CROWN XLS-602

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

Nou is er ook de xs serie van crown

hoe zijn mensen daar over te spreken, ze zijn wel een stukje duurder maar de prijs valt me zeker niet tegen

Comment

• Master ®
      • Nov 2004
      • 96

@ sis:
      eigenlijk helemaal niet zo veel[]
      ik heb altijd actieve speakers
      dus geen versterker nodig[]
      daarbij weet ik wel die merken die jij op
      noemt best goedde versterkers maakt
      die je niet kunt vergelijken met een DAP

Comment

• Master ®
        • Nov 2004
        • 96

@ LJ-Martin:
        ja en je kunt er nog wel een paar meer opnoemen
        bijvoorbeeld: een Dynacord zeker niet slecht
        of een EV en er zullen er nog wel meer zijn
        van topkwaliteit

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door PowerSound

Ook wordt de XLS vrij warm

Hier draait diene soms 8 uren aan een stuk, en ik heb eigenlijk geen warmteontwikkeling in mijn XLS versterker.

Ik vind hem zeer goed.

Comment

• Master ®
            • Nov 2004
            • 96

Geplaatst door PowerSound

Licht eraan hoe je er mee om gaat
            Als je flink gaat liggen blaazzen dan zal
            die zo warm zijn ja maar als je uhm gewoon
            lekker op 4 ohm laat draaien
            dan heb je er geen omkijken naar heel de avond.
            En als word ie warm, ijskoud is ook niet goed.

Comment

• Michel_G
              • Dec 2003
              • 376

citaat:Geplaatst door Master ®

Geplaatst door PowerSound

Licht eraan hoe je er mee om gaat
              Als je flink gaat liggen blaazzen dan zal
              die zo warm zijn ja maar als je uhm gewoon
              lekker op 4 ohm laat draaien
              dan heb je er geen omkijken naar heel de avond.
              En als word ie warm, ijskoud is ook niet goed.
              Neem aan dat jij ervaring hebt met deze versterker ?

Onderbouw deze uitspraak dan eens wat meer.

Lekker op 4 ohm ? wou je dus zeggen dat hij pas warm wordt als hij op 2 ohm draait ? Zijn maar bar weinig versterkers die echt optimaal presteren op 2 ohm en nog minder die daar ook niet warm bij worden. Gemiddelde versterker zal toch wel warm worden als je hem de hele avond (vol) laat draaien op 4 ohm.
              Is weer terug !

Comment

• VERVALLEN

De onze XLS-602 draait hier veel op 2 x 8 ohm. Prestaties zijn echt OK, en warmte is niet te merken.
                Ook ijskoud zal 'm niet worden .

Het enige nadeel vind ik dat de ventilatoren tamelijk veel lawaai maken.

Comment

• Peter Dumon
                  • Nov 2009
                  • 4

ik doe een onderhoud in een danscafe met 8 Crown XLS-602 versterkers.

Schade:
                  - in totaal 7 defecte ventilators
                  - 1 versterker is volledig stuk omdat een ventilator stuk is gespat (volledige kortsluiting)

Voor de rest geen bridge mode (ik denk enkel bij de oude types) en een zeer uitgekleede versterker aan de binnenkant.

Overduidelijk een low budget ding,
                  XLS hoeft niet voor mij.

Maar vol lof over de MA en I-Tech serie!

Comment

• HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 650

Kijk altijd nuttig om gebruikerservaring na 6 jaar te krijgen

Aangezien je onderhoud doet, kun je mss aangeven hoeveel draaiuren die amps al hebben gemaakt (en fan gaat nl. een flink aantal uren mee), dus mss is hier gewoon sprake van dat de fans allang vervangen hadden moeten zijn.

Ik heb een rackje gehad met 4 van deze versterkers, gewoon omdat deze goedkoop waren en eigenlijk iedereen wel het merk Crown kent. Wat mij vooral opviel is dat het klankmatig redelijke versterkers waren. Had hiervoor 4 stuks EP2500 van Behringer en deze Crowns klonken echt een stuk aangenamer.

Toen ik ze kocht had ik wat bedenkingen erbij
                    - budgetserie welke redelijk nieuw is, dus weinig ervaring van anderen
                    - betrouwbaarheid
                    - hoe realistisch zijn de datasheets

Het rackje was al aardig wat keren op pad geweest (verhuur) en heb ik na goed 2 jaar weer verkocht zonder dat er ook maar problemen mee zijn geweest.

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Als er in een horeca tent 7 van de 8 ventilators kapot zijn, weet ik zeker dat er veel te weinig onderhoud aan is geweest. (nooit dus)
                      Als die bierpomp net zo goed onderhouden wordt.......
                      Eigen schuld van de uitbater en niet van de amps.
                      Okee, ze zijn goedkoop, maar ze hebben toch een aantal jaren probleemloos gewerkt toch? Er is er één echt kapot, door oververhitting wegens kapotte fan.
                      Die fans zitten ongetwijfeld vast door stof, nicotine en andere ongerechtigheden.
                      Als je die niet in goede staat houdt, kun je dit verwachten, logisch toch?
                      Aan de andere kant, de kroegbaas heeft geld in zijn zak gehouden door geen onderhoud te doen, dat kan hij nu mooi uitgeven aan wat nieuwe versterkers.
                      Ook serieus dure versterkers hebben hetzelfde onderhoud nodig, dus de keuze destijds was wellicht zo gek nog niet?

Comment

• tha_dj
                        • Jan 2004
                        • 375

Hebben er 2 stuks in gebruik, al een jaartje of 5 inmiddels, en met 1 afgelopen zomer het probleem kapotte ventilator gehad.

Maar deze versterker viel dan ook door dit probleem in de protect, en sloeg netjes uit doordat deze te warm werd.

Snap ik dus niet dat in die tent daar er zoveel stuk kunnen zijn zonder dat er problemen waren !!!

En ohja, wij spuiten onze versterkers minimaal 1 keer per jaar ( bouwvak ) volledig uit en maken ze stofvrij.
                        your light !

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

XLS202/402/602/802 in de verhuur.
                          Gaat wel eens wat stuk, maar opvallende uitval. Niet in aard als frequentie.

Ventilatoren die stuk gaan, in een vaste installatie... Ben gelukkig niet de enige die eerder denkt aan frequentie van onderhoud dan aan een product wat niet deugd!
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• rolanddeg
                            • Nov 2004
                            • 337

Ik heb een behoorlijk trauma opgelopen door de XLS602... Dit is echter al wel een behoorlijk aantal jaartjes geleden, toen ze net op de markt kwamen.

Ik was aan het werk in een tentje wat later een 'belastingparadijs' bleek. Het publiek was zegmaar van het zelfde kaliber Alles wel, de tent stond overvol en de hitte was bizar. Ineens zie ik een aantal rode lampjes in het amprack verschijnen (4x XLS602) en achter elkaar hoor ik het geluid in delen van de tent wegvallen, totdat het binnen een minuut helemaal stil is. Ik weet niet precies meer wat er gebeurde, maar er ontstond een revolutie onder het publiek wat zich onder andere tegen de DJ en mijn persoon keerde. Ineens stonden er 600 vechtende mensen voor ons neus, met een steekpartij als gevolg. Heb gelukkig kunnen vluchten en m'n laatste werkdag daar was een feit (Sta je dan, als 16 jarige zwartwerker...)

Uiteindelijk bleek een slechte koeling de oorzaak te zijn. De volgende eigenaar heeft achter het versterkerrack een stel ventilatoren in gebouwd, sindsdien schijnen er geen problemen meer geweest te zijn. Maar om deze reden heb ik nogsteeds een vreemd gevoel bij de XLS-serie. Al ben ik er de afgelopen tijd weer een behoorlijk aantal tegen gekomen: stuk voor stuk goedwerkende en goedklinkende versterkers. Zolang je ze maar voldoende koeling geeft, en dat heb ik inmiddels wel geleerd

Comment

• tha_dj
                              • Jan 2004
                              • 375

Tja.....ik heb ook een van de eerst serie XLS verterkers, en NOOIT echt last gehad.

Maar ja VENTILATIE !!! is wel het magische word, want de ontwikkelde warmte moet wel weg kunnen en anders slaat de beveiliging toe.

Dus zorg jij niet goed voor de versterker, dan doet hij het zelf wel, meer heb je niet nodig toch !

Blijf het goed versterkers vinden voor hun geld, en draai er nog altijd mee, alhoewel op de grotere set de xti wordt ingezet ( is een heel andere prijs / kwaliteit )
                              your light !

Comment

• salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

Nou, ik heb diverse XLS modellen verkocht en het enige wat ik tegen ben gekomen is idd koeling is onder de maat en enkele electronica deeltjes onder bemeten.
                                Voor het geld prima versterkertjes, in vergelijking met de XTI heb ik minder problemen gehad met de XLS modellen.

Overigens knallen er bij ons 4x NEXO LS500 subs per kant op een Crown XLS5000d, je weet niet wat je hoort...

Dave
                                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...