J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 10 van de 15 Eerste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... Laatste

Standaard

ik moet zeggen ik vind klik aan klik uit een mooie vinding voor drive in :P had er nog niet aan gedacht.

maar ik denk idd zoals al gezegd dat dit niet betrouwbaar genoeg is en ook best belangrijk... niet veel verder uit te breiden.

ik raad idd ook een analoog schakelpaneel en een multikabel aan

of idd een 230v lijntje en een dmx kabel( bestaan in 1 kabel) + switchpack

het 1e is goedkoper, en het 2e is professioneler en makkelijker uit te breiden.

leks

ps Of helemaal mooi: 125A krachtsroom + wirless dmx over ethernet maar ja dat is dan weer heeel iets anders ( maar het doet hetzelfde met maar 1 kabel :P)
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leks Bekijk Posts
    ps Of helemaal mooi: 125A krachtsroom + wirless dmx over ethernet maar ja dat is dan weer heeel iets anders ( maar het doet hetzelfde met maar 1 kabel :P)
    Sorry, maar zou je kunnen uitleggen wat dat is? Ben er niet bekend meeeej(A)
    Als de kat van huis is, dansen de muizen bij de drive-in

Standaard

Zolang je nog op 1 of 2 vrije groepen kan draaien, hoef je dit nog niet te weten (125A zijn +/- 24 vrije 16A groepen ) en wireless DMX over ethernet is een draadloze manier van DMX gebruiken, maar ook dat past niet echt in je budget (en is in jouw geval totaal overbodig).

Standaard

Oja, ik zat ff op internet te kijken en heb het gevonden inderdaad. Oké, tnx
    Als de kat van huis is, dansen de muizen bij de drive-in

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lars Angeles Bekijk Posts
    Hallo,

Ik ben zelf net een halve week aangemeld op het forum, en heb beetje gelezen enzo. Heb zelf halve spullen, en ga eerst verzamelen en spullen op orde brengen voor ik heel actief ga zijn.

Bedankt voor de tips, heb er wel veel aan.

Alleen heb ik een vraagje, misschien heel dom hr, maar ben benieuwd:

Ik wil gewoon klein beginnen, voor gezellige avondjes en bladiebla. Ik heb zelf niks tegen zelfbouw, mits het er goed en verzorgd uitziet enzo. Maar hoe denken jullie over klik-aan-klik-uit? Dat is een erkend merk die draadloze schakelsystemen maakt. Simpel: Draadloze stopcontacten enzo.

Om zo dus de lampen (eventueel ook een vet effect achter in de zaal op statief) aan te schakelen zonder eindeloze snoeren.

Is dat wat, puur als kleine beginneling? Of is dit té amateuristisch??

Gr,
    Lars Angeles

Zo heb ik het ook gedaan bij m'n eerste drive in. Maar op de helft van de avond was er storing dus moest je dat ding om de 10 minuten weer opnieuw ''aanmelden'' bij de afstandsbediening. Dus echt betrouwbaar is het niet..

Standaard

Dan kun je beter met een paneeltje als een ShowTec DJ Switch gaan werken. Even prijzig als een klik-aan-uit setje, maar waarschijnlijk een stuk betrouwbaarder (minder onderdelen die kapot kunnen gaan), per kanaal afgezekerd en 19" monteerbaar. Als je wat verder bent kun je dan met Harting break-in/break-out kabels de boel netjes wegwerken.

Nog een paar tips die ik gaandeweg opgepikt heb:

* Staar je niet te zeer blind op apparatuur. Hoewel het grootste deel van je budget zeker aan materiaal op zal gaan, is het voor de eerste paar klussen niet erg als je bijhuurt of wat minder dure apparatuur neerzet. Het publiek merkt het verschil tussen een JBL en een DAP topje niet zo snel (mits fatsoenlijk gebruikt), lever echter niks in op de veiligheid! Huur liever een truss als je graag een truss wil hebben staan, in plaats van het aanschaffen van goedkope ShowTec trussjes. Die zijn maar net sterk genoeg om een backdropje te hangen, maar daar houdt het dan ook op.

* Onderschat niet de rol van logistiek en opslag. Waarschijnlijk kun je met een klein setje van 2 speakers en 2 T4'tjes wel met een beetje stationwagen overweg. Een rijbewijs is natuurlijk wel een pré, of iemand die bereid is om je te helpen op een klus en die ook een rijbewijs/auto heeft. Ga je grotere hoeveelheden apparatuur vervoeren, dan kun je naar een kleine bestelwagen of aanhangwagen kijken. Aanhangers hebben het voordeel dat je ze zonder problemen (beladen, als complete set) in een garagebox parkeert en ze voor de volgende klus gelijk weer klaar staan.

* Ga je verder dan de 'hobby' klusjes die je voor vrienden en familie draait, dan is een KvK-inschrijving natuurlijk vereist, net als een BTW-nummer. Dan komt de hele rompslomp van het draaien van een eigen onderneming om de hoek kijken: Als je er zeker mee door wilt, laat je dan adviseren door iemand die er verstand van heeft (oa bij de Kamer van Koophandel kunnen ze je alles over starters vertellen). Werk je met meerdere mensen, regel dan dat iedereen niet zwart werkt.
    First make it work, then make it look pretty!

Standaard afrok doek

Ik heb eens rond gekeken hier, en nou zie ik dat jullie ook afrok doek aanbevelen, maar waar is dat te koop, weet 1 van jullie dat michien?

Standaard

En waar is dat theaterdoek te koop als ik vragen mag?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoney3K Bekijk Posts
    Afrokken doe je normaal met theaterdoek. Gebruiken van standaard stoffen doeken is niet aan te raden i.v.m. brandveiligheid.

Het is trouwens wel mogelijk om normaal doek met een bepaald middel te impregneren zodat het brandvertragend is, kan iemand daar wat meer over vertellen? (dat lijkt me zelf ook wel interessant)

Standaard

Voor het afrokken van m'n tafel heb ik een stuk katoen gekocht van 2x4 meter (Utrecht, op de markt, kost bijna niks) en daar met een spuitbus van de bouwmarkt overheen gegaan zodat het brandvertragend is.

Het enige nadeel: als het nat wordt moet je opnieuw impregneren. Voor mij geen ramp (veel kinderfeestjes) maar voor feestjes waar de consumpties rondvliegen niet echt handig.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Forum Rechten