J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Ingeschreven
    Nov 2004

Standaard

Aangezien sps het onzin vond wat ik schreef hè ik het maar weer weggehaald.
    Laatst gewijzigd door megabas; 04-09-16 om 19:18. Reden: Sps vind het onzin

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door megabas Bekijk Posts
    Ik zou het toch nog eens proberen met het setje wat je hebt;
    voor een bonte avond gebruik ik voor een lage diepe zaal 4 8" topjes. Lekker dicht bij het publiek, netjes gedelayed. Als mic's gebruikte ik eerst condensators. Dat ging matig. weinig gain mee te halen.
    Wat me opviel wat dat ik met een dynamische mic (een beta 58) die ik voor een scene voorop gebruikte veel makkelijker volume wist te maken.
    Probeer het dus eens met een paar dynamische mic's in plaats van je condensators. Wellicht lost dit je probleem op. Je hebt de set, dus wat let je om het te proberen.
    Sorry hoor, maar wat je hier deponeert is onzin.
    Ten eerste vermeld je niet welke condensators je gebruikte met minder succes (cardioide, super cardioide, merk en type)
    Ten tweede heeft een beta 58 een supercardioide karakteristiek die dus afhankelijk van de hoek met de speakers en de reflecties uit de zaal wel of niet beter presteert dan je condensator.
    Ten derde : hoe zijn de microfoons geprocessed qua EQ enz.?
    Ten vierde: Hoe is de zaal uitgeruist? Dit aspect mis ik nog in alle verhalen in deze thread helaas............................................ ...... En is SUPER belangrijk!!!

Aan TS: heb je wel eens de zaal uitgeruist en geoptimaliseert qua freq. karakteristiek?? Daar begint het dus mee !!!!!!!!
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Standaard

SPS: wat megabas met ons deelde waren zijn/haar ervaring. Zeggen dat een ervaring onzin is lijkt me wat raar. Het is immers een ervaring.
    Maar wat ik lees tussen regels door is dat uitruisen (of uitruizen, ik zie beiden...) erg belangrijk is.
    Nu niet gelijk gaan antwoorden dat als je dat niet weet dat je dan dit soort zaken niet moet gaan doen, he?
    Wat ik altijd deed is de versterking zo ver open draaien dat de boel gaat rondzingen.
    Kijk ik in welk frequentie bereik dat zit en die schoof ik dan zo ver mogelijk dicht op de eq.
    Daarvoor zet ik de microfonen in een subgroup welke ik dan door de eq liet lopen.
    Dat was al een hele verbetering.

Maar ik ga me nu ook meer verdiepen in het uitruizen.....

Standaard

De afgelopen voorstellingen heb ik 6x de Stage Line zenders gebruikt.
    Dit in combinatie met oa de Samson SE50 headsetjes.
    Geen enkele storing of kraakje gehoord!
    Ook de kwaliteit vind ik opvallend goed voor het geld.
    Zelfs tijdens de intocht van Sinterklaas gebruikt en het bereik was best bijzonder.
    Terwijl de beste man in een kamer, welke zo'n 150 meter en drie muren verder, werd opgeknapt had ik nog storingsvrij ontvangst.
    Qua frequenties moet je wel even zien welke je kan gebruiken (en welke niet!) in de omgeving.
    Ik kijk altijd even op: http://www.agentschaptelecom.nl/microfoonbanden
    Super handig.

Ben dus erg tevreden met deze spullen.
    Het is echter geen Sennheiser, laten wel zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richardv Bekijk Posts
    Maar wat ik lees tussen regels door is dat uitruisen (of uitruizen, ik zie beiden...) erg belangrijk is.
    Wat ik altijd deed is de versterking zo ver open draaien dat de boel gaat rondzingen.
    Kijk ik in welk frequentie bereik dat zit en die schoof ik dan zo ver mogelijk dicht op de eq.
    Dat 'uitruizen' is niks meer dan de probleem frequenties van je systeem in de ruimte waar het staat opzoeken, in feite doe je dat ook door een microfoon zover open te draaien tot het rond gaat zingen en dan de betreffende frequentie opzoeken en wegdraaien.
    Het grootste verschil is dat je dan de karakteristiek van je microfoon meeneemt in het verhaal, helemaal niks mis mee dus.
    Enige wat je zou moeten veranderen is de frequentie juist minimaal wegtrekken om op die manier de weergave zo min mogelijk aan te tasten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Jun 2003

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richardv Bekijk Posts
    De afgelopen voorstellingen heb ik 6x de Stage Line zenders gebruikt. Dit in combinatie met oa de Samson SE50 headsetjes.
    De Samson headsetjes SE50 kan ik alleen maar beamen. Zijn echt zeer fijne mics voor een leuke prijs. Niet iedereen vind de earband prettig maar hier valt prima aan te wennen. Wel 'plak' ik vaak de beugel nog ietsje vast aan de wang om hem wat stabieler te maken. Ik gebruik nu tegenwoordig de Line 6 XD-V75 zenders (Voorheen Shure SLX oude frequentie). Ben meer tevreden over de Line 6 dan over de SLX. De companding in de SLX zit toch regelmatig in de weg. De Line 6 ook in een zeer drukke WIFI omgeving gebruikt. (Minimaal 6 accespoints en publiek met veel Smartphones) Geen dropouts tot nu toe gehad op klussen.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Ik vrees dat 150€ voor een redelijke draadloze headset wel wat aan de zeer lage kant is.

Die Line6 zenders werken fantastisch.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Volgens mij gaat t alleen om de headsetjes zelf. Ben ook benieuwd !!

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Dat 'uitruizen' is niks meer dan de probleem frequenties van je systeem in de ruimte waar het staat opzoeken, in feite doe je dat ook door een microfoon zover open te draaien tot het rond gaat zingen en dan de betreffende frequentie opzoeken en wegdraaien.
    Het grootste verschil is dat je dan de karakteristiek van je microfoon meeneemt in het verhaal, helemaal niks mis mee dus.
    Enige wat je zou moeten veranderen is de frequentie juist minimaal wegtrekken om op die manier de weergave zo min mogelijk aan te tasten.
    Wel een beetje kort door de bocht vind ik.
    Uitruisen in een meer algemene zin, betekent volgens mij, dat je met je weergavesysteem een zo vlak mogelijke weergaveresponse in de luisterruimte probeert te bereiken.
    Alleen een paar resonantiepiekjes op de plek van de gebruikersmicrofoons is wel heel beperkt.
    Als de TS begint met een zo goed mogelijke response in de luisterruimte met bv Smaart tools, en daarna nog wat fijnslijpt met notches op bepaalde feedbackpunten ben je toch heel wat beter bezig....
    Maar, dat hoef ik jou als systeemontwerper vast niet uit te leggen
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Labels voor dit Post

Forum Rechten