Ervaringen met Line6 XD-V

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

    Ervaringen met Line6 XD-V

    Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen met het XD-V systeem van Line6. Vooral omdat het werkt op 2.4GHz en niets te maken heeft met HF problemen en zendercompressie. Het doorlinken van meerdere ontvangers op elkaar is slim bedacht. Je kunt maximaal 12 systemen gebruiken maar dit lijkt me voor het gemiddelde werk voldoende.

    Ik krab mezelf wel achter de oren met het "digital modeling" principe waarmee je de sound van een SM58, Beta58, E835 zou kunnen imiteren. Het lijkt erop dat ze alleen de klankkleur van de desbetreffende microfoon kunnen benaderen. Maar dit kan toch nooit met de karakteristiek ? Als "echte oplossing" schijn je er ook een van genoemde koppen op te kunnen schroeven. En dat maakt het nog interessanter.

    In deze tijd waarbij discussie's over de toekomst van UHF band worden gevoerd, is de digitale draadloze technologie van Line6 hopelijk de ideale oplossing. Ik hoor graag eventuele gebruikerservaringen.
    Life is what you make it
  • darco
    • Sep 2009
    • 135

    #2
    Ik heb sinds kort 2 van deze systemen in gebruik en heb tot op heden enkel positieve ervaringen. Systeem werkt feilloos, geen storingen of zoeken naar beschikbare frequenties.

    Tijd zal nu moeten uitwijzen of het echt goed is, er is nog niets gevallen of op een andere manier in panne gevallen. Afwachten wat duurzaamheid betreft, maar voor zijn prijs kon ik het echt niet laten.

    Imitatie van de klank van sm58/58beta... In de studio kon men bij vergelijking met sm58 & 58beta gaan klankverschil waarnemen tussen de line6 in sm58 modus en de sm58 idem met de 58 beta.

    Comment

    • timedriver
      • Sep 2010
      • 144

      #3
      Het ziet er allemaal wel leuk uit, enkel de handzender ziet er in mijn ogen een beetje 'kermis' uit. Kun je daar ook gewoon een shure gaasje op schroeven, of heeft het een of andere afwijkende maat schroefdraad?

      Verder vraag ik me af, hoe de a/b/c/d/e tot en met z artiesten zullen reageren op een apparaat waar geen shure danwel sennheiser op staat. (Oh..het is geen beta??...zucht)
      I am a Timedriver!

      Comment

      • Rieske
        • Aug 2002
        • 544

        #4
        Je kunt de hele kop vervangen YouTube - Line 6 XD-V70
        En dan hebben de dames en heren muzikanten niets meer te zeuren
        Life is what you make it

        Comment

        • darco
          • Sep 2009
          • 135

          #5
          De afwerking van de handzender had ik idd graag net iets beter willen zien, maar de ontvanger is zeer ok.

          Er zijn ook bevestigingen voorzien voor plaatsing in 19" rack, zowel voor het plaatsen van 1 ontvanger (9,5") als voor het plaatsen van 2 toestellen naast mekaar. Niet al te veel merken die het er zo mooi allemaal bij geven.

          Handig ook dat je als je er bv 6 in 1 rack plaatst geen 12 antennes dient te plaatsen, maar kan doorlinken.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            de zender gebruik ik in de gitaarversie inmiddels al anderhalf jaar. Fantastisch en geen enkele keer problemen mee gehad.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

              #7
              Heb je ook de Feedback gids binnen gehad

              Interessant spul; in emulatie van SM58 en co geloof ik niet zo maar het wisselen van de koppen is zeer interessant.

              Ik ben meer benieuwd naar de invloed van een WiFi station (meestal Ch. 11) in de omgeving; die mogelijk kan storen? Of is er sprake van een MAC adress en filtering daarop waardoor een WiFi signaal niet toegelaten wordt op de ontvanger en de handheld wel?

              Ook ben ik benieuwd waarmee Shure, Sennheiser, AKG, Audix mee komen. Zei schreeuwen namelijk niet 2,4Ghz van de daken... Ik wil wel weten waarom!
              d&b Audiotechnik

              Comment

              • BJD
                • Oct 2007
                • 771

                #8
                2,4Ghz is een frequentie, 802.11a/b/g/n is een protocol.
                Daarnaast zullen de wifi kanalen een stuk "breder" zijn dan audiokanalen: je hebt voor een audiolijntje geen 300Mbit nodig.

                Van MAC adres filtering is dus geen sprake. De zender / ontvanger kan echter wél last hebben van een wifi link in de buurt net als dat wij last hebben van DBV-T kanalen voor onze sub Ghz draadloze sets.

                Comment

                • Groofy
                  • Nov 2010
                  • 1

                  #9
                  Digitale uitgang

                  Misschien een stomme vraag, maar wat met een digitale uitgang?
                  Nu heb je slechts 1 analoge uitgang, terwijl je 12 kanalen kan toebedelen. Is het niet logisch om een digitale uitgang te voorzien zodat je de volle 12 kanalen mooi op je digitaal mengpaneel kan patchen?

                  Comment

                  • BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

                    #10
                    Dat is alleen nuttig om te overwegen als je een compleet digitaal systeem hebt. d.w.z. AD convertor in de handheld en digitale overdracht.
                    En het is kostentechnisch niet interessant.
                    - Niet alle kanalen zijn altijd vrij
                    - Niet iedereen gebruikt 12 sets tegelijk
                    - Misschien intermoduleren de verschillende kanalen wel (analoog)
                    - Je moet de uitgangen ook allemaal analoog uitvoeren (hoop extra componenten)

                    Comment

                    • Leon1984
                      • Dec 2009
                      • 15

                      #11
                      Originally posted by Rieske
                      Je kunt de hele kop vervangen YouTube - Line 6 XD-V70
                      En dan hebben de dames en heren muzikanten niets meer te zeuren
                      En ik maar denken dat je alleen de grill kon vervangen! Ben sinds kort eigenaar van een XD-V75. Is net op de markt en iets uitgebreider dan de V70. Heeft 10 modellen ipv 7 beschikbaar en 14 kanalen ipv 12. Op de ontvanger kan je scannen welke kanalen vrij zijn. Apparaat geeft precies aan wanneer een ander apparaat gebruik maakt van een kanaal, of iets wat daar in de buurt zit.

                      Wifi-microfoon klinkt naar mijn idee behoorlijk goedkoop. Het klopt dat het spul in dezelfde band opereert, maar de 14 kanalen zijn GEEN Wifi kanalen. Frequenties zitten tussen de Wifi-kanalen in. Op de V75 kan je een 'encryption' instellen zodat het signaal versleuteld wordt voor eventuele hackers of andere apparaten. Latency van de V75 is <2,9ms en de V70 <4ms.

                      Ben zeer tevreden. Het geluid is echt mooi strak. Met name de instellingen Beta58 en Electro Voice 767. En tot op heden een prima verbinding gehad, zonder drop-outs oid.

                      Ik ben ontzettend benieuwd naar een dergelijk IEM systeem van Line 6. Lijkt me dat dat niet al te lang meer gaat duren. Hoop wel dat de latency daarvan nog lager is.
                      Last edited by Leon1984; 30-01-12, 17:30.

                      Comment

                      • Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

                        #12
                        Ik heb er laatst ook een mogen aanschouwen en beluisteren (eigen mic van een zangeres).
                        Het viel me zeker niet tegen, alleen had ik wel eerder last van feedback dan de 2 shure slx beta87's die er naast stonden.
                        En het kunnen veranderen van kop is wel handig alleen niet als je dat door muzikanten laat doen,.

                        Maar voor die centen is dit een hele serieuze mic waarvan de zender zeker een betere signaaloverdracht heeft dan andere draadloze mic's die heel veel duurder zijn.

                        Comment

                        • Leon1984
                          • Dec 2009
                          • 15

                          #13
                          Tot op heden nog geen serieuze last gehad van feedback. Maargoed, ik werk er pas net mee. En ja, in vergelijking met een Beta87... Zal waarschijnlijk ook wel iets te maken hebben met de richtingskarakteristiek van de kop?

                          Zag net overigens een 2,4Ghz IEM. De Lectrosonics Quadra... Had nog nooit gehoord van dit merk, maar zo'n setje schijnt zo rond de $4500,- te kosten... Mij iets te duur!

                          Comment

                          Working...