CROWN XLS-602

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sntho0
    • Sep 2003
    • 196

CROWN XLS-602

Hoi,

Kan iemand mij z'n ervaringen vertellen over de CROWN XLS-602 amp?

BVD
    Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.
  • davehouben
    • Dec 2003
    • 92

Poeh XLS 602 zegt me ff niks. Weet alleen dat Crown echt geen rotzooi is. Wij gebruiken de Macro-Tech serie(2400 - 3600 - 5002) tja en das gewoon echt ultiem materiaal hoor! []

Comment

• Michel_G
      • Dec 2003
      • 376

Volgens mij zijn er al genoeg topics geweest over de XLS serie van crown, maar ok. (of topics waar iets over deze versterker gezegt werd)

Heb er geen ervaring mee, weet wel dat dit de echte budgetline van crown is. Maar volgens mij geen beroerde versterker. Heb wel eens foto van de binnenkant en zag er opzich netjes uit. (en heb hem nu 1 keer gehoord en klonk opzich niet slecht)

Is weer terug !

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

zijn redelijk goede buget eindtrappen is oorspronkelijk dacht ik een ondwerp van c-audio(crown heeft dit bedrijf geloof ik overgenomen.dit bedrijf bestaat volgens mij ook niet meer, ze hebben wel de producten toegevoegd aan het crown assortiment (daarom heeft crown nu dus ook een budget eindtrapje)Dacht dat de puls serie van crown ook een soort van ontwerp van c-audio is (misschien wel oem product)volgens mij zijn deze eindtrappen vergelijkbaar met de q66 en de s1200.zal ook ongeveer het zelfde kosten.De c audio eindtrappen hebben bij een oom van mij in het cafe gehangen en deden het zeer goed.(geloof dat ze in de tijd dat het c audio was iets van b602 heten)ze zien er in het crown jasje trouwens wel iets anders uit,frontje is dacht ik anders.Veel meer kan ik je er niet over vertellen,is gewoon en leuk eindtrapje voor het geld.groeten arie

Comment

• Michel_G
          • Dec 2003
          • 376

citaat:Geplaatst door arie

zijn redelijk goede buget eindtrappen is oorspronkelijk dacht ik een ondwerp van c-audio(crown heeft dit bedrijf geloof ik overgenomen.dit bedrijf bestaat volgens mij ook niet meer, ze hebben wel de producten toegevoegd aan het crown assortiment.......

(geloof dat ze in de tijd dat het c audio was iets van b602 heten)..........
          C-audio kwam onder de Harman international company te vallen. (zelfde groep waar ook crown onder valt) Harman wou echter niet dat C-audio concurent zou worden van crown, en heeft daarom dus C-audio bij crown gevoegd. (zijn bij mijn weten inderdaad wat dingen door crown overgenomen, ook qua bepaalde ontwerpen, maar weet niet precies welke) C-audio bestaat ondertussen niet meer. (althans website enzo is nog wel online, maar info e.d. lopen via harman groep. (word ook op de C-audio site naar crown verwezen )

Zal waarschijnlijk de GB 602 van C-audio zijn geweest. (De GB reeks was de budget reeks van C-audio)

Maar ok, dat was een beetje offtopic, back on topic nu weer
          Is weer terug !

Comment

• VERVALLEN

Ikzelf heb de crown XLS-602 hier thuis staan.
            Daarvoor had ik de equinox audio centron (tegenwoordig amcrom genoemd).
            Aangezien mijn vorige versterker net iets te weinig vermogen had heb ik de XLS-602 aangeschaft.
            Er zijn ook de XLS-202 en XLS-402 te verkrijgen.

Van degelijkheid zijn ze echt enorm goed. Ze hebben een softstart systeem waardoor de hoge aanloopstromen geminimaliseerd blijven (bij aanzetten van amp), ze bevatten zeer degelijke beveiligingskringen (temp, clip, dc, overbelasting, kortsluiting,...)

Hun fronregeling (volume) gebeurt in voelbare stapjes (dus geen gewone potmeter)

Ze hebben 2 zeer goede ingebouwe ventilatoren steken. Ze zuigen aan de voorkant, en blazen aan de achterkant.
            En geloof me, ge hoort ze draaien want ze maken echt veel wind lang achter. Versterker loopt dus niet warm waardoor de elektronica uitermate in safe temp blijft.
            Ik gebruik de amp voor 2 TR-125 boxen van JBL, maar deze PA heeft véél meer in zijn mars waardoor hij echt op feesten en fuiven een onmisbaar hulpmiddel is. Van prijs vallen ze goed mee. Ongeveer iets van een € 750 / stuk voor de 602 PA. (= richtprijs in België)
            Het is echt een klasse versterker!

QSC en dergelijke zullen duurder zijn, maar de kwaliteit is bijna 't zelfde!
            In ieder geval, de crown xls-602 is vééééél beter tov JB-Systems, Skytec, Velleman, ...
            Maja die lege dozen van versterkers zijn dan ook stukken goedkoper.
            (300 à 400€)

Comment

• sntho0
              • Sep 2003
              • 196

Bedankt voor de info.

Ik had al eens ergens gelezen dat het goede amps zijn, maar wilde graag van meerdere mensen hun ervaringen.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door sntho0

Bedankt voor de info.

Ik had al eens ergens gelezen dat het goede amps zijn, maar wilde graag van meerdere mensen hun ervaringen.

U gaat die aankoop zeker niet beklagen! Dat garandeer ik je!

Comment

• sntho0
                  • Sep 2003
                  • 196

Hallo,

Inmiddels is het besluit gevallen om een stel JBL JRX-125 boxen aan te schaffen.
                  Tijdens het testen hing er een Yamaha p5000s aan.
                  Klonk perfect! Deze is 2x750 wrms bij 4Ohm.
                  Toch gingen de cliplampjes regelmatig aan, dus denk ik, of hij moet gewoon zachter of
                  de versterker kan nog zwaarden. De P7000S misschien? Maar is dit verstandig? Ik bedoel;
                  de boxen zijn 500 wrms en het houdt toch een keer op?
                  Ook is mijn oog nog gevallen op de Numark Dimension 4. Helaas maar 2 x 660 wrms bij 4 Ohm, maar
                  verder een heel compleet ding en een stuk goedkoper, ook nog goedkoper dan de Crown.
                  Wat denken jullie er van? Zou dit verstandig zijn? Ik hoor het graag.

Bij deze de specs. van de Numark dimension4.

• Full LED meter display with clip indicators
                  • Crossover for Subwoofer on rear for each channel
                  • Subwoofer Frequency adjust knobs: 20-200 Hz
                  • Stereo/Mono front panel selector
                  • DC output protection and Short circuit protection
                  • DIP switch to engage internal compression limiter
                  • DIP switch for 30Hz/50Hz low frequency roll off filters
                  • Balanced XLR & 1/4" (6.3mm) input
                  • XLR balanced outputs (thru)
                  • 5-way binding banana plug channel outputs
                  • 3 Speakon outputs for Channels A/B/Bridge
                  • Recessed Bridge control switch
                  • 2x dual speed fans coupled with heatsink cooling for extra protection
                  • Ground Lift Switch
                  • Total Harmonic Distortion: Less than 0.002%
                  • Input sensitivity & Impedance: 1.0 V RMS (0 dBV)
                  • Hum & Noise: 100 dB, unweighted
                  • Rear Panel Reset button

Dimension 4
                  850W RMS @ 2 Ohms, 1KHz, 1% THD per channel (stereo)
                  660W RMS @ 4 Ohms, 1KHz, 1% THD per channel (stereo)
                  412W RMS @ 8 Ohms, 1KHz, 1% THD per channel (stereo)
                  1900W RMS @ 4 Ohms, 1KHz, 1% THD (mono bridged)
                  1350W RMS @ 8 Ohms, 1KHz, 1% THD (mono bridged)

Total Harmonic Distortion: Less than 0.002%
                  Input sensitivity & Impedance: 1.0 V RMS (0 dBV)
                  Hum & Noise: 100 dB, unweighted
                  Power Consumption: 10A @ 120V AC 120V/60Hz or 220V/50Hz switchable
                  Frequency Response: 10Hz - 40 kHz, +/- 1 dB
                  Dimensions: 3.5" H x 19" W x 15.9" D / 880mm x 483mm x 405mm
                  Weight: 31 lbs. / 14kg

Comment

• VERVALLEN

bekijk uitgebreid de specs van crown toch nog maar eens hoor.
                    Aleja, ik vind deze PA zeker op en top.

Comment

• Master ®
                      • Nov 2004
                      • 96

crown versterker zeker kopen krijg je geen spijt van

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Master ®

Master (R),

dat heb je nu eens mooi gezegd se!

Numark is niet slecht wat CD-spelers betreft, maar qua versterkers zou ik toch ook enkel QSC , Crown, Amcron, Bitner aanraden.

Comment

• sntho0
                          • Sep 2003
                          • 196

En de Yamaha dan?

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door Master ®

Wel even opletten Master
                            De ene crown is de andere niet !!!!!
                            De ene crest is de andere niet !!!!!
                            De ene QSC is de andere niet !!!!!!!
                            Ik wil daarmee zeggen dat deze fabrikanten budget versterkers maken die totaal niet te vergelijken zijn met hun topeindtrappen []
                            Master , welke ervaring heb je met eindtrappen [?][][:0]
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• PowerSound
                              • Nov 2001
                              • 1892

XLS is helaas niet de naam "CROWN/AMCRON" niet waard. . Geluidskwaliteit is goed. Maar helaas zijn de componenten erg strikt bemeten.
                              Ook is de achterkant bijna leeg. Geen limiters, geen bridge mode (moet je zelf kabel in elkaar steken) etc.

Ook wordt de XLS vrij warm en kan NIET onder 2 Ohms draaien, en 4Ohms met subs is niet aangeraden.

Voor de prijs zou je iets beter kunnen vinden (qua prijs/kawliteit). Pas op, geluidskwaliteit is goed, maar de rest is minder.
                              PSL Bvba powered by
                              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                              Yahama LS9-32 / MC7L-48
                              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

Working...