een stuk minder is ( slaat sneller over ) Pitch wijkt af en nog meer kleine dingetjes. Daarom is er een nieuwe versie uitgekomen ( andere software ) Ook waren er klachten bij normale gekopieerde cd's

Ook andere spelers kunnen bij een gekopieerde cd anders reageren ( trager met inlezen, buffer kleiner, pitch niet zuiver enz enz.

Bij een goed gekopieerde cd zul je er weinig van merken.

Dit hoeft niet de oorzaak te zijn van het probleem waar dit topic overgaat maar wel wordt verklaard dat het alleen bij gekopieerde cd is en niet bij een originele.

Comment

• Roeltej
        • May 2001
        • 761

citaat:
        Laatste tijd zijn de pro merken bezig om de garantie te latenb vervallen als er aantoonbaar is dat er gekopieerde cd gebruikt worden.
        Maar wel zorgen dat je software kan upgraden en mp3 cds draaien... lijkt me niet dat je je software ff op een cdtje laat persen, en in de winkel zijn ook geen complete cds met mp3s te krijgen

Maar topic ging geloof ik over het niet afspelen van TDK cdr's door een dn-d4000 ...

vraag me af of de topicstarter al een ander merk cdr geprobeert heeft.

Vitality Show

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Er zijn wel legale MP3 te krijgen maar nog voor teveel geld ( in de horeca )

Ik hoop dat bij gebruik van andere cd-r geen problemen zijn.

Anders is er echt iets mis met de speler. Misschien updaten van de software.

Comment

• Masterboy
            • Jul 2004
            • 51

Normaal zal hij wel geen problemen hebben met andere merken cd-r's.
            Ik heb al eerder gezegd dat ik dus ook problemen heb met TDK cd-r's op mijn DN-D9000, maar andere merken cd-r's werken wel perfect.

Comment

• Mark-LED
              • May 2004
              • 822

citaat:Geplaatst door mephisto

Zelf heb ik het ook meegemaakt !!!! 10.000 euro boete !!!
              Sinds wanneer mag Buma zulke hoge boetes uitschrijven? En waarom mag Buma uberhaüpt boetes uitschrijven, zij zijn toch een soort van stichting? Kan iemand mij daar iets meer over vertellen?

citaat:Geplaatst door mephisto

De meeste brandbare cd's zijn ruk qwa kwaliteit. Wil je een goede kopen ben je al gauw een euro of 3 / 4 kwijt maar de meeste mensen kopen toch die 50 stuks voor 12 euro op een spindel.
              De kwaliteit van cdr's van tegenwoordig is prima, je hebt a en b-merk, tuurlijk. Maar wat ook een belangrijke factor is, is je brander zelf. Als jij zo'n goedkoop aldi-brandertje hebt, kan die natuurlijk nooit de kwaliteit van een plextor nakomen. Al met al dus gewoon factoren.

Spindels.. klote dingen zijn het. Leuk als back-up, voor eenmalig gebruik dus, niet voor wekelijks gebruik. Ook slim-packs zijn klote naar mijn mening. Als je 10 slim-packs in je koffer hebt, weet ik zogauw niet welke cd waar zit als ik aan het draaien ben. Daarom altijd de maxi-packs voor mij. Van het merk Arista of MMore. Nog nooit problemen gehad met die cd's, ze hebben leuke smakken gemaakt op de grond, maar ik hoor nog steeds geen verschil, en over barstjes in de cd's hoef ik me dus ook geen zorgen te maken.

Dus zorg voor goede cd's, en voor een goede brander. Geef liever iets meer geld uit, want goedkoop = duurkoop (goh hoe vaak is dat wel niet gezegd). Ik heb bijna 4 jaar geleden een plextor brander gekocht voor 700,- gulden. Ik heb deze brander nog steeds, en hij vertoont nog steeds geen enkel teken van slijtage.

Mja nu ga ik iets te ver offtopic denk ik [:I]

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

De Buma kan ook geen boetes geven dat is door de rechter bepaalt !!! Ik had 1000 verschillende titels waarvan ik niet kon aantonen dat het kopies van de originele muziekdrager waren. Daar heb ik die boete voor gekregen en niet zeggen dat de buma dat niet kan want het is hun werk om dit soort gein tegen te gaan.

Ik heb mijn lesje wel geleerd met kopieren ( ik doe het nog hoor maar alleen als backup van mijn collectie ) Ik haal niets van Internet af of andere bronnen ( heb zelf 2 computers met MP3 die staan gereigistreerd bij de BUMA !!! Mij hebben ze niet heb ik altijd gezegd maar als je toevallig een controle krijgt op lokatie hebben ze je dus wel als ze kwaad willen .......

Maar goed ik stop hiermee want het topic gaat alleen over dat de DN4000 geen cd-r leest van TDK en hierdoor problemen krijgt.

En ikzelf gebruik TASCAM branders en cd van een bedrijf die cd-roms maakt en cd's perst ( kennis werkt daar )

Comment

Working...