J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard

Hier meestal de E609, vooral omdat het statieven bespaard.
    Verder de good old SM57 en anders de MD421.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Standaard

eigen 609. Aan de draad ervoor pleuren en goed.
    De 906 heeft voor mij echt teveel bottom end. En de 606 is weer te iel.

Ik gebruik ook wel een beyer 201. Zeker als je met kleinere open back combo's werkt geeft die een fraai direct geluid gelijkmatig over het hele geluidsbereik. Wel de membraam iets schuin tov de speaker zetten.
    lekker belangrijk!

Standaard

Ik heb zowel de Sennheiser e606, als de e609 black gehad en ik vond het beiden helemaal niets.
    De e606 is ontzettend iel en schel, en de e609 black is weer ontzettend donker.

Ik heb ze recentelijk vervangen voor 2 stuks e906 en daar ben ik dan wel weer heel erg over te spreken (deze heeft een 3 standen schakelaar, met onder meer een hoog- en een laag-af filter, dus zeer breed inzetbaar)!
    Over de klankmatige verschillen tussen deze microfoons staat op Gearslutz overigens nog een leuk topic: http://www.gearslutz.com/board/so-mu...dio-clips.html

Die e606 en e609 hebben een goedkoop plastic China elementje erin zitten, terwijl de e906 een capsule heeft die heel erg sterk lijkt op de oorspronkelijk MD409 van Sennheiser.

Overigens gebruik ik ook regelmatig de combinatie van SM57 + MD421, goed toegepast kan dit ook echt te gek klinken! Verder Beyer M88, M201 of als het heel mooi moet: AKG C414.
    Heb de laatste tijd ook meermaals een Sennheiser MD441 gebruikt, en ben daar toch ook wel groot fan van, zeker vanwege de gigantische isolatie van omgevingsgeluid!

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Standaard

De AE3000 kun je ook gebruiken op toms, percussie, koorwerk...Het is een grootmembraam microfoon. Ik heb zon ding liggen, één helaas nog...:-)

AKG is over het algemeen erg mooi, maar in mijn optiek voor rock te mooi. Voor rock mag het wat rauwer zijn, als je het mij vraagt. Beyer maakt ook mooie mic's, maar met veel daarvan moet je wat voorzichter zijn. De veel gebruikte zijn niet altijd even stevig van binnen.
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Standaard

Ik zie dat de meesten toch redelijk standaard werken. Goed is goed natuurlijk.
    Ik heb nu 3 keer de Audio Technica ATMDE gebruikt voor een gitaaramp. De microfoon bevat een condensator en dynamisch element. Eigenlijk word die verkocht als kick microfoon, maar daar vond ik hem absoluut niet geschikt voor. Toen maar eens als gitaarmic gebruikt en het resultaat verbaasde me. Mooie combinatie in 1 behuizing. Maar nog te weinig gebruikt binnen de rock/metal om er een goed oordeel over te kunnen geven.
    Heerlijk die stilte

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Die sm57 moet je wel precies mikken, en dan van buiten naar binnen gericht .... Best ook voor een 4x12 kast. Maar qua gemak de zeepklopper, en qua klank zal er vast nog wel iets mooiers bestaan. Audix maakt ook erg mooi spul. Maar die 57 heeft als voordeel dattie op iedere straathoek te vinden is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ************** Bekijk Posts
    Maar die 57 heeft als voordeel dattie op iedere straathoek te vinden is.
    Dat is natuurlijk helemaal waar. Dat maakt het ook moeilijk om eens iets anders uit te proberen, een microfoon blind kopen doe je liever niet.
    Heerlijk die stilte

Standaard

Die ATM 250DE is inderdaad niet erg geschik voor in een kick, dan moet je de AE2500 hebben...Op het moment gebruik ik voor de rock muziek in de kick alléén een SM91, dit na een tip van Raymond Tabak...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Ingeschreven
    Oct 2008

Standaard

Dat heb ik dus gedaan met m'n Beyer M201, en die is niet alleen heel fijn op gitaarversterkers, maar doet het ook meer dan uitstekend op snare, toms, percussie, een vleugel/piano die er donker moet klinken, hihat, donkere overheads, wat je maar wilt. Veel mensen zeggen dat het de microfoon is die de SM57 had moeten zijn, en dat klopt zeker. Als 'ie op gitaar niet bevalt hang je het ding boven je snare ofzo, die kan je altijd wel ergens gebruiken.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Ingeschreven
    Apr 2002

Standaard

Grappig dat ik wat van dezelfde conclusies tegen kom die ik zelf ook heb getrokken. Zo heb ik al een tijd een paar 509's (exact hetzelfde als de MD409 maar dan als blackfire) in bezit. Erg mooie mics, maar ook erg oud. De 509, de 606 en beide uitvoeringen van de 609 zijn nooit echt in de buurt gekomen van mijn 509's. Te donker of ontzettend raspend zoals Hugo al meldde, het ergste van alles was dat ook met goed plaatsen of EQ'en er niet dezelfde "in your face" resultaten mee te halen waren. Maar toen probeerde ik de 906 en die heeft die eigenschap dus weer wel. Sterker nog, ze klinken regelmatig beter dan de 509's...

En wat Olaf nu doet, alleen een 91 in de kick, dat doe ik tegenwoordig vaak ook. Maar dat doe ik dan wel met de nieuwe B91, die heeft een mooie bult laag er bij. De twee grootste voordelen vind ik het ontbreken van fase-ellende en de hoeveelheid attack in het laag. zo'n Beta 52 is wat dat betreft toch een redelijk "trage" mic.

Maar ik dwaal af: Luister eens naar Heil, de PR30's zijn mics die heel precies dynamiek oppakken. De mooiste grootmembraam die ik tot nu toe op gitaar heb gebruikt is de Microtech Gefell M990. Deze is direct en klinkt groot. Het ding is alleen wat aan de dure kant. Zoals je misschien wel weet ben ik ook niet vies van speaker-emulators van het soort die tussen de eindbuizen en de speakerkast komen. Het is niet in elke situatie de juiste oplossing, gitaren kunnen er ook een beetje te direct van gaan klinken, maar vaak werkt het met stevige rock/metal erg goed. Zelf gebruik ik de kastjes van Tube Amp Doctor, maar ik heb ook goeie van zowel Palmer als H&K gehoord. Bijkomend voordeel is dat als je eens een bandje hebt met een fatsoenlijke top, maar een brakke speakerkast, je daar opeens een stuk minder last van hebt. Zo heb ik de afgelopen tijd een paar keer zo'n valvestate 4x12 kast op het podium gehad, wat een vreselijke kraskast is dat zeg! Ik was blij dat ik die doosjes bij me had.

Ben benieuwd wat je gaat aanschaffen. Ik wil die AT van jou overigens nog steeds wel eens horen op gitaar!
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Forum Rechten