probleem denon dn-d4000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djmv40
    • Feb 2003
    • 20

probleem denon dn-d4000

ik heb gister met die cd speler gedraaid en de eerste problemen kwamen al ik heb gebrande cd's TDK en daar werkte de denon maar half op. als je de pitch control bediend dan loopt de cd vast als je er afblijft doet de cd het wel. Maar toch bleef ie soms ff hangen en ging weer verder. Je zag dat de remain tijd ook niet vloeiend terug loopt. op orginele cd's werkte het prima
    (andere type van cd spelers van denon dn 1800 dn 2600f werken de cd's prima op)
    weet iemand een oplossing voor dit probleem?
    ik vind het maar raar!

greezzz marcel V
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Probleem met een cd speler.....

Gezien de plaatsing van het onderwerp in het live forum...RTFM

onderwerp verplaatst baar drive-in...modje
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

originele cds gebruiken

(doen wij ook, niks mis mee ...)

hoe zit het met het gebruik van andere merken cdr's ?
      Vitality Show

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Misschien heb jij de oude versie van de DN4000. Daar was een software probleem bij. Ik had er ook problemen mee bij het afspelen van MP3had ik vergelijkbare problemen + bij kopies en MP3 betsanden sloeg hij heel vaak over.

Heb een nieuwe gekregen van mijn leverancier en het probleem was verholpen.

Comment

• Masterboy
          • Jul 2004
          • 51

Ik heb met TDK cds ook al problemen gehad op mijn Denon DN-D9000.Kon de cds ook niet lezen, idem hetzelfde probleem met een Technics cd speler.Dus ik moet die TDK's niet meer hebben.Heb ook eens vernomen van iemand die bij Philips werkte dat bij het testen van cdr's, de TDK's als één van de slechtste uit de tests kwamen.Deze tests werden bij Philips gedaan wanneer ze nieuwe cd-writers ontwikkelen, dan worden vele merken cdr's eerst getest op die toestellen.
          Wat is ook heb met de DN-D9000 van Denon is dat copy beveiligde cd's ook niet goed afspelen op mijn Denon.Leest ze soms helemaal niet en anders springen ze constant over.Dit heeft volgens Denon te maken met het feit dat ze nu een soort cdrom drives gebruiken in hun toestellen en die geven dus problemen met sommige beveiligde cd's

Comment

• Max
            • Feb 2003
            • 680

Gek, Mijn Denon doet het perfect met alle soorten CD's echter moet hij bij MP3 wat langer laden als bij een orginele CD maar da's te verwaarlozen.

Comment

• VERVALLEN

Werk bij een drive in toch niet met copy cd's. NOOIT is die kwaliteit ervan zo goed als een originele CD.

Ik heb met de 4000 van denon ook al gedraaid, en ik moet toegeven dat ik deze nooit zou aankopen. Werkt onhandig en is niet goed vind ik.
              De denon 2000 reeks is oud, maar beter en degelijker vind ik.
              En de numark CD spelers vind ik ook enorm goed.

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

is niet goed... op wat voor manier ?

ik lees er eigenlijk alleen nog maar goede dingen over (op dit voorvalletje na...)

Kwaliteit van gekopieerde cds kan net zo goed zijn als originele... of beter... sommige geperste cds kunnen ook brak zijn.
                hangt gewoon af van de kwaliteit muziek die je erop zet, als je gedownloade 128 kbps mp3s ofzo brand, dan is kwaliteit lager, maak je 1 op 1 kopie van een normale geperste cd, dan istie net zo goed...
                Vitality Show

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

citaat:Geplaatst door Roeltej

Kwaliteit van gekopieerde cds kan net zo goed zijn als originele... of beter...
                  maak je 1 op 1 kopie van een normale geperste cd, dan istie net zo goed...
                  yeh right! als je, net als ik, minstens 3x per week draait en je gebruikt copies (wat heel zelden voorkomt) dan vertonen die na 1-2 maanden ALLEMAAL problemen, welke het merk ook is! ze zijn (veel) meer krasgevoelig, de geluidskwaliteit is minder, het laden vh nummer duurt langer, sneller verspringen,...
                  GEWOON ORIGINELEN KOPEN!

Comment

• Masterboy
                    • Jul 2004
                    • 51

"Altijd origineel kopen" is in mijn geval ook niet altijd goed, want dus "EMI COPY CONTROLLED" originele cd's kan ik dus niet afspelen op mijn DN-D9000, dus ben ik al verplicht er op één of andere manier een copy van te maken om het toch te kunnen afspelen op mijn Denon.Ze zouden beter stoppen met die beveiligingen toe te passen op cd's, want het is toch op één of andere manier te omzeilen en nu worden de mensen die een originele cd kopen gestraft, dat het dus soms problemen geeft om af te spelen.

Comment

• DJ.T
                      • Nov 2002
                      • 1502

citaat:Geplaatst door luc2366
                      yeh right! als je, net als ik, minstens 3x per week draait en je gebruikt copies (wat heel zelden voorkomt) dan vertonen die na 1-2 maanden ALLEMAAL problemen, welke het merk ook is! ze zijn (veel) meer krasgevoelig, de geluidskwaliteit is minder, het laden vh nummer duurt langer, sneller verspringen,...
                      GEWOON ORIGINELEN KOPEN!
                      Sorry maar dan ligt het er toch echt aan hoe je met je cd's omgaat.
                      Ik vermoed dat jij zo iemand bent waarvan al zijn cd's onder de krassen zitten, je bewaart je cd's zeker allemaal op elkaar gestapelt zonder doosje, lekker makkelijk[B)]
                      Geluidskwaliteit minder? Absoluut niet merkbaar als je gewoon normaal brandt, je brand immers 1 op 1. Dan moet je verdomt goede oren hebben om het minieme verschil tussen de cd's uit de winkel (proffesioneel geperst) en zelf gebrande cd's te horen.
                      Krasgevoeliger? No way, ik ben het merk kwijt maar had laatst cd's die ontzettend lastig te bekrassen waren door een speciale laag (zwarte onderkant, misschien zegt iemand dit iets?).
                      Nogmaals: als je gewoon op een normale manier met je cd's omgaat kan je ze jaren goed houden met maar een paar minimale krasjes.
                      Laden duurd langer? Dan wil ik toch weten wat voor speler jij gebruikt en waar je dit op basseert?
                      Het is nou eenmaal zo dat de ene cd compleet geladen is in 6 seconden en de ander in 6,5. Dit verschil is zo ontzettend klein en zit dus gewoon tussen normale cd's, dit heeft absoluut niets te maken met het zelf branden.
                      Sneller verspringen? Ik denk weer het krasverhaal want anders verspringen ze niet.
                      Leer eerst eens hoe je cd's netjes behandeld, dat zal een hoop schelen.
                      Gewoon originelen kopen? HO!
                      Een kopie wil niet zeggen dat je de originelen niet hebt!
                      Een kopie is handig als je zuinig bent op je originelen en ze wilt sparen.
                      Originelen kopen en kopieren gaat dus goed samen, het is niet OF het een OF het ander.
                      We're ready to party, are you?

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

Tja kopies gebruiken heeft zijn voor en nadelen ....... Voordeel is dat het voordeliger is, nadeel is dat het slecht is voor je cd speler en als je controle krijgt het een berg geld kan gaan kosten .....

Dat is slecht is voor je cd-speler is dat de colpie cd een gruis achter laat op je laser en in de speler.

Heb er al veel gehad in reparatie en 80% heeft een gruis en aanslag op de laser ( buiten stof en drankresten ) Bewezen is dat deze gruis afkomstig is van gekopieerde cd's.

Ook zakt mijn broek af bij Denoin als je de cd speler nieuw uit doos haalt er een grote sticker opzit waarop staat dat ie om de 2 maanden een servicebeurt moet hebben.

Aan de ene kant goed want hij moet onderhouden worden maar aan de andere kant vindt ik als je een hoop geld uitgeeft aan een cd speler het vraar staat als je als eerste leest als je de doos opent : service control every 2 months.

Dat is net zoals je een nieuwe auto koopt en bij afname de verkoper zegt dat je om de 1000 KM je olie moet nakijken.

Laatste tijd zijn de pro merken bezig om de garantie te latenb vervallen als er aantoonbaar is dat er gekopieerde cd gebruikt worden.

Lasers zijn supergevoelig voor omstandigheden ( koud warm vuil nicotine ) dus de garantie is minimaal ( ze kunnen tegenwoordig zien aan de laser wat er is gebeurt )
                        Als er technische problemen zijn is er geen probleem met garantie.

Net zoals bij JEM rookmachines ( daar kunnen ze zien aan de thermostaat of de goede ( JEM ) rookvloeistof gebruikt is. Zo niet is er geen garantie op de thermostaat.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

citaat:nadeel is dat het slecht is voor je cd speler
                          citaatat is slecht is voor je cd-speler is dat de colpie cd een gruis achter laat op je laser en in de speler.

Heb er al veel gehad in reparatie en 80% heeft een gruis en aanslag op de laser ( buiten stof en drankresten ) Bewezen is dat deze gruis afkomstig is van gekopieerde cd's.
                          Werk jij soms voor Sabam/BUMA/Stemra Mephisto? Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Een deftige lege CD van een deftig merk laat helemaal geen "gruis" achter. Dat is nog uit de tijd dat er van die rommel cd-tjes op de markt waren waarvan zelfs de spiegelende laag na een paar jaar verdwenen was en dat je dus echt door de CD kon kijken (bestond toen ook in "gekochte" Cd's van het goedkope soort).
                          Het enige wat inderdaad slecht is voor de lens is stof (drankresten? alleen bij toploaders zeker?) en rook (stof van hazers/rookmachines en van sigaretten + kleverige substanties door nicotine).

citaat:Ook zakt mijn broek af bij Denoin als je de cd speler nieuw uit doos haalt er een grote sticker opzit waarop staat dat ie om de 2 maanden een servicebeurt moet hebben.
                          De mijne komt hier ook redelijk los van te hangen

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

Onzin als je de wetgeving kent heb je alleen het recht om te kopieren voor eigen gebruik !!! niet om aan derden te laten horen !!

Daarbij als er controle plaatsvind jij moet kunnen aantonen dat jij de originele cd of trck in je bezit hebt !!!

9 van de 10 gekopieerde cd's van tegenwoordgg worden geript van MP3 en van internet afgehaald.

Ik ken al genoeg mensen die een bekeuring hebben gehad of een flinke waarschuwing !!!

Zelf heb ik het ook meegamaakt !!!! 10.000 euro boete !!!

Dus echt geen flauwekul hoor.

Je mag gekopieerde cd in het bezit hebben maar je mag ze niet aan derden laten horen in openbare ruimtes - cafe's of andere gelegenheden.

Horeca gelegenheden betalen geld om de klanten te kunnen vermaken met muziek oif het nu achtergrond of voorgrond is.

Zelfs grote bedrijven moeten betalen om op de achtergrond een werkmuziekje voor hun werknemers te laten horen.

De meeste brandbare cd's zijn ruk qwa kwaliteit. Wil je een goede kopen ben je al gauw een euro of 3 / 4 kwijt maar de meeste mensen kopen toch die 50 stuks voor 12 euro op een spindel.

Comment

• Max
                              • Feb 2003
                              • 680

citaat:Geplaatst door mephisto
                              Ook zakt mijn broek af bij Denoin als je de cd speler nieuw uit doos haalt er een grote sticker opzit waarop staat dat ie om de 2 maanden een servicebeurt moet hebben.
                              [B)] heb mijn DN 4000 nu bijna een jaar en moet zeggen dat ik hem nog nooit een onderhouds beurt heb gegeven [:0] Nu wordt deze ook wel erg weinig gebruikt, alleen thuis en totaal nu ites van 10 klusjes en wordt ook niet verhuurt... Binnenkort toch maar eens laten doen [?]

Comment

Working...