J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 5 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard Gitaaramp versterken

Ik ben zoek naar een microfoon(s) om een gitaaramp te versterken. De nadruk ligt op rock/metal.
    Ben nieuwsgierig naar wat jullie gebruiken en waarom.
    Heerlijk die stilte

Ingeschreven
    Jun 2003

Standaard

Gebruik eigenlijk altijd een SM57 bij rock/pop bandjes. Eventueel een MD421 wil ik ook nog wel eens pakken. Vind persoonlijk de MD421 wel een stuk opener klinken dan de SM57. MD421 Gebruik ik dan vaker wanneer ik een bandje met veel (semi)akoestische (Folk e.d.) instrumenten moet versterken waarbij b.v. de semi-akoestische gitaar via een versterker wordt gespeeld. Daar vind ik een MD421 prettiger.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Standaard

Voor het stevigere rock/metal hou ik het bij SM57, e606-906, Beta 56 of zeg maar de "standaard" dynamische instrument microfoons.
    De plaatsing (alles gericht tussen stofkap tot rand van speaker) maakt royaal meer verschil dan welke microfoon er wordt gebruikt.

Standaard

Voor rock/metal als het ballen moet hebben gebruik ik meestal een 609 met daarnaast en RE20 "paardelul" of de md421 "shaver"

en heb sinds kort een MXL Cube condensator microfoon zijn ook te gek voor gieter lekker veel body en een lekker "bite" in het mid/hoog en nog leuker kost ook echt 3x niks

moet het allemaal wat subtieler kis ik vaak voor een 609 met een ribbon ernaast ( geen fig8 model)
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Standaard

Bedankt voor de reacties. Toch redelijk standaard allemaal. Ben al lang niet meer tevreden met een SM57, die gebruik ik dus ook zelden. De 609 of 906 zijn idd goede opties.
    Zelf gebruik ik momenteel een Audix I5, ben daar wel tevreden over. Vind die wat 'voller' klinken. Ook op een snare vind ik de I5 prettig klinken. Maar dat terzijde.
    Een grootmembraam (AT 2020) heb ik al een geprobeerd maar bij rock/metal vond ik het iets teveel van het goede. Gebruik die mic ook bij een jazzband en daar voldoet hij uitstekend.
    Ben benieuwd of er nog technici zijn die wat 'afwijkende' merken gebruiken.
    Heerlijk die stilte

Ingeschreven
    Jun 2012

Standaard

ik kan er nog wel 1 noemen...

Er zijn hier leden die lierisch zijn van DPA... als je hier kijkt..zie je leuke mics..
    http://www.dpamicrophones.com/en/Mic...=76&ddlIndex=8
    http://www.dpamicrophones.com/en/Mic...=76&ddlIndex=8

heb hier totaal geen ervaring mee maar naar horen zeggen is dit eeerrruuuuggg goed..
    ik zelf gebruik altijd deze :

ik heb ook de sm58 gebruikt maar ik vind dat die zo veel mist in het zowel hoog als laag..
    heb ook wel eens bij gebrek aan beter deze gebruikt:

niet ideaal maar bij gebrek aan beter...
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Standaard

Zelf gebruik ik over het algemeen een 606...Maar een Audio Technica AE3000 kan ook erg mooi zijn..:-)
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Duffhuës Bekijk Posts
    Maar een Audio Technica AE3000 kan ook erg mooi zijn..:-)
    Daar heb ik al meerdere collega's lovend over horen spreken, ik ken die mic niet.
    Heerlijk die stilte

Forum Rechten